۱۴ درمان خانگی ‌و جادویی سرکه سیب

بهترین نوع سرکه در طب سنتی، طبع سرکه سیب، کاربردها و مهم‌ترین خاصیت‌های سرکه سیب برای زنان و ۱۴ درمان خانگی آن را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرکه سیب در اثر تخمیر سیب با مخمرها تولید می‌شود، مخمرها قند موجود در سیب را به الکل تبدیل می‌کنند، سپس باکتری‌هایی به این مخلوط اضافه می‌شوند و الکل را به استیک اسید تبدیل می‌کنند، در حدود پنج یا شش درصد سرکه سیب از استیک اسید ساخته شده است.

استیک اسید در دسته اسیدهای ضعیف قرار می‌گیرد، بااین‌حال مقادیر بالای آن خاصیت اسیدی نسبتاً بالایی ایجاد می‌کند سرکه سیب علاوه بر استیک اسید، محتوی آب، سایر اسیدها، ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

۱۴ درمان خانگی ‌و جادویی سرکه سیب

سرکه سیب در طب سنتی

سرکه سیب دارای طبع سرد و خشک بوده و از این رو برای بیماری‌های مختلفی که بر اثر غالب شدن طبع گرم بروز می‌کند، بسیار مفید است، از سوی دیگر وجود ویتامین‌ها و املاح در کنار خاصیت ذاتی سرکه موجب ایجاد فواید بی‌شماری در آن می‌شود.

بهترین نوع سرکه در طب سنتی سرکه انگور قرمز است که به طور طبیعی و نه صنعتی تهیه شده باشد، مصرف روزانه سرکه برای افراد گرم مزاج در اقلیم‌های گرمسیری مفید است چون تیزی و شدت گرمی صفرا و داغی خون و مواد زائد تجمع یافته در بدن را به خصوص در فصول گرم از بین می‌برد.

کاربردهای سرکه سیب عبارتند از: تمیز کننده عالی، کمک به شستن بهتر موها، نگهداری از غذا و بهبود وضعیت پوست، به علاوه می‌توان از آن در تمامی دستور پخت‌ها از جمله سس سالاد، سوپ، سس‌ها، نوشیدنی‌های گرم و غیره استفاده کرد، سرکه سیب برای کاهش قند خون، لاغری و کاهش وزن، درمان واریس پا و کبد چرب مفید است.

مصرف سرکه سیب به عنوان آنتی هیستامین طبیعی می‌تواند علائم حساسیتی را از میان بردارد و جلوی تولید و انتشار هیستامین را بگیرد و فرد دچار تورم، سرخی، خارش، چشم‌های پرآب، عطسه‌های غیرقابل کنترل و انسداد بینی، سردرد، آسم و سرفه نشود.

مهم‌ترین خاصیت‌های سرکه سیب برای زنان

فواید سرکه سیب در زنان خیلی زیاد است به نحوی که سرکه سیب در طیف وسیعی از درمان‌های خانگی از جمله برای بهبودی آکنه و تسکین آرتروز مؤثر است، این مایع بد بو و ترش مزه همچنین می‌تواند چندین بیماری را که فقط مختص زنان است، درمان کند. برای بهره مندی از بسیاری از مزایای قدرتمند آن، همیشه به دنبال سرکه سیب خام و ارگانیک باشید، به دلیل اینکه دارای باکتری‌ها و آنزیم‌های خوبی است و باعث تقویت خواص سالم آن می‌شوند.

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، کاهش وزن، درمان آکنه، کنترل سطح قند خون، کاهش علائم یائسگی، تقویت مو، کاهش کلسترول، تسکین درد آرتروز و کاهش علائم PMS از مهم‌ترین خاصیت‌های سرکه سیب برای زنان است.

لزوم شناخت درمان‌ها خانگی سرکه سیب

۱- درمان آفتاب سوختگی

سرکه سیب یک درمان طبیعی برای آفتاب سوختگی محسوب می‌شود، سرکه سیب برای روشن شدن رنگ پوست صورت نیز مفید است.

