آخرین خبرها از جنجالی ترین انتخابات تاریخ آمریکا

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از روز ۱۳ آبان ماه در برخی ایالات آغاز شده و شمارش آرا همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ۵۹ امین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، در روز ۱۳ آبان (۳ نوامبر) برگزار خواهد شد تا ساکن بعدی کاخ سفید، مشخص شود. دو نامزد اصلی این انتخابات، جو بایدن از حزب دموکرات به همراه کاملاً هریس به عنوان معاون اول و دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواهان به همراه مایکل پنس به عنوان معاون اول هستند.

ترامپ با مسائلی همانند بحران شیوع ویروس کرونا در آمریکا و اعتراضات سیاه پوستان این کشور در پی کشته شدن چند تن از آنها به دست پلیس، انتخابات سختی را برای ماندن در مسند قدرت پیش رو دارد و در طرف دیگر، جو بایدن، معاون اول سابق باراک اوباما، رئیس جمهور سابق و محبوب آمریکا، پس از شکست برنی سندرز در انتخابات درون حزبی، پا به عرصه رقابت گذاشته است.

به دلیل بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا، بخش مهمی از انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را رای‌های پستی و پست الکترونیک تشکیل می‌دهند و تنها حدود ۴۰ میلیون نفر به صورت حضوری و در روز انتخابات رأی خواهند داد. همین مسئله ممکن است باعث این مسئله شود که رئیس جمهور بعدی آمریکا شب انتخابات مشخص نشده و این اتفاق چند روز طول بکشد.


در مناظره‌ها چه گذشت؟

در مناظره اول، ترامپ با تاکید بر اینکه "کرونا تقصیر چین بود" و "دموکرات‌ها می‌خواهند کشور را تعطیل کنند"، در پاسخ به سخنان بایدن در خصوص مرگ دویست هزار نفر بر اثر کرونا در ایالات متحده آمریکا، خطاب به جو بایدن گفت: تو نمی‌دانی چند نفر در چین مرده‌اند. تو نمی‌خواستی مرزها را ببندی و آن را نژادپرستانه می‌دانستی ولی من مرزها را بستم. فرمانداران دموکرات از من تقدیر کردند. تجهیزات بهداشتی دادیم و نزدیک به واکسن هستیم.

جو بایدن با بیان اینکه "ما هرگز از مسئولیت برای تحقق عدالت برای مردم شانه خالی نکرده‌ایم"، گفت: "پس از کشته شدن جورج فلوید، ترامپ از گاز اشک‌آور استفاده کرد تا جلوی کلیسا برود. برای ترامپ سیاهپوستان مهم نیستند و کارهایش برای آنها فاجعه‌بار بوده است."

مناظره دوم و آخر این دو نماینده اما، حواشی کمتری داشت؛ در این مناظره ترامپ گفت: ما نباید کشور را تعطیل کنیم، نباید مدارس را تعطیل کنیم. من هم یک فرزند نوجوان دارم که به کرونا مبتلا شد ولی خیلی زود بهبود پیدا کرد. من می‌خواهم مدارس باز شود. ما نمی‌توانیم کشور را تعطیل نگه داریم. عده زیادی افسرده شده‌اند و عده‌ای دست به خودکشی زده‌اند، آنها شغل خود را از دست داده‌اند ولی بایدن دائماً روی تعطیلی تاکید دارد.

بایدن نیز در این مناظره گفت: من بیمه درمانی اوباما را با یک گزینه به اسم مصوبه بایدن، تصویب خواهم کرد تا فضای رقابتی با بیمه‌های خصوصی ایجاد شود. ما قیمت دارو را کاهش خواهیم داد. افرادی که بیمه درمانی خصوصی دارند، در صورت پیروزی من، بیمه خود را از دست نخواهند داد مگر اینکه خودشان بخواهند. مردم آمریکا هم اکنون به دلیل سو مدیریت‌های ترامپ در شرایط سختی هستند. او می‌خواهد شرایط را از این هم سخت‌تر کند. بیمه درمانی یک امتیاز نیست، یک حق است.

