ارز دیجیتال و ایلان ماسک دوج کوین + بیوگرافی و حمایت از بیت کوین

دوج کوین و بیت کوین در روزهای گذشته با توییت های ایلان ماسک باعث تغییراتی در بازار ارز دیجیتال، رمز ارزها و بایننس و اتریوم شدند، برخی تحلیل‌گران رشد قیمت دوج کوین را با شائبه جایگزینی بیت کوین با آن برای انجام مبادلات خودرو سازی تسلا مرتبط می‌دانند و برخی تغییرات را بازی سرمایه داران می دانند.

به گزارش ایمنا، شهرت ایلان ماسک پیش تر به دلیل اقدامات بلندپروازانه و استفاده از تکنولوژی بود؛ اما این روزها نام او با ارز دیجیتال نیز گره خورده است، از سویی نوسانات بالای دوج کوین باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان مالی به معامله گران هشدار دهند که در خصوص این رمزارز با احتیاط عمل کنند، برخی دیگر حتی افراد ثروتمند را متهم کرده‌اند که از این رمزارز برای کسب سودهای هنگفت استفاده می‌کنند و از سوی دیگر افرادی می‌گویند حاشیه امن سود بیت کوین قابل مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال نیست.

زندگینامه ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ریو ماسک ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ در شهر پرتوریای آفریقای جنوبی متولد شد؛ مادر ماسک یک مدل کانادایی و پدرش مهندس الکترومکانیک اهل آفریقای جنوبی است. وی یک برادر کوچک‌تر به اسم کیمبال (متولد ۱۹۷۲) و یک خواهر کوچک‌تر به اسم توسکا (متولد ۱۹۷۴) دارد. پدر و مادر ماسک در سال ۱۹۸۰ از یکدیگر جدا شدند و ایلان به همراه خواهر و برادرش همراه با پدرشان زندگی کردند.

ایلان در ۱۰ سالگی صاحب یک دستگاه کامپیوتر شد و وقتی ۱۲ سالش شد توانست اولین بازی کامپیوتری خود را بسازد. این بازی، بلستر (‌Blaster) نام داشت و مجله‌ی PC and Office Technology آن را با قیمت ۵۰۰ دلار از ماسک خرید.

ایلان در ۱۹ سالگی، برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرد. وی دو سال در انتاریو مشغول تحصیل بود و سپس در سال ۱۹۹۲ به ایالات متحده نقل مکان کرد؛ ماسک دارای دو مدرک کارشناسی را در رشتهٔ فیزیک و علوم اقتصادی است.

ارز دیجیتال و ایلان ماسک دوج کوین + بیوگرافی و حمایت از بیت کوین

شرکت‌های ایلان ماسک

ماسک در سال ۱۹۹۵ به همراه برادرش شرکت نرم‌افزاری زی پ۲( Zip2) را تأسیس کرد. Zip2 یک راهنمای شهری آنلاین بود که محتوای لازم برای سایت‌هایی مثل «نیویورک تایمز» و «شیکاگو تریبون» را تأمین می‌کرد. در سال ۱۹۹۹، شرکت کامپیوتری «کامپک» (Compaq)، شرکت Zip۲ را با قیمت ۳۰۷ میلیون دلار نقد و ۳۴ میلیون دلار سهام خرید. و ایلان ۲۲ میلیون دلار از این معامله به دست آورد.

پی پال ایلان ماسک

ایلان ماسک در سال ۱۹۹۹، شرکت X.Com را تأسیس کرد. این شرکت در زمینه‌ی خدمات مالی آنلاین فعالیت می‌کرد. یک سال بعد، این شرکت با «کانفینیتی» (Confinity) ادغام و سرویس معروف «پی‌پال» (PayPal) متولد شد. در سال ۲۰۰۲ هم فروشگاه اینترنتی eBay شرکت PayPal را با قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار خرید، در آن هنگام ۱۱ درصد سهام PayPal به ایلان ماسک تعلق داشت.

اسپیس اکس ایلان ماسک

ماسک در سال ۲۰۰۱ ماسک به همراه دو تن از دوستان خود به مسکو رفت تا برای پروژه‌های فضایی خود تعدادی موشک قاره پیمای دست دوم از روسیه خریداری کند. اما در پایان با توجه به قیمت گزاف راکت‌ها وی تصمیم گرفت خودش شرکتی برای تولید موشک‌های ارزان‌قیمت تأسیس کند و این‌گونه بود که سومین شرکت ماسک با نام «Space Exploration Technologies Corporation» یا به اختصار SpaceX، تأسیس شد.

به گفته‌ی یکی از اولین سرمایه‌گذاران اسپیس ایکس، ماسک متوجه شده بود که مواد خام مورد نیاز برای ساخت موشک تنها ۳ درصد قیمت آن را تشکیل می‌دهند. به لطف استفاده از مهندسی نرم‌افزار و طراحی ماژولار، اسپیس ایکس توانست هزینه‌ی پرتاب موشک را با مضربی از ۱۰ کاهش بدهد و همچنان به حاشیه‌ی سودی ۷۰ درصدی دست پیدا کند.

ارز دیجیتال و ایلان ماسک دوج کوین + بیوگرافی و حمایت از بیت کوین

ماسک که با سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری حاصل از پروژه‌های قبلی خود اسپیس ایکس را تأسیس کرده بود، به‌صورت هم‌زمان عنوان مدیر ارشد اجرایی (CEO) و مدیر ارشد تکنولوژی (CTO) این شرکت را در اختیار دارد.