۲- درمان قارچ پای ورزشکار

سرکه سیب دارای خواص ضد قارچی است و برای درمان بیماری قارچ پای ورزشکار و قارچ ناخن مفید است.

۱۴ درمان خانگی ‌و جادویی سرکه سیب

۳- درمان آکنه و جوش صورت

سرکه سیب دارای خواص ضد باکتریایی قوی است و با کاهش باکتری‌های پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

۴- درمان جای جوش

اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب دارای خواص ضد التهابی و ترمیم کننده جای زخم بوده و به درمان جای جوش کمک می‌کند.

۵- سرکه برای درمان واریس

مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از سرکه سیب با بهبود گردش خون می‌تواند به درمان واریس کمک کند.

۶- درمان گلودرد

سرکه سیب روش خانگی محبوبی برای درمان گلو درد است، تصور می‌شود که خواص آنتی باکتریال آن می‌توانند باکتری‌های مضر را از میان ببرند.

۷- درمان کبد چرب با سرکه سیب

سرکه سیب طبیعی یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان کبد چرب است، سرکه سیب کمک می‌کند چربی انباشته شده در داخل و اطراف کبد از بین برود و باعث کاهش وزن افراد شود.

۸- درمان سلولیت

سرکه سیب چربی شکم و ران را کاهش داده و به درمان سلولیت کمک می‌کند.

۹- درمان زگیل

سرکه سیب می‌تواند برای درمان زگیل استفاده شود، هر روز با پنبه مقداری سرکه سیب را بر روی زگیل بمالید تا آن را از بین ببرد، برای از بین بردن زگیل می‌توانید یک گلوله پنبه را در سرکه سیب بخیسانید و یک شب تا صبح روی محل زگیل بگذارید.

۱۰- درمان موخوره و موهای خشک

اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید از سرکه سیب برای درمان خشکی مو استفاده کنید، مقداری سرکه سیب را بر روی مو ها بمالید و خوب ماساژ دهید و سپس با آب بشویید.

۱۴ درمان خانگی ‌و جادویی سرکه سیب

۱۱- درمان شوره سر

سرکه سیب pH پوست سر را متعادل کرده و به عنوان درمان طبیعی شوره سر شناخته می‌شود

۱۲- درمان شپش

سرکه سیب حاوی مقادیر بالای اسید است و به دلیل خواص ضد عفونی کننده قوی که دارد به از بین رفتن تخم شپش کمک کرده و شپش سر را درمان می‌کند.

۱۳- درمان سوزش معده

سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد اما بعد از شکستن و تجزیه شدن، در بدن محیط قلیایی ایجاد می‌کند. همانطور که می‌دانید، اگر سطح اسیدی معده بالا باشد، ممکن است منجر به هضم نامناسب، سوزش معده و برگشت اسید به سمت مری شود، بهتر است سرکه سیب را به همراه کمی آب مصرف کنید تا خطر کمتری داشته باشد، اگر سوزش معده به دلیل مواد غذایی است که خورده‌اید، اضافه کردن کمی اسید استیک به خنثی کردن اسید معده کمک می‌کند.

۱۴- مسکن دردهای مفاصل

سرکه سیب دارای مقادیر زیادی مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، کلسیم و پتاسیم است و کمبود هر یک از این مواد می‌تواند منجر به وخیم‌تر شدن درد مفاصل شود، اگر کسی مبتلا به بیماری آرتروز باشد و تنها یکی از این مواد معدنی به او نرسد بیماری وی حادتر خواهد شد، پتاسیم موجود در سرکه سیب مانع از رسوب کلسیم در مفاصل می‌شود و در نتیجه از ایجاد درد در استخوان‌ها پیشگیری می‌کند.

کد خبر 496580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.