برخی امید را به ضد امید تبدیل می‌کنند

شهردار اصفهان گفت: متأسفانه این روزهایی که باید مردم امیدوار به آینده و شهر خود شوند افرادی که باید دستاوردهای مدیران شهری را منتشر کنند معلوم نیست کجا هستند، در صدا و سیما گزارشی پخش و اذعان می‌کنند شهرداری در مکانی که مربوط به شهر اصفهان نیست و در حریم قرار دارد، کاری نکرده است.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در دومین فرآیند جشنواره تعالی سازمانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری یک مؤسسه عمومی غیردولتی است، اظهار کرد: شهرداری به علت ماهیت خدمات رسانی، دستگاهی چابک است و این نهاد باید نرم و انعطاف پذیر باشد.

وی ادامه داد: انعطاف پذیری این دستگاه به این معنا است که در درون قابل تغییر و اصلاح باشد، بتواند اشکالات را برطرف کند و ظرفیت تغییر برای بهبود اقدامات داشته باشد.

شهردار اصفهان گفت: این نهاد باید مانند دولت‌ها واحد و یکپارچه باشد و با داشتن استراتژی و اهداف مشخص بتواند مأموریت اصلی خود را انجام دهد.

وی تصریح کرد: جدول آنالیز یا همان SWOT که آشنایی تهدیدها و فرصت‌ها را شامل می‌شود باید هر سال نسبت به سال قبل ارتقا پیدا کند تا نقاط ضعف مشخص شود هرچند در مدل ارزیابی EFQM می‌توان نقاط ضعف و قدرت سیستم را شناسایی و با شناخت فرصت‌ها و تهدیدها درصدد بهبود روش‌ها برآمد و بهره‌وری را با استفاده از استانداردهای جدید افزایش داد.

نوروزی با بیان اینکه مجموعه‌های شهرداری در چند سال متوالی مورد ارزیابی قرار گرفتند و این جای تقدیر دارد، اظهار کرد: باید بتوان عملکردها را ارزیابی کرد تا نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را کاهش داد به گونه‌ای که مشخص باشد بر اساس اقدامات صورت گرفته روش‌های ما بهبود یافته و باید این وضعیت قابل سنجش باشد.

شهرداری اصفهان آمادگی برگزاری افتتاحیه‌های هر روزه را دارد

وی افزود: باید گزارشی منتشر تا مشخص شود، بهره‌وری در چه بخش‌هایی افزایش پیدا کرد تا از نظر کمی ارزیابی شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: سه سال پیش شهرداری اصفهان برای نخستین بار در میان شهرداری‌ها پذیرفت که سیستم از نظر ضعف‌ها و نقاط قوت مورد کاوش و ارزیابی قرار گیرد.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان هر روز آمادگی کلنگ زنی پروژه‌ها را دارد، تصریح کرد: متأسفانه این روزهایی که باید مردم امیدوار به آینده و شهر خود شوند افرادی که باید دستاوردهای مدیران شهری را منتشر کنند معلوم نیست کجا هستند، در صدا و سیما گزارشی پخش و اذعان می‌کنند شهرداری در مکانی که مربوط به شهر اصفهان نیست و در حریم قرار دارد، کار نکرده است.

برخی امید را به ضد امید تبدیل می‌کنند

وی افزود: این مکان خیابانی بین دولت آباد و شهر اصفهان (خیابان جانبازان) است، اما بر ضد مدیریت شهرداری اصفهان صحبت می‌کنند از سوی دیگر در حصه به عنوان یک نقطه بسیار مهم افتتاحیه برگزار و خیابان اطشاران کلنگ‌زنی و راه آن باز می‌شود، اما این اقدامات که منشأ امید برای آنهایی است که سال‌ها دیده نشده‌اند، بیان نمی‌شود.

شهردار اصفهان گفت: متأسفانه از امکانات در راستای منافع ملی استفاده نمی‌شود و در حالی که می‌توان امید ایجاد کرد، یاس را ترویج می‌کنند.

وی تصریح کرد: ارزیابی‌ها و اتفاقات بزرگی که مدیران شهری در هر نقطه از شهر ایجاد کرده‌اند هرکدام می‌تواند نقطه امیدی برای مردم باشد؛ به خصوص اکنون که حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند امنیت کشور را تقویت کند بنابراین درک و فهم درست باید وجود داشته باشد و امروز به این مقوله محتاج هستیم.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: همه مسئولان با احساس مسئولیت درست مسیری را انتخاب کنیم که هدفی جز خدمت به مردم نداشته باشد و اگر رضایت مردم حاصل شود هیچ ابزار دیگری برای حفظ امنیت و استقلال کشور نیاز نیست؛ رضایت مردم محکم‌ترین و استوارترین عنصری است که می‌تواند امنیت کشور را در همه زمینه‌ها فراهم کند.

کد خبر 492411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.