جذب وکلای داوطلب برای ارائه خدمات معاضدتی به مددجویان نهادهای حمایتی

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: فعالیت‌های کنونی وکلا، در ارائه خدمات معاضدتی و تسخیری به مددجویان نهادهای حمایتی، به صورت خودجوش و پراکنده بوده که این امر با سازماندهی بیشتر برای جذب تعداد بیشتری از وکلای داوطلب، می‌تواند آثار و نتایج رضایت بخشی داشته باشد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، سیامک اکبری با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی، یک حرکت داوطلبانه و عاشقانه است، اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از وکلای دادگستری در حال کمک از طریق ارائه خدمات داوطلبانه معاضدتی و تسخیری به جوامع هدف سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای حمایتی شهرستان‌های استان اصفهان هستند.

وی با اشاره به حجم وسیع پرونده‌های ارجاعی به مؤسسه معاضدت قضائی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان، افزود: مؤسسه معاضدت کانون اصفهان، علی رغم به کارگیری بیش از یک صد نفر از وکلای دادگستری همواره با فشار کاری فراوانی روبرو بوده و لازم است علاوه بر تلاش‌هایی که توسط مؤسسه معاضدت قضائی کانون وکلای دادگستری استان اصفهان صورت می‌گیرد، برنامه‌ریزی جدی و مستقلی نیز برای جذب وکلای داوطلب صورت پذیرد.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان اصفهان تصریح کرد: فعالیت‌های کنونی وکلای خیرخواه و نیکوکار در ارائه خدمات معاضدتی و تسخیری به مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی، به صورت خودجوش و پراکنده بوده که این امر با سازماندهی بیشتر و برنامه‌ریزی برای جذب تعداد بیشتری از دیگر وکلای داوطلب، می‌تواند آثار و نتایج رضایت بخشی به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: امید است تا با تفاهم نامه جدیدی که مابین اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و سازمان بهزیستی کل کشور منعقد شده است، بتوان گام مهم و مؤثری در راستای سازماندهی خدمات معاضدتی و تسخیری وکلای دادگستری برداشت و به این وسیله بر رونق آن افزود.

وکیل اکبری هم چنین با انتقاد از وارد آوردن هجمه‌های مختلف علیه نهاد وکالت، تصریح کرد: در سال‌های اخیر، توان و پتانسیل‌های ارزشمند موجود در کانون‌های وکلای دادگستری، صرف پاسخ دهی به هجمه‌ها و تبلیغات منفی علیه نهاد وکالت شده و همین امر مانعی بر سر راه ایفای حداکثری رسالت‌های اجتماعی کانون‌ها بوده است.

کد خبر 489175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.