ثبت زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان / رخداد ۳۶ زمین‌لرزه طی یک هفته در خراسان رضوی

بر اساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشور، از بیست‌وپنجم تا سی‌ویکم فروردین، ۱۲۷ زمین‌لرزه به ثبت رسیده است و شاهد ثبت زلزله ۴.۸ ریشتری در سیستان و بلوچستان بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس اطلاعات ثبت شده در مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده در سطح کشور، در بازه زمانی بیست‌وپنجم تا سی‌ویکم فروردین ۱۴۰۳، ۱۲۷ زمین‌لرزه به وقوع پیوسته است.

در این بازه زمانی، ۱۱۲ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی کمتر از ۳ ریشتر، ۱۲ زمین‌لرزه با محدوده بزرگی بین ۳ تا ۴ ریشتر و سه زمین‌لرزه با محدوده بزرگی ۴ تا ۵ ریشتر رخ داده است.

در طول هفته مذکور و بر اساس تفکیک بزرگی زمین‌لرزه‌ها، منطقه ششتمد در استان خراسان رضوی با رخداد ۱۲ زمین‌لرزه، لرزه‌خیزترین منطقه کشور به‌شمار می‌رود.

در مدت زمان مذکور، دو زمین‌لرزه در آذربایجان شرقی، شش زمین‌لرزه در آذربایجان غربی، چهار زمین‌لرزه در اردبیل، شش زمین‌لرزه در اصفهان، سه زمین‌لرزه در بوشهر، یک زمین‌لرزه در تهران، یک زمین‌لرزه در چهارمحال و بختیاری، ۳۶ زمین‌لرزه در خراسان رضوی، ۱۱ زمین‌لرزه در خراسان شمالی و دو زمین‌لرزه در خوزستان به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، هفت زمین‌لرزه در سمنان، سه زمین‌لرزه در سیستان و بلوچستان، شش زمین‌لرزه در فارس، دو زمین‌لرزه در قزوین، شش زمین‌لرزه در کرمان، چهار زمین‌لرزه در کرمانشاه، یک زمین‌لرزه در کهگیلویه و بویراحمد، یک زمین‌لرزه در گیلان، یک زمین‌لرزه در گلستان، چهار زمین‌لرزه در مازندران، یک زمین‌لرزه در استان مرکزی، دو زمین‌لرزه در هرمزگان و هفت زمین‌لرزه در یزد طی مدت زمانی مذکور به ثبت رسیده است.

در این بازه زمانی تحت بررسی، در استان‌های البرز، ایلام، خراسان جنوبی، زنجان، قم، کردستان، لرستان و همدان هیچ زمین‌لرزه‌ای به ثبت نرسیده است.

از زمین‌لرزه‌های رخ‌داده طی بازه زمانی مذکور، بیشترین تعداد مربوط به خراسان رضوی با ۳۶ زمین‌لرزه و خراسان شمالی با ۱۱ زمین‌لرزه و کمترین تعداد مربوط به استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان و مرکزی با ثبت یک مورد زمین‌لرزه بوده است.

زمین‌لرزه شاخص هفته تحت بررسی، روز چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین ساعت ۰۰:۲۹:۵۰ با بزرگی ۴.۸ ریشتر در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) استان سیستان و بلوچستان بوده است.

کد خبر 748948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.