پیش بینی قیمت طلا امروز ۱۳ بهمن + جزئیات

فعالان بازار طلا، سکه و جواهرات قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در روند معاملات بازار امروز را پیش‌بینی کردند.

رضا مصطفوی در گفتگو با خبرنگار ایمنا، در تشریح پیش بینی قیمت طلا در روند معاملات بازار آزاد امروز، اظهار کرد: به رغم اینکه اونس جهانی طلا در دو روز گذشته با یک دلار کاهش مواجه شد و اغلب بازارهای طلا محور در کشورهای جهان کاهش نرخ طلای ۱۸ عیار را تجربه کردند، در ایران به دلیل افزایش نرخ دلار شاهد بالا رفتن نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار در روند معاملات بازار آزاد بودیم.

وی علت اصلی افزایش نرخ دلار در بازار آزاد را بالا گرفتن تنش‌ها در میان ایالات متحده و ایران دانست و افزود: در روزهای اخیر دلار تحت تأثیر مناقشات سیاسی میان آمریکا و ایران، نوسانات قابل توجهی را تجربه کرده و تا زمانی که نرخ دلار به صورت کامل تثبیت نشود، نوسانات قیمت طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد تحت تأثیر این دو مؤلفه خواهد بود.

این فعال بازار طلا، سکه و جواهرات تصریح کرد: تقاضا برای خرید سکه بهار آزادی، امامی و نیم سکه در بازار در بازه زمانی روزهای اخیر تا حد زیادی افزایش پیدا کرده و به نظر می‌رسد بخشی از سرمایه مردم که تا پیش از این در بازارهای مالی همچون بورس صرف شده بود، در حال حرکت به سمت بازار طلا، سکه و ارزهای شاخص است.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه ۱۲ بهمن با ۱۹,۴۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز گذشته ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلای تهران معتقد است: پیش‌بینی می‌شود امروز قیمت طلا ثبات داشته باشد. چنانچه روند باثبات قیمت طلا ادامه‌دار باشد، ممکن است تقاضا برای خرید مصنوعات طلا ایجاد شود. با افزایش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده و تشدید اختلافات درباره برجام انتظار می‌رود قیمت دلار روندی افزایشی داشته باشد که این موضوع نیز می‌تواند در افزایش قیمت‌ها اثرگذار باشد.

تنها مانع کنونی طلا و سکه برای افزایش بیشتر قیمت را می‌توان قیمت اونس جهانی طلا دانست که توان افزایشی چندانی از خود نشان نمی‌دهد. در صورت افزایش قیمت تا سطح ۱۹۰۰ دلار در روزهای آتی می‌توان انتظار داشت قیمت سکه به سطوح بالاتری جهش کند.

بخوانید: اخبار مرتبط با طلا، دلار و سکه

کد خبر 472159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.