۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
 گجت‌های مخصوص خواب + عکس و مشخصات

گجت‌هایی مانند کمربند هوشمند ضد خر و پف فیلیپس، بالش موزیکال Dreampad، هدبند هوشمند مغز Muse S، تخت‌خواب هوشمند Hi-Interiors، گجت هوشمند AROMEO Sense و تشک پنج لایه Eight Sleep Pod Pro به بهبود کیفیت خواب افراد کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مردم زیادی در سراسر دنیا با اختلالات خواب مانند بی‌خوابی و بیدار شدن در طول شب مواجه هستند. ممکن است دلیل این اتفاق استرس، افسردگی، برنامه خواب نامنظم و مصرف بعضی داروها باشد، اما با پیشرفت فناوری، گجت‌های جدیدی تولید شده‌اند که به بهبود کمیت و کیفیت خواب افراد کمک می‌کنند. در ادامه به بررسی تعدادی از این گجت‌ها می‌پردازیم:

کمربند هوشمند ضد خر و پف فیلیپس

ممکن است خر و پف کردن به دلایل بسیاری مانند اضافه وزن، تناسب نداشتن اندام، استعمال دخانیات، مصرف داروهای خاص، حساسیت‌ها و موقعیت بد بدن هنگام خوابیدن رخ دهد. دستگاه هوشمند ضد خر و پف فیلیپس که دارای یک سنسور هوشمند کوچک است، بر موقعیت و حالت بدن افراد موقع خواب نظارت دارد و اگر فرد از حالت خوابیدن به پهلو، به خوابیدن روی کمر تغییر موقعیت دهد، بلافاصله یک ویبره بسیار ضعیفی دریافت خواهد کرد. زیرا معمولاً زمانی که افراد روی کمر می‌خوابند خر و پف می‌کنند و زمانی که وضعیت بدن آن‌ها به پهلو قرار می‌گیرد این مشکل برطرف می‌شود. همانطور که مشخص است کمربند هوشمند ضد خر و پف فیلیپس عملکرد بسیار ساده، اما مؤثری دارد.

 گجت‌های مخصوص خواب + عکس و مشخصات

بالش موزیکال Dreampad

بالش موزیکال Dreampad برای افرادی مناسب است که دچار اختلالات اضطرابی شبانه هستند و نمی‌توانند در سکوت مطلق شب به خواب بروند. این بالش هوشمند با اتصال به تلفن‌های هوشمند یا تبلت، موسیقی دلخواه فرد را پخش می‌کند و همراه با پخش موسیقی، ارتعاشاتی خفیف و آرام بخش نیز ایجاد می‌کند بنابراین کاربر احساس آرامش می‌کند و مشکلات فکری خود را تا حد زیادی فراموش می‌کند، زیرا صدای آرام به همراه ارتعاشات خفیف، پاسخ سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.

هدبند هوشمند مغز Muse S

هدبند هوشمند مغز Muse S به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران می‌توانند هنگام خواب به راحتی از آن استفاده کنند. این محصول که با سایزهای مختلف سر سازگار است، روی پیشانی افراد قرار می‌گیرد. هدف اصلی این گجت از بین بردن آشفتگی ذهنی افراد از طریق شناسایی امواج مغزی است. هدبند هوشمند Muse S در قسمت جلوی پیشانی و پشت گوش‌ها به سنسورهای ویژه‌ای مجهز شده و قادر است امواج مغزی را شناسایی کند. این محصول با پخش یک صدای آرامش بخش، به فرد کمک می‌کند خواب با کیفیتی را تجربه کند. هدبند هوشمند Muse S با سیستم عامل‌های iOS 11 و اندروید ۵ یا بالاتر سازگار است و بر فعالیت مغز، ضربان قلب، تنفس و حرکات بدن افراد نظارت دارد.

 گجت‌های مخصوص خواب + عکس و مشخصات

تختخواب هوشمند Hi-Interiors

تختخواب هوشمند Hi-Interiors علاوه بر اینکه دارای یک نمایشگر و پروژکتور است تا کاربران بتوانند به راحتی تلویزیون تماشا کنند قادر است خواب و وضعیت تنفسی افراد را ردیابی کند. این محصول به یک نمایشگر ۷۰ اینچی و اپلیکیشن مخصوص مجهز است. چهارچوب این تختخواب دارای بلندگوهای قوی است که صدای با کیفیتی را پخش می‌کنند. تختخواب هوشمند Hi-Interiors می‌تواند دمای اتاق، کیفیت هوا و میزان سر و صدای محیط را نیز کنترل کند علاوه بر این سیستم نورپردازی این محصول قابل تنظیم است و می‌توان از آن برای مطالعه یا هشدار برای بیدار شدن از خواب استفاده کرد.

گجت هوشمند AROMEO Sense

هدف گجت هوشمند AROMEO Sense، ایجاد محیطی ایده‌آل برای بهبود کیفیت خواب افراد از طریق ایجاد رایحه عطر، نور و صدا درمانی است. این محصول با استفاده از فشار هوای خالص، بوی مطبوعی را در محیط پخش می‌کند و آنچه کاربران استنشاق می‌کنند حاوی مواد افزودنی نیست. نور درمانی نیز شامل طول موج‌های مختلفی است که ریتم شبانه‌روزی مغز کاربران را تنظیم می‌کند. درنهایت با توجه به ویژگی صدا درمانی این محصول، صداهای آرام‌بخشی برای افراد پخش می‌شود تا ذهن آنها پیش از خواب آرام شود. استفاده از این محصول برای افرادی که به دلیل استرس و اضطراب زیاد ناشی از اختلالات خواب رنج می‌برند بسیار مناسب است.

 گجت‌های مخصوص خواب + عکس و مشخصات

تشک پنج لایه Eight Sleep Pod Pro

تشک پنج لایه Eight Sleep Pod Pro می‌تواند با ایجاد ارتعاشات خفیف در قسمت قفسه سینه فرد او را بیدار کند و به عنوان یک ساعت آلارم‌دار عمل کند علاوه بر این محصول ذکر شده دارای سنسورهای محیطی است که می‌تواند آب و هوای اتاق را اندازه‌گیری کرده و دمای مناسب را تنظیم کند. این تشک هوشمند قادر است ضربان قلب، کیفیت خواب، وضعیت تنفس، مدت زمان دقیق خواب و موارد دیگر را کنترل کند. در این صورت کاربران خواب با کیفیتی را تجربه خواهند کرد.

کد خبر 478266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.