انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها

رئیس جمهور ترکیه گفت:این کشور، توقف و افشای نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی را در صدر اولویت های بین المللی اش قرار داده و با وجود فشارهای لابی جهانی صهیونیسم، از این موضع، دست برنخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از تعامل غرب با نسل‌کشی فلسطینی‌ها در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: مدعیان حقوق بشر در سراسر جهان، فقط نظاره‌گر نسل کشی بیش از ۳۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۵ هزار کودک در نوار غزه هستند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: هیچکدام از سران کشورهای غربی، در مقابل صحنه‌های کشتار وحشیانه فلسطینی‌ها در غزه واکنشی نشان نداده‌اند و فقط تعداد کمی از افراد دارای ضمیر انسانی در این زمینه موضع‌گیری کرده‌اند و هیچ انسان غربی شجاعی خطاب به اسرائیل نگفته است که به کشتار و نسل کشی پایان دهید.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه، توقف و افشای نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی را در صدر اولویت‌های بین المللی‌اش قرار داده و با وجود فشارهای لابی جهانی صهیونیستی بر این موضع خود تأکید دارد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: تروریسم نازی‌های جدید که براساس دشمنی با مسلمانان و ترک‌ها استوار است به سطحی رسیده است که زندگی، امنیت و دارایی شهروندان منطقه را تهدید می‌کند.

رجب طیب اردوغان تأکید کرد: حمایت برخی از کشورهای اروپایی از جریانات راست‌گرای افراطی، یک فاجعه واقعی و ننگ و آبروریزی برای دمکراسی‌های غربی است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: ترکیه نه تنها به موضع‌گیری شجاعانه علیه اسلام ستیزی و بیگانه ستیزی پرداخته است، بلکه در جنگ غزه نیز که از هفت ماه پیش تاکنون ادامه دارد در این زمینه موضع‌گیری کرده است.

اردوغان افزود: ما همزمان با مخالفت‌مان با هرگونه اسلام ستیزی و نژاد پرستی فرهنگی، با هرگونه یهودی ستیزی نیز مخالف هستیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تلاش‌ها برای جلوگیری از موضع‌گیری ترکیه گفت: به کسانی که اقدام به تخریب من و ترکیه می‌کنند اعلام می‌کنند هرگز نخواهند توانست با یهودی ستیز خواندن ترکیه، به اهدافشان دست یابند.

کد خبر 750138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.