کم‌تحرکی باعث ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا می‌شود

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد نداشتن تحرک خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون بعضی از عوامل خطرآفرین نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مانند سن، جنسیت، بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، چاقی مفرط و بیماری‌های قلبی عروقی بررسی شده‌اند. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین تحرک نداشتن و ابتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن، مطالعه جدیدی انجام دادند و اطلاعات پزشکی ۴۸ هزار و ۴۴۰ فرد بیمار را در فاصله بین ماه‌های ژانویه تا اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی ارزیابی کردند.

میانگین سنی افراد شرکت کننده در مطالعه ۴۷ سال و تقریباً دو سوم آن‌ها زن بودند. نیمی از این افراد به هیچ بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، انسداد مزمن ریوی (COPD)، بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری کلیوی و سرطان مبتلا نبودند. پژوهشگران عواملی مانند نژاد، سن و بیماری‌های زمینه‌ای افراد را نیز در نظر گرفتند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد بیمارانی که تحرکی نداشتند، تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی که هر هفته بیش از ۱۵۰ دقیقه ورزش می‌کردند به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده و در بیمارستان بستری شدند. یافته‌های جدید نشان داد خطر مرگ و میر افرادی که فعالیت بدنی نداشتند ۲.۵ برابر بیشتر از دیگران بود همچنین این بیماران ۷۳ درصد بیشتر از کسانی که فعالیت فیزیکی داشتند، به مراقبت‌های ویژه پزشکی نیاز پیدا کردند.

به گفته محققان، نداشتن فعالیت بدنی، یکی از اصلی‌ترین عوامل خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ ناشی از آن است، البته لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری شده تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله بریتانیایی Sports Medicine منتشر شده است.

کد خبر 487017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.