اصولگرایان با یک مینی‌بوس نامزد انتخاباتی!

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده در ۲۴ ساعت گذشته می‌پردازد:

در دیدار وزیر دفاع ایران با فیصل مقداد چه گذشت؟

امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار رسمی با «فیصل المقداد» انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه سوریه را تبریک و برای وزیر سابق وفقید امور خارجه سوریه طلب مغفرت کرد.

امیر حاتمی در ادامه با تأکید بر اینکه دشمن از هیچ‌گونه اقدام علیه ملت ایران دریغ نکرده است، گفت: در مورد سوریه نیز در سال‌های اخیر همین گونه بوده است.

وی با اشاره به ترور ناجوانمردانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده، تاکید کرد: این اقدامات خصمانه دشمن از سر استیصال است.

وزیر دفاع در ادامه بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای ادامه همکاری‌ها با سوریه در مرحله بازسازی این کشور تأکید کرد.

«فیصل المقداد» نیز در این دیدار اقدام تروریستی اخیر دشمنان جمهوری اسلامی در ترور فخری زاده را از سوی دولت سوریه محکوم کرد.

وی تصریح کرد: اینکه جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح این سرزمین به رغم دشمنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به حرکت و پیشرفت خود ادامه می‌دهد مایه افتخار است و قطعاً این ترورها ایران را از مسیر حرکت علمی و دفاعی متوقف نخواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه در پایان این دیدار در محکومیت ترور شهید فخری زاده، دفتر یادبود این شهید والا مقام را امضا کرد.

قالیباف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را ابلاغ کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای خطاب به مدیرعامل روزنامه رسمی کشور ضمن ابلاغ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از وی خواست این قانون در روزنامه رسمی چاپ شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این نامه که خطاب به اکبرپور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل روزنامه رسمی کشور است، آمده است: با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده یک قانون مدنی و در اجرای تبصره ذیل ماده یک قانون مذکور، «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» برای چاپ و انتشار در روزنامه رسمی ابلاغ می‌گردد.

مردی برای همه انتخابات‌ها

اصولگرایان که تنها دلیل مشکلات کشور را وابسته به قوه‌مجریه می‌دانند و بعضاً معتقدند که پیروز نهایی انتخابات ۱۴۰۰ خواهند بود، صفی طولانی از نامزدهای انتخاباتی تشکیل داده‌اند که حضور نظامیان در میان آنها از همیشه پررنگ‌تر است. در این میان به‌نظر می‌رسد، عده‌ای نیز طمع کرده‌اند تا به‌عنوان جریان سوم در انتخابات ریاست‌جمهوری ظاهر شوند.

سال‌هاست نام محسن رضایی با انتخابات ریاست‌جمهوری گره خورده است. رضایی که فرماندهی سپاه پاسداران را در کارنامه خود دارد، نامزد دوره ششم مجلس شورای اسلامی و دوره‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم ریاست‌جمهوری بوده و اکنون دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است. پس از ماه‌ها گمانه‌زنی از احتمال حضور او در انتخابات دولت سیزدهم، روز گذشته (یکشنبه ۱۷ آذر) کرم‌رضا پیریایی، قائم‌مقام جبهه ایستادگی با بیان این نکته که مردم به برنامه نامزدهای انتخاباتی نگاه می‌کنند گفت: «مدتی است مراجعات قابل‌توجهی به محسن رضایی می‌شود که جنس این مراجعات از همان مقوله ضرورت‌ها و واقعیت‌هاست؛ در این مراجعات درخواست‌ها فقط درخواست این نیست که رضایی نامزد شود، عمده صحبت این است که به هر شکل او در چاره‌اندیشی برای واقعیت‌ها و توجه به ضرورت‌های قطعی موجود، ورود کاملاً موثری داشته باشد؛ بنابراین چه در جلسات و فعالیت‌های جبهه ایستادگی و احزاب عضو جبهه که البته بخشی از فعالیت مداوم همراهان محسن رضایی به حساب می‌آید، این دغدغه‌ها و مباحث، بیشتر شده است. البته چون محسن رضایی شخصیت فراجبهه‌ای و فراحزبی است؛ دامنه‌ای ارتباطات بسیار گسترده دارد.» این اظهارنظر که رسانه‌ها آن را زمینه‌سازی برای حضور رضایی در انتخابات ۱۴۰۰ دانستند، احتمال حضور این فرد در انتخابات پیش رو را افزایش می‌دهد. به همین علت نام محسن رضایی اکنون در کنار دیگر نامزدهای احتمالی انتخابات و در کنار دیگر چهره‌های نظامی مانند حسین دهقان، محمدباقر قالیباف و سعید محمد قرار می‌گیرد.

