بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۶ خرداد)+ لیست جزئیات

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت گوشی های موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. در این مطلب گوشی های موبایل سامسونگ گلکسی S۲۰، سامسونگ گلکسی A۷۲ و شیائومی Mi ۱۰T بررسی شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اطلاع از قیمت انواع گوشی در بازار کنونی می‌تواند برای خریداران فوایدی از جمله مقایسه انواع گوشی در محدوده‌های قیمتی متفاوت داشته باشد. در این گزارش سعی شده مشخصاتی از گوشی‌های مختلف بین رنج هشت تا ۱۲ میلیون تومان ارائه شود.

سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

Samsung Galaxy S20 ّFE

گوشی موبایل سامسونگ Galaxy S20 FE دو سیم کارته با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت یکی از همان گوشی‌های باکیفیت این برند است که می‌تواند تمامی نیازهای ما مانند وبگردی، بازی آفلاین و آنلاین، تماشای فیلم و کلیپ، شبکه‌های اجتماعی، کار با Applications (نرم‌افزارها) و بسیاری دیگر را برطرف کند. گفتنی است که این گوشی با تمامی قابلیت‌هایی که دارد، یک گوشی پرچمدار است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۶ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

یکی از ویژگی‌های برجسته این گوشی باطری آن است. برای گوشی Galaxy S20 FE باطری لیتیوم-پلیمری با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته‌اند که شما می‌توانید با خیالی آسوده به کار کردن با گوشی بپردازید. باطری این گوشی می‌تواند بین یک تا سه روز شارژ دهی داشته باشد که این میزان به نحوه استفاده شما از گوشی بستگی دارد به عنوان مثال در صورت استفاده مداوم از گوشی و وبگردی، باطری این گوشی بین یک تا ۱.۵ روز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود و در صورت استفاده متعادل، تا سه روز می‌تواند دوام داشته باشد.

پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) این گوشی به‌اندازه‌ای قدرت دارند که می‌توانید بازی‌های روز آنلاین و آفلاین با Graphic Map بزرگ و برنامه‌های محاسباتی و عملیاتی را اجرا کنید. این گوشی دارای ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و هشت گیگابایت حافظه RAM (رَم) است.

از این گوشی می‌توانید در موارد مختلفی در هنگام عکسبرداری استفاده کنید. گوشی سامسونگ Galaxy S20 FE دارای دوربین سه‌گانه در پشت گوشی بوده که دارای کیفیت‌های ۱۲، هشت و ۱۲ مگاپیکسل است که هرکدام دارای کارایی و استفاده‌ای متفاوتی در انواع عکاسی‌های شما است. دوربین عکاسی سلفی Galaxy S20 FE دارای لنز عریض (Wide) با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل بوده که می‌توانید عکاسی‌های باکیفیتی از خود، به‌همراه دوستان یا در هر محیط و طبیعتی داشته باشید.

نقاط قوت سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

  • باطری قوی
  • ساختار بدنه مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه
  • دارای شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه جانبی

نقاط ضعف سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

  • داغ کردن گوشی در استفاده طولانی مدت مخصوصاً برای بازی و استفاده از دوربین به علت چیپست قوی
  • یکسان بودن درگاه شارژ و هندزفری

قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی Galaxy S20 FE با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

شیائومی Mi 10T 5G

Xiaomi Mi 10T 5G

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T 5G دو سیم کارته با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت یکی از شگفت‌انگیزترین گوشی‌های کمپانی بزرگ شیائومی است که می‌توان آن را یک پرچم‌دار دانست که با رونمایی آن، همه افرادی که از طرفداران شیائومی هستند را شگفت‌زده کرده است. شما با این گوشی می‌توانید کارهایی را انجام دهید که در اثر کیفیتی که دارد لذت بسیار بالایی برای شما دارد.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۶ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات شیائومی Mi 10T 5G

گوشی شیائومی Mi 10T 5G تحول بسیار بزرگی در تصویربرداری، قدرت پردازش منطقی، محاسباتی، گرافیکی و وظایف اینترنتی از قبیل بازی، سوشال و بسیاری دیگر ایجاد کرده است. در گوشی شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است. این مشخصه در کنار فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته است که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است.

بدنه زیبا در کنار نمایشگر گوشی شیائومی Mi 10T 5G با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط و خش ایمن باشد. حافظه‌هایی که در این گوشی به‌کار رفته است دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند. ۱۲۸ گیگابایت برای حافظه‌داخلی و هشت گیگابایت حافظه RAM می‌تواند همه‌کارهای همزمان سنگین شما را به‌راحتی انجام دهد.