اسپیس ایکس راکت‌هایی با نام فالکون (الهام گرفته از نام فضاپیماهای Millennium Falcon در فیلم جنگ ستارگان) و کپسول‌های فضایی با نام دراگون تولید می‌کند.

در سال ۲۰۰۸ ناسا با عقد قراردادی ۱.۶ میلیارد دلاری، وظیفه‌ی ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) طی ۱۲ پرتاب را به اسپیس ایکس سپرد. در همان سال موشک فالکون ۱ این شرکت اولین موشک خصوصی لقب گرفت که ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار داده است.

در سال ۲۰۱۲ نیز فضاپیمای دراگون این شرکت توانست عنوان «اولین فضاپیمای ساخت یک شرکت خصوصی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود» را به خود اختصاص دهد و تاریخ‌ساز شود.

تسلا ایلان ماسک

تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ تأسیس شد و روی طراحی و تولید خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه تمرکز دارد. ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران اصلی این شرکت بود.

ارز دیجیتال و ایلان ماسک دوج کوین + بیوگرافی و حمایت از بیت کوین

باتری‌های پاوروال و گیگافکتوری

فعالیت‌های تسلا تنها به تولید خودروهای الکتریکی محدود نمی‌شود. در سال ۲۰۱۵ تسلا از باتری‌های خانگی و صنعتی خود با نام Powewall رونمایی کرد.

همسر ایلان ماسک

ایلان ماسک در سال ۲۰۰۰ با همسر آینده خود به نام جاستین ماسک که یک نویسنده با استعداد بود، آشنا شد؛ ایلان و جاستین سال ۲۰۰۸ از یکدیگر جدا شدند.

ماسک در سال ۲۰۱۰ با بازیگر بریتانیایی به نام تلولاه ریلی ازدواج کرد؛ این دو در سال ۲۰۱۴ از یکدیگر جدا شدند.

فرزندان ایلان ماسک

نتیجهٔ ازدواج ایلان و جاستین ۵ پسر (دوقلو و سه قلو) به نام‌های دامیان (Damian)، گریفین (Griffin)، خاویر (Xavier)، ساکسون (Saxon) و کای (Kai) بود؛ در واقع ایلان ۶ پسر داشت، ولی یکی از آن‌ها در دوران کودکی به دلیل بیماری از دنیا رفت.

ایلان ماسک و امبر هرد

در برخی اخبار گفته شد امبر هرد همسر سابق جانی دپ و ایلان با یکدیگر آشنا هستند.

ارز دیجیتال و ایلان ماسک دوج کوین + بیوگرافی و حمایت از بیت کوین

ایلان ماسک و ارز دیجیتال

ایلان ماسک با توییت های مختلف درباره ارز دیجیتال موجب تغییر قیمت در رمز ارزها شده است.

ارز دیجیتال و ایلان ماسک دوج کوین + بیوگرافی و حمایت از بیت کوین

وی چندی پیش با یک توییت و اسم آوردن از بیت کوین، رشد قابل توجهی را برای این رمز ارز رقم زد، البته شایعاتی هم درباره این که ایلان ماسک یکی از سهامداران بیت کوین است هم در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

قیمت بیت کوین بعد از توئیت ایلان ماسک در هفته گذشته و انتشار خبر مربوط به تعیلق پذیرش ارزهای دیجیتال توسط تسلا افت کرد و به زیر ۵۰ هزار دلار کشیده شد.

چند روز پیش نیز ماسک در نظر سنجی توئیتر نوشت: "می‌خواهید تسلا دوج کوین را بپذیرد؟ " این توییت در عرض بیست دقیقه ۵۰۰.۰۰۰ رأی مثبت داشت و موجب شد دوج کوین دوباره به مدار صعود بازگردد.

ارز دیجیتال و ایلان ماسک دوج کوین + بیوگرافی و حمایت از بیت کوین

صعود دوج کوین پس از آن شدت گرفت که ماسک در توییتی عبارت "SNL پدر دوج " ( The dogefather SNL) را توییت کرد. البته آقای ماسک تنها کسی نبود که در خصوص دوج توییت زد. مارک کوبان نیز که این هفته بارها از دوج تعریف کرده بود در توییتی نوشت: در ماه آوریل حدود ۶۰۰۰ تراکنش که با استفاده از دوج کوین انجام شده است در باشگاه دالاس ماوریکز تکمیل خواهد شد.

ارز دیجیتال و ایلان ماسک دوج کوین + بیوگرافی و حمایت از بیت کوین

پیش تر جک دورسی، مدیرعامل توئیتر از بازار ارزهای دیجیتالی حمایت کرده بود.

بیل گیتس، بنیانگذار گروه مایکروسافت نیز گفته بود نه بیتکوین دارد و نه راجع به آن اظهار نظر می‌کند، به سرمایه گذاران هشدار داده است که اگر ثروتشان کمتر از ایلان ماسک است باید نسبت به ریسک‌های سرمایه گذاری در بازار بیتکوین بسیار هوشیار باشند. ایلان ماسک هنوز به این کنایه بیل گیتس پاسخی نداده اما خود وی چند وقت پیش گفته بود از نظر وی قیمت بیتکوین و اتریوم بیشتر از چیزی است که باید باشد.

کد خبر 493605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.