اطمینان بیش از حد اصولگرایان به پیروزی قطعی در انتخابات پیش رو سبب شده است تا همه کسانی که سودای به دست آوردن صندلی ریاست‌جمهوری در این دوره را به سر دارند، حساب و کتاب‌های انتخاباتی خود را انجام دهند. این مساله قطاری از نام‌ها را برای حضور احتمالی در انتخابات به وجود آورده است. سید عزت‌ا… ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی، در آخرین اظهارنظرش در ویژه‌برنامه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با موضوع «دولت جوان، حزب‌اللهی و انقلابی علاج این روزها» که به مناسبت روز دانشجو برگزار شده بود در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، نحوه فعالیت شورای ائتلاف در این انتخابات و همچنین صف بندی احتمالی کاندیدا، گفت: «در مورد جبهه انقلاب و دوستان اصولگرا که من این نام را اصلاً قبول ندارم و معتقدم که پوست خربزه زیر پای بچه‌های انقلاب است، ما الان یک مینی‌بوس نامزد داریم و تعداد نامزدها زیاد است.» نام ضرغامی نیز در فهرست نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری قرار دارد که تجربه فعالیت نظامی در قامت معاون وزیر دفاع را داشته است.

آخرین خبرها از وضعیت جسمانی آیت الله مصباح یزدی

علی مصباح‌یزدی فرزند آیت‌الله مصباح‌یزدی در ارتباط تلفنی با برنامه "یه روز تازه" درباره آخرین وضعیت جسمانی این استاد برجسته حوزه علمیه، انقلابی گفت: ایشان از مدتی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری‌های گوارشی تحت نظر پزشک بودند، به تدریج علایم بیماری و آثار داروها باعث ضعف مفرط ایشان شد و الان متاسفانه به شدت بیشتری رسیده است.

وی افزود: طبق نظر پزشکان متخصص، سطح هوشیاری پدر خوب است و بقیه اعضا و جوارح هم خوب کار می‌کنند. امیدواریم با درمان‌های بیشتر و پیروی از دستورات پزشکان متخصص و اطبا سنتی و همچنین با دعای مردم خوب ایران، حال ایشان بیش از الان رو به بهبودی رود. طبیعتاً زمان بهبودی کامل ایشان مشخص نیست و نمی‌توان زمان خاصی برای آن تعیین کرد اما ما امیدواریم که با دعا و توسلات و رعایت دستورات پزشکان، این امر هرچه سریع‌تر محقق شود.

مصباح‌یزدی با اشاره به حواشی اخیر در فضای مجازی پیرامون حال آیت‌الله مصباح‌یزدی، اظهار کرد: سایت رسمی مجموعه آثار ایشان با آدرس مصباح‌یزدی دات‌آی‌آر، موجود و با همین آدرس در کانال‌های شبکه‌های مجازی هم فعال است. مردم از این طریق اخبار حال پدر را دنبال کنند و به شایعاتی که به هر دلیل توسط برخی افراد منتشر می‌شود دقت نداشته باشند.

وی در پایان از علما و مردمی که جویای حال آیت‌الله مصباح‌یزدی بودند تشکر کرد و گفت: این قدردانی من بسیار حداقلی و ناچیز است، اجر اصلی این عزیزان با پروردگار و اهل‌بیت (ع) می‌باشد.

نقش مهم هوانیروز در دوران دفاع مقدس به روایت فرمانده کل ارتش

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش که بدون اطلاع قبلی و به صورت غیرمترقبه در جمع فرماندهان و کارکنان هوانیروز حضور یافت، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هوانیروز و تبریک روز هوانیروز گفت: عملکرد شایسته هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۲ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف، از بدو پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بحران‌های طبیعی و مردم یاری قابل توجه و شایان تحسین بوده است.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه نهضت قطعه سازی، بهینه سازی و خودکفایی افزود: تلاش این یگان عمده در راستای نگهداری، آماده به کاری و اجرای مأموریت‌های محوله در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی شبیه به معجزه بوده است.

امیر سرلشکر موسوی خودکفایی هوانیروز در حوزه تربیت و آموزش خلبانان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خوشبختانه هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران عملکرد بسیار مطلوبی در این حوزه چه در سال‌های دفاع مقدس و چه بعد از آن دوران داشته است و امروز هم شاهد به روز رسانی این آموزش‌ها در دانشکده تخصصی هوانیروز هستیم که مصداق آن در مأموریت‌های مختلف عملیاتی و غیر مترقبه به وضوح قابل درک است.

فرمانده کل ارتش با اشاره به نقش هوانیروز در دوران دفاع مقدس و تأکید بر ضرورت انتقال رشادت‌ها و دلاورمردی های خلبانان این یگان به نسل جوان و آیندگان افزود: لازم است خاطرات خلبانان غیور هوانیروز و رشادت‌ها، دلاورمردی ها و عملکرد شهدا، جانبازان، ایثارگران و پیشکسوتان این یگان به رشته تحریر درآمده و تبدیل به کتاب و رمان شود تا جوانان و نسل‌های آینده در جریان عملکرد خلبانان شجاع هوانیروز ارتش قرار گیرند.

کد خبر 460346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.