گوشی گوشی شیائومی Mi 10T 5G دارای فناوری ارتباطی شبکه 5G یا نسل پنجم است که اتفاقی بسیار بزرگ و پرقدرت در بهبود سرعت دانلود و آپلود است. گوشی شیائومی Mi 10T 5G می‌تواند با کیفیت 8K تصویربرداری کند.

نقاط قوت شیائومی Mi 10T 5G

  • پردازنده سریع و حافظه کافی
  • ایمن در برابر خط و خش
  • رفرش ریت ۱۴۴ هرتز

نقاط ضعف شیائومی Mi 10T 5G

  • دوربین سلفی ضعیف
  • وزن زیاد

قیمت شیائومی Mi 10T 5G

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت شیائومی Mi 10T 5G با حافظه ۱۲۸ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده قیمتی در حدود ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

سامسونگ مدل Galaxy A72

Samsung Galaxy A72

گوشی سامسونگ Galaxy A72 با رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به عنوان یکی از جدیدترین میان‌رده‌های سامسونگ روانه بازار شده است. این محصول دارای صفحه‌ نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه زیبایی به گوشی داده است.

بهترین گوشی موبایل بین ۸ تا ۱۲ میلیون امروز (۶ خرداد)+ لیست جزئیات

مشخصات سامسونگ Galaxy A72

این محصول سامسونگ با نسخه ۱۱ از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌ نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶.۷ اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ ۳۹۴ پیکسل را نشان می‌دهد که این یعنی جزئیات و وضوح تصویر عالی است.

همچنین روکش این نمایشگر لایه محافظ Corning Gorilla Glass است که از خط و خش و ضربه جلوگیری می‌کند. تراشه این محصول، Snapdragon 720G از تراشه‌های هشت نانومتری سامسونگ است که به همراه هشت گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه گرافیکی Adreno 618 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است.

این نسخه از گوشی با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین اصلی A52 سنسور ۶۴ مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دو سنسور پنج و هشت دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A72 را تشکیل داده‌اند.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باطری پنج هزار میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۲۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالا رده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.

نقاط قوت سامسونگ Galaxy A72

  • مقاومت در برابر آب
  • صفحه نمایش قوی
  • حافظه ۲۵۶ گیگابایتی

نقاط ضعف سامسونگ Galaxy A72

  • قاب پلاستیکی پشت دستگاه
  • شیار سیم کارت دوم و کارت حافظه مشترک

قیمت سامسونگ Galaxy A72

با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ Galaxy A72 با حافظه ۲۵۶ و رام هشت به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده در حدود ۱۱ میلیون تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

مقایسه گوشی‌های معرفی شده در یک نگاه

Samsung Galaxy A72

شیائومی Mi 10T 5G

سامسونگ Galaxy S20 FE

تاریخ معرفی

۲۰۲۱

۲۰۲۰

۲۰۲۰

وضعیت

موجود در بازار

موجود در بازار

موجود در بازار

وزن

۲۰۳ گرم

۲۱۶ گرم

۱۹۰ گرم

نوع صفحه نمایش

Super AMOLED, 90Hz, 800 nits

IPS LCD, 144Hz, HDR10++, 500 nits (typ), 650 nits (peak)

صفحه نمایش لمسی خازنی Super AMOLED, با ۱۶ میلیون رنگ

اندازه صفحه نمایش

۶.۷ اینچ

۶.۶۷ اینچ

۶.۵ اینچ

رام

۶/‏‬ ۸ گیگابایت

۶

۶/‏‬ ۸

حافظه داخلی

۲۵۶ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ گیگابایت

کارت حافظه

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)

-

میکرو اس دیXC (از اسلات مشترک سیم کارت استفاده می‌کند)

دوربین اصلی

چهار ماژول دوربین ۶۴، ۸، ۱۲ و ۵ مگا پیکسل

سه ماژول دوربین ۶۴، ۱۳ و ۵ مگاپیکسل

سه ماژول دوربین ۱۸، ۱۲ و ۱۲ مگاپیکسل

فیلمبرداری

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

8K با سرعت ۳۰ فریم

4K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه

سیستم عامل اولیه

اندروید ۱۱

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

موارد ذکر شده در این جدول صرفاً مربوط به همان گوشی معرفی شده با رنج قیمتی خاص می‌باشد

کد خبر 496480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.