کلاهبرداری از شهروندان به بهانه اهدای سیم‌کارت رایگان

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی با ارسال پیامی با عنوان هدیه سیم‌کارت رایگان، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه با هدف دریافت سیم‌کارت هدیه مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده است، کارشناسان پلیس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود بیان داشت در یکی از شبکه‌های اجتماعی پیامی دریافت کردم که من را برنده سیم‌کارت اعتباری رایگان معرفی نموده که پس از تماس با شماره مربوطه فرد مورد نظر درخواست پرداخت مبلغ ۵۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی جهت ارسال پستی سیم‌کارت نمود که پس از واریز مبلغ کل موجودی حساب که ۲۰ میلیون ریال بوده است برداشت می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص می‌شود، درگاه بانکی که شاکی از طریق آن اقدام به واریز وجه کرده است، درگاهی جعلی بوده که اطلاعات حساب بانکی شاکی را به سرقت برده است، نهایتاً کارشناسان با اقدامات تخصصی و فنی خود موفق به شناسایی فرد کلاهبردار می‌شوند.

وی افزود: مجرمان سایبری به راحتی کاربران را برای ورود به این درگاه‌های جعلی تشویق می‌کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می‌شوند که ادعا دارند سیم‌کارت یا شارژ رایگان ارائه و یا شما را برنده جوایز مختلف معرفی می‌کنند، بیشتر این لینک‌ها کاربران را به صفحات فیشینگ ارجاع می‌دهد و کاربران در هنگام خرید به راحتی اطلاعات بانکی خود را در اختیار فیشرها قرار می‌دهند.

کد خبر 475038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامدی IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
    3 0
    یه چند نفر اومدن محله و میزو چاپ گر هم داشتم و سبم کارت رایگان میدادن منم گرفتم ازم شماره خاست دادم و کپی کارت ملی ام رو هم دادم بعدش 5 تا کارت سیم کارت خالی دادن گفتن یه هفته بعد فعال میسه و بسته و مکالمه اینا هم دارم منم گرفتم الان فک میکنم کلاهبرداریه چیکار کنم لطفا زود بگین خاهش میکنم