چگونه سرعت رشد سرطان پروستات را کاهش دهیم؟

روش‌های طبیعی مانند رژیم غذایی و ورزش، انجام دادن یوگا، مصرف ویتامین D، نوشیدن آب انار، مصرف لیکوپین، زردچوبه، تخم کتان و چای سبز به کاهش سرعت رشد سرطان پروستات کمک زیادی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که سرطان پروستات پس از سرطان پوست، شایعترین نوع سرطان در بین مردان است. سرطان پروستات می‌تواند عواقب جدی برای سلامت افراد داشته باشد. خطر ابتلا به این بیماری با بالا رفتن سن افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به بررسی روش‌هایی برای کاهش سرعت رشد سرطان پروستات می‌پردازیم:

سرطان پروستات و رژیم غذایی

نتایج مطالعات زیادی نشان می‌دهد که پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم و انجام تمرینات ورزشی منظم می‌تواند سرعت پیشرفت سرطان پروستات را کاهش دهد. توصیه شده است افراد به منظور کاهش سرعت رشد این بیماری، مصرف قند را کاهش دهند، سبزیجات و میوه‌های رنگین مصرف کرده و از محصولات لبنی پرچرب استفاده نکنند.

سرطان پروستات و یوگا

استرس می‌تواند رشته های عصبی اطراف تومور سرطانی را تحت تاثیر قرار دهد. این اتفاق ممکن است در گسترش سرطان پروستات نقش مهمی بر عهده داشته باشد. بنابراین لازم است افراد فعالیت‌هایی مانند یوگا که استرس را کاهش می‌دهد، انجام دهند تا مانع رشد سریع سرطان پروستات شوند.

سرطان پروستات و مصرف ویتامین D

میزان ویتامین D موجود در بدن افراد مبتلا به سرطان پروستات معمولاً کم است. گاهی اوقات نمی‌توان با آفتاب گرفتن یا نوشیدن شیر، کمبود ویتامین D بدن را جبران کرد، بلکه باید از مکمل‌های ویتامین D استفاده کرد. این ویتامین میزان رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد.

سرطان پروستات و نوشیدن آب انار

نتایج مطالعات نشان می‌دهد مصرف روزانه ۲۲۶ گرم آب انار سرعت پیشرفت سرطان پروستات را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. پژوهشگران هنوز در حال بررسی این موضوع بوده، اما معتقد هستند که اگر سرطان در مراحل اولیه خود باشد، نوشیدن آب انار بهترین نتیجه را خواهد داشت.

سرطان پروستات و مصرف لیکوپین

لیکوپین یک رنگدانه طبیعی است که در گوجه فرنگی و مواد غذایی دیگر وجود دارد. از گذشته تا امروز مطالعات زیادی در مورد تاثیر این ماده بر کنترل پیشرفت سرطان پروستات انجام شده است. به گفته محققان مصرف گوجه فرنگی و دیگر مواد غذایی حاوی لیکوپین، بخشی از یک رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود و به کاهش روند پیشرفت سرطان پروستات کمک شایانی می‌کند.

سرطان پروستات و مصرف زردچوبه

مطالعات زیادی نشان می‌دهد که زردچوبه خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. همچنین این ماده غذایی به کاهش التهاب نیز کمک می‌کند، البته مطالعات بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

سرطان پروستات و مصرف تخم کتان

پژوهشگران باور دارند که تخم کتان به درمان بیماری‌های زیادی کمک می‌کند، اما هنوز تاثیر این داروی گیاهی بر سرطان پروستات مشخص نشده است. با وجود این محققان معتقد هستند که تخم کتان می‌تواند میزان رشد تومورهای سرطان پروستات را کاهش دهد. تخم کتان برای سلامتی مفید است، اما مصرف بیش از حد روغن آن ممکن است خطرناک باشد.

سرطان پروستات و نوشیدن چای سبز

نتایج مطالعات نشان می‌دهد ترکیب موجود در چای سبز به نام EGCG می‌تواند سلول‌های سرطانی را کاهش دهد یا حتی آن‌ها را از بین ببرد. مطالعات بیشتری در این زمینه در حال انجام شدن است و نظر می‌رسد نتایج آن‌ها امیدوار کننده باشد.

کد خبر 459680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.