بایدن به جنگ کرونا می‌رود و ترامپ به سمت انکار شکست

در حالی که جو بایدن برای جنگ با شیوع بیماری کرونا آماده می شود، ترامپ شکست در انتخابات را انکار می کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از سی ان ان، حتی با وجود امتناع رئیس جمهور دونالد ترامپ از پذیرش انتخابات، جو بایدن رئیس جمهور منتخب از روز دوشنبه طرحی تهاجمی را برای کنترل بیماری همه گیر کرونا که با سرعت نگران کننده‌ای در حال شیوع است آغاز می‌کند و به محض رسیدن به سمت ریاست جمهوری دولت خود را تشکیل می‌دهد.

اعلامیه بایدن درباره کارگروه ویروس کرونا تصدیق افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری در روزهای اخیراست و به این نکته تاکید می‌کند که تا زمانی که ستاد مورد نظر بایدن تشکیل نشود، بحران شیوع کرونا بسیار بدتر خواهد شد.

این بیانیه نشان می‌دهد که بایدن پس از برگزاری جشن گرفتن موفقیت سه دهه تلاش خود برای ریاست جمهوری در روز شنبه، در حال انجلم اقدامات انتقال قدرت است.

اما برخی منابع آگاه به سی ان ان گفته‌اند که دستیاران مبارزات انتخاباتی ترامپ، استراتژی تهاجمی خود را نه برای مقابله با ویروسی که باعث کشته شدن بیش از ۲۳۷،۰۰۰ آمریکایی شده، بلکه برای عدم خروج از کاخ سفید و ابطال انتخابات آغاز کرده اند.

سازش و سرپیچی غیر منتظره ترامپ از پذیرفتن رأی مردم باعث می‌شود که علیرغم شیوع بیماری کرونا، مشکلات اقتصادی و بحران قانون اساسی بر مشکلی بر مشکلات آمریکا بیفزاید.

در مقابل تنها رئیس جمهور سابق جمهوری‌خواه، جورج دبلیو بوش، پس از تماس تلفنی با بایدن در بیانیه‌ای گفت که انتخابات "عادلانه" بوده و "نتیجه آن مشخص است"

سناتور جمهوری خواه یوتا، میت رامنی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ و از منتقدان منتقد همیشگی ترامپ، آمریکایی‌ها را به اتحاد برای حمایت از بایدن دعوت کرد و گفت که هیچ شواهدی از تقلب گسترده مشاهده نکرده است.

وی پیش بینی کرد که ترامپ سرانجام با طی تمام راه‌حل‌های قانونی، نتیجه انتخابات را بپذیرد.

کد خبر 454397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.