با این حال، مناظره معاونان اول دو نامزد انتخاباتی آمریکا شاید حواشی بیشتری نسبت به مناظره آنها داشت؛ از مگسی که روی سر مایکل پنس نشست تا بحث‌هایی که در مورد ترور سردار شهید قاسم سلیمانی شد، این مناظره را جذاب و جذاب‌تر کرد.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در این مناظره درباره خروج برجام هم گفت: دولت سابق ۱.۸ میلیارد دلار به کشور حامی شماره یک تروریست در جهان داد. ترامپ ما را از برجام خارج کرد و قاسم سلیمانی را در حالی که در سفر برای آسیب رساندن به آمریکایی‌ها بود، حذف کرد.

هریس در پاسخ به این ادعاهای پنس گفت: اما درباره سلیمانی صحبت کردید، پس از حمله به او، ایران حمله متقابل انجام داد. نیروهای ما با جراحات مغزی رو به رو شدند، اما ترامپ گفت تنها سردرد گرفتند. این الگوی دونالد ترامپ است.

وی افزود: او نظامیان ما را بازنده توصیف کرد، وقتی ترامپ به گورستان ملی آرلینگتن رفت برای رفتن به سر قبر این نظامیان گفت که چه فایده‌ای برای آنها دارد، بله او تنها به فکر این است که چه منفعتی برای او دارد.


نظرسنجی‌ها چه می‌گویند؟ شانس کدام نماینده بیشتر است؟

همانند رسم هرساله، بازار نظرسنجی‌های پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داغ بود؛ این انتخابات که انتظار می‌رود با مشارکت بی سابقه مردم آمریکا همراه باشد، داغ‌ترین نظرسنجی‌ها را نیز در بر داشت.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها، جو بایدن با اختلاف ۸ درصدی نسبت به دونالد ترامپ پیروز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا خواهد بود.


آیا همه چیز آرام خواهد بود؟

دونالد ترامپ بارها تاکید کرده است که در صورت شکست، احتمالاً نتایج انتخابات ریاست جمهوری را نخواهد پذیرفت؛ از طرفی کارشناسان احتمال تقلب یا باطل کردن برخی از آرا را توسط جمهوری‌خواهان، محتمل می‌دانند. در نتیجه به نظر می‌رسد که در صورت برنده شدن هرکدام از دو کاندید، ناآرامی‌ها و عدم قبول شکست از سوی کاندید دیگر رخ دهد.


نتیجه نظرسنجی‌ها

نتایج آخرین نظرسنجی‌های آمریکا به تفکیک ایالت به شرح زیر است:

ایالت تعداد الکترال درصد آرای بایدن درصد آرای ترامپ
آلاباما ۹ ۳۹ ۵۸
آلاسکا ۳ ۳۹ ۴۵
آریزونا ۱۱ ۴۹ ۴۶
آرکانزاس ۶ ۳۵ ۶۰
کالیفرنیا ۵۵ ۵۸ ۳۲
کولورادو ۹ ۵۲ ۴۱
کنتیکت ۷ ۵۶ ۳۳
دلور ۷ ۵۸ ۳۶
کلمبیا ۳ ۹۴ ۶
فلوریدا ۲۹ ۴۹ ۴۶
جورجیا ۱۶ ۴۹ ۴۶
هاوایی ۴ ۶۴ ۳۰
آیداهو ۴ ۴۰ ۵۸
ایلینویز ۲۰ ۵۶ ۳۸
ایندیانا ۱۱ ۴۲ ۵۱
آیووا ۶ ۴۵ ۴۷
کانزاس ۶ ۴۳ ۵۲
کنتاکی ۸ ۳۸ ۵۸
لوئیزیانا ۸ ۳۶ ۵۷
مین ۴ ۵۵ ۳۸
مریلند ۱۰ ۶۱ ۳۰
ماساچوست ۱۱ ۵۸ ۳۰
میشیگان ۱۶ ۵۱ ۴۲
مینه‌سوتا ۱۰ ۵۷ ۴۱
میسیسیپی ۶ ۴۰ ۵۷
میزوری ۱۰ ۴۴ ۵۱
مونتانا ۳ ۴۳ ۴۹
نبراسکا ۵ ۴۳ ۵۵
نوادا ۶ ۴۹ ۴۳
نیو همشایر ۴ ۵۳ ۴۳
نیوجرزی ۱۴ ۶۱ ۳۷
نیومکزیکو ۵ ۵۴ ۴۱
نیویورک ۲۹ ۵۷ ۳۲
کارولینای شمالی ۱۵ ۵۰ ۴۶
داکوتای شمالی ۳ ۳۹ ۵۹
اوهایو ۱۸ ۴۶ ۴۶
اوکلاهوما ۷ ۳۹ ۵۹
اورگون ۷ ۵۹ ۳۹
پنسیلوانیا ۲۰ ۵۰ ۴۴
رود آیلند ۴ ۶۲ ۳۶
کارولینای جنوبی ۹ ۴۱ ۴۹
داکوتای جنوبی ۳ ۴۲ ۵۳
تنسی ۱۱ ۴۲ ۵۱
تگزاس ۳۸ ۴۶ ۴۸
یوتا ۶ ۴۱ ۵۱
ورمانت ۳ ۷۱ ۲۶
ویرجینیا ۱۳ ۵۱ ۳۹
واشنگتون ۱۲ ۵۸ ۳۶
ویرجینیا غربی ۵ ۳۹ ۵۶
ویسکانسین ۱۰ ۵۲ ۴۲
وایومینگ ۳ ۳۳ ۶۲

شمارش آرا آغاز شد

به دلیل اینکه نتایج آرا پستی در آمریکا زودتر اعلام شود، شمارش آنها در چند ایالت از جمله فیلادلفیا آغاز شد.

رقابت بسیار نزدیک کاندیا انتخاباتی آمریکا باعث شده شده تا توئیتر ۷ رسانه معتبر را تنها مرجع اعلام پیروز این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کند که آسوشیتدپرس، سی ان ان، فاکس نیوز، ای بی سی، ان بی سی و سی بی اس از آن جمله‌اند.

بر اساس داده‌های مندرج در تارنمای ریل کلیر پالیتیکس، میانگین نتایج نظرسنجی‌های انتخاباتی حاکی از پیشتازی ۶.۷ درصدی بایدن دارد. معاون وقت باراک اوباما در میانگین نظرسنجی‌های ایالات کلیدی نیز ۲.۸ درصد از ترامپ پیش است.


شمارش آرا پنسیلوانیا در روز انتخابات پایان نمی‌یابد

شمارش آرا پنسیلوانیا در روز انتخابات پایان نمی یابد

کتی بووکوار، وزیر پنسیلوانیا روز سه شنبه به رأی دهندگان یادآوری کرد که صبر داشته باشند و بدانند شمارش آرا در روز انتخابات تمام نشده است.

وی در این باره گفت: شمارش آرا هرگز در روز انتخابات به پایان نمی‌رسد. اگر ما شمارش آرا را در روز انتخابات متوقف کنیم، از حق رأی دادن به همه مردان و زنانی که به کشور ما خدمت می‌کنند و کلیه رأی دهندگان نظامی و غیرنظامی خارج از کشور که آرای آنها طبق قانون باید تا هفت روز پذیرفته شود، گذشته‌ایم. "

بووکوار افزود: "من می‌دانم که هیچکدام از ما نمی‌خواهیم همه رأی دهندگان ارتش و خارج از کشور و همچنین میلیون‌ها رأی دهنده دیگر از پنسیلوانیا که از حق اساسی رأی خود استفاده کرده‌اند، از حق رأی خارج کنیم."

وی گفت: "ما تنها کسانی هستیم که می‌توانیم نتیجه انتخابات یا شمارش انتخابات را پایان یافته اعلام کنیم. همه باید صبر داشته باشند. "


۳۴ درصد آرا پستی مدیسون شمرده شد

دفتر کارگزاران شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین در توییت خود نوشت که ۳۳.۴۸٪ از آرای پست یاین شهر شمرده شده است.


برنده انتخابات آمریکا از دید CNN

بر اساس نمودار و نقشه‌ای که سی ان ان طراحی کرده است، بایدن دارای ۲۰۳ رأی و ترامپ دارای ۱۲۵ رأی الکترال بوده و رقابت این دو بر سر ۲۱۰ رأی الکترال باقیمانده در ایالت‌های سرنوشت‌ساز خواهد بود.

در این نقشه ایالت‌های آبی به طور سنتی طرفدار دموکرات‌ها، ایالت‌های قرمز به طور سنتی هوادار جمهوری‌خواهان و ایالت‌های زرد محل اصلی رقابت بایدن دموکرات و ترامپ جمهوری‌خواه و به عبارتی از ایالات چرخشی هستند.

با این پیش فرض می‌توان آرای الکترال ایالت‌های قرمز را برای ترامپ و ایالت‌های آبی را برای بایدن در نظر گرفت که در این صورت تنها ۲۱۰ رأی الکترال برای رقابت می‌مانند که هر کدام از کاندیداها باید کسب کنند تا بتواند در مجموع ۲۷۰ رأی الکترال را به دست آورده و رئیس جمهور آمریکا شود


۹۲ درصد آرا پستی ایالت میشیگان یر مرحله شمارش رسید

جوسلین بنسون، وزیر خارجه ایالت میشیگان در صفحه توئیتر خود نوشت: "۹۲ درصد رای‌های غیابی بازگردانده شده (اگر هنوز رأی نداده‌اید، ۴ ساعت وقت دارید)

شمارش غیر حضوری به خوبی و کارآمد پیش می‌رود.

حوزه‌های رأی‌گیری در آرامش هستند و از یکنواخت بودن جریان رأی دهی در طول روز استقبال می‌کنند. "


تماس‌های تلفنی مشکوک به مردم آمریکا

پلیس فدرال آمریکا اف. بی. آی ضمن مطرح کردن ادعای تماس‌های تلفنی که مردم را به ماندن در خانه در روز انتخاب دعوت می‌کند، اعلام کرد که در حال بررسی این مسئله است.

رویترز نوشته است که در این تماس‌ها که یک زن، گوینده آن است گفته می‌شود که «این فقط یک تماس آزمایشی است. وقت ماندن در خانه است. در خانه بمانید تا در امان باشید.»

این تماس‌ها در تعدادی از ایالت‌هایی کلیدی مانند فلوریدا و آیووا نیز گزارش شده است.

اف بی آی گفته که به این قضیه ورود کرده و آن را بررسی می‌کند.


پیشتازی ترامپ در ایالت‌های ایندیانا، نیو همشایر و کنتاکی

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه خبری فاکس بعد از شمارش یک درصد آرا در ایالت ایندیانا ترامپ با ۷۳.۴ درصد آرا از بایدن که ۲۵ درصد آرا را کسب کرده جلو افتاده است.

در نیو همشایر نیز ترامپ با ۶۱.۵ درصد آرا در برابر ۳۸.۵ درصد آرا از بایدن پیش افتاده است.

در ایالت کنتاکی نیز ترامپ با شمارش کمتر از یک درصد آرا با ۸۱.۸ درصد در برابر ۱۷.۴ درصد از بایدن پیش افتاده است.


۱۱ الکترال ایالت ایندیانا به ترامپ رسید

ترامپ برنده انتخابت در ایالت ایندیانا شده است و ۱۱ رأی الکترال آن را به دست آورده است. در سال ۲۰۱۶ نیز ترامپ در این ایالت پیروز شد.


پیروزی بایدن در ایالت ورمونت

۳ رأی الکترال در ایالت ورمونت به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات رسید. در سال ۲۰۱۶ نیز هیلاری کلینتون در این ایالت پیروز شد.

بایدن در ایالت ورمونت پیروز شد


بایدن در ۴ ایالت دیگر هم پیروز شد

جