سفر به کرمانشاه در تابستان از حریر تا نیلوفر

غرب ایران با طبیعت وحشی زاگرس و آثار تاریخی هزاران ساله‌اش برای گشت و گذار رویایی است.

بهترین مقصد در تابستان سفر به کرمانشاه است. شهری که یادگار همه دوران‌های تاریخی کشور را در خود جای داده است. تجربه مسافرت به دیار مردمان مهربان و جلگه‌های سرسبز جاده ابریشم جدا از تاق بستان و بیستون کهن، دهها جاذبه تماشایی دارد که هرگز نشنیده‌اید.

روستای حریر کرمانشاه

دامنه‌های زاگرس در کرمانشاه پر از روستاهایی است که با معماری بومی و همساز با طبیعت، مناظر جادویی خلق کرده است. یکی از این روستاهای شگفت، روستای حریر است. برای دیدن این روستای تاریخی باید از کرمانشاه به سمت شهر کرند بروید. خانه‌ها به صورت پلکانی بر روی هم استقرار یافته و پیشینه آن تا دوره نادری می‌رسد. در فصل تابستان، آب و هوای مطبوع و مناظر طبیعی آن برای پیاده روی و عکاسی عالی است. مردم حریر پیرو آئین اهل هستند و آداب و رسوم ویژه خود را دارند. علاوه بر چشمه ساران دلپذیر، از سراب حریر باید دیدن کنید. شما می‌توانید به دیگر روستاهای گردشگری کرمانشاه مانند روستای هجیج و روستای شالان هم سفر کنید. برای سفر به این منطقه بلیط هواپیما کرمانشاه را از تریپ تهیه کنید. به شهر یادگاران ایران باستان، باختر جاده ابریشم ایران، سرچشمه فرهنگ اصیل موسیقی کرمانشاه سفر کنید. بیستون ابتدای این سفر باید باشد تا کهن‌ترین کتیبه‌های تاریخی هخامنشی را ببینید. اینجا محوطه‌ی جهانی ثبت یونسکو است. در همان نزدیکی کاروانسرای شاه عباسی به جا مانده از راه ابریشم است. طاق بستان دیگر اثر جاودانه سنگی شهر، آفریده ساسانیان، نشان از تفرجگاه شاهان ایرانی دارد.

دورنمایی از طبیعت حریر

دره ریجاب کرمانشاه

از جاذبه‌های طبیعی کرمانشاه برای علاقه مندان به طبیعت گردی، دره‌هاست. شما می‌توانید به دره‌های بکر و سرسبز بروید و به دور از هیاهوی شهرها، بهترین لحظات سفرتان را سپری کنید. یکی از این دره‌های تماشایی، دره ریجاب یا ریژاو است. برای رسیدن به ریجاب باید از شهر کرمانشاه به سمت سرپل ذهاب بروید. با طی مسافتی دوساعته به منطقه زیبای دالاهو وارد می‌شوید. شما با راهپیمایی در این دره به آبشار بلند ریژاو یا پیران می‌رسید. ارتفاع این آبشار چند طبقه به ۱۵۰ متر می‌رسد. در این مسیر روستای ژالگه نیز قرار دارد. با توجه به عبور جاده شاهی دوران باستان از این محدوده، حتماً به روستای ریجاب سری بزنید و از اثار تاریخی متنوع آن مانند مقبره قدیمی ابودجانه، قلعه یزدگرد، پل دروازه، برج ریجاب و مسجد صدر اسلام ریجاب دیدن کنید. در آخر دیدار از مهمترین زیارتگاه یارسان به نام بابایادگار در محدوده ریژاو را از دست ندهید. برای رزرو بلیط هواپیما و اطلاع از آخرین قیمت پرواز تهران کرمانشاه، تریپ بهترین مرجع شماست. انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به کرمانشاه را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به کرمانشاه را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به کرمانشاه را به دست مشتریان عزیز برسانیم.

چشم انداز آبشار و دره ریجاب

سراب نیلوفر کرمانشاه

کرمانشاه به داشتن سراب‌های فراوان شهرت دارد. سراب به معنی دریاچه و جای آب است. سراب نیلوفر معروف ترین سراب کرمانشاه است که به دلیل رویش گل‌های نیلوفر، منظره‌ای دلنشین و رویایی دارد. این سراب در فاصله نیم ساعتی از کرمانشاه و در جاده کوزران قرار گرفته است. افسانه‌ها در مورد گنجینه پنهان خسرو پرویز در این سراب بین مردم بومی رایج است. فارغ از این داستان‌ها، سوار شدن بر قایق و دیدن سطح پوشیده از نیلوفر تالاب، در خاطر شما خواهد ماند. یک روز در سراب نیلوفر بمانید و از قدم زدن و عکاسی در اطراف دریاچه لذت ببرید. این دریاچه زیبا در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. از دیگر سراب‌های کرمانشاه می‌توان به سراب بیستون، سراب روانسر، سراب هرسین و سراب دربند اشاره کرد. اگر به سراب دربند در نزدیکی شهر صحنه بروید، جدا از زیبایی محیط و هوای مطبوع، یکی از کهن‌ترین آثار ایران را خواهید دید. در مسیر سراب صخره‌ای قرار دارد که در آن حفره‌ای تراش خورده دیده می‌شود. مردم صحنه به آنکه گور شیرین و فرهاد یا قبر کیکاوس می‌گویند. این نوع دستکندهای صخره‌ای گوردخمه های دوران باستان هستند که زمانی مردگان را در آن دفن می‌کردند. با بلیط لحظه آخری کرمانشاه، ارزان‌تر سفر کنید.

سراب نیلوفر کرمانشاه از تفرجگاه‌های معروف گردشگری

سخن آخر

برای داشتن سفری مطمئن و آسوده به سایت تریپ مراجعه کنید. شما شانس خرید بلیط چارتر و خرید بلیط ارزان هواپیما را خواهید داشت. همچنین کارشناسان تریپ به صورت ۲۴ ساعته آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما هستند. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین‌ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

کد خبر 472899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.