امضای توافقنامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی، پژوهشی در حوزه محیط زیست

توافقنامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی_پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست با حضور معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هوشنگ طالبی امروز -یکشنبه ۱۲ بهمن_ در جلسه امضای توافقنامه تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی استان اصفهان در حوزه محیط زیست با ابراز خرسندی از تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی استان اصفهان، اظهار کرد: نسبت به تشکیل این کنسرسیوم خوش‌بین هستم زیرا تجربه‌های خوبی از همکاری مجامع علمی داشته‌ایم.

وی تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط زیست را مایه خیر و برکت برای استان اصفهان دانست و افزود: پیش‌بینی می‌کنم که این کنسرسیوم الگویی برای سایر استان‌های کشور باشد و یک همه‌گیری برای تشکیل کنسرسیوم‌های علمی در زمینه محیط زیست در کشور شکل گیرد زیرا محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای در کشور و دنیا برخوردار است و همه روی این موضوع به نوعی تاکید دارند.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: موفقیت در برنامه‌های کنسرسیوم اثرگذار خواهد بود و اثرات تحقیقات در فعالیت‌های محیط زیست و دانشگاه را دو چندان می‌کند.

طالبی ادامه داد: امسال مردم ما به ویژه از نظر آلودگی هوا رنج بردند و این موضوع همچنان ادامه دارد و آحاد این ملت با گوشت و پوست خود اهمیت و نیاز به پرداختن به محیط زیست را درک کردند؛ از این رو مشکلات حوزه آب، خاک، هوا و بازیافت باید در پژوهش‌های علمی مطرح باشد و بی‌شک شناخت مسائل زیست محیطی می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: بهتر است در زمینه ارائه راهکارهای علمی رویکرد پیشگیری را پیگیری و به محیط زیست ارائه کرد. از این رو اهداف این کنسرسیوم شناسایی نیازهای محیط زیستی است. با شناسایی نیازهای محیط زیستی در دانشگاه‌ها می‌توان با نگاهی نوآورانه راهکار اجرایی ارائه داد.

طالبی اضافه کرد: این کنسرسیوم به شبکه تخصصی کمک می‌کند که با تجمیع ظرفیت‌ها و طرح‌های فعالان و سازمان‌های محیط زیستی به مشکلات محیط زیستی در دانشگاه‌ها پرداخته شود.

وی تصریح کرد: عملیاتی کردن نتایج تحقیقات دانشگاهی می‌تواند منجر به ارائه برنامه‌های مختلف شود و امید داریم که این کنسرسیوم مورد استقبال سازمان‌ها و نهادهای محیط زیستی قرار گرفته و همکاری این کنسرسیوم تضمینی برای اقدامات اجرایی باشد.

به گزارش ایمنا این جلسه با حضور مسعود تجریشی معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به صورت وبینار برگزار شد. این تفاهم‌نامه همکاری با هدف بررسی چالش‌های زیست محیطی استان اصفهان در چهار حوزه محیط زیست انسانی شامل آب، خاک، هوا و پسماند و آلودگی صنایع بزرگ به امضا رسیده است.

کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی استان شامل هفت دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی، دانشگاه کاشان، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه پیام نور، شهرک علمی_تحقیقاتی اصفهان و دانشگاه آزاد خوراسگان است.

بر اساس تفاهمنامه این کنسرسیوم چالش‌های زیست محیطی اصفهان بررسی و برای حل معضلات موجود راهکار علمی و اجرایی ارائه می‌کند و استانداری اصفهان نیز تضمین کننده اجرا خواهد بود.

کد خبر 472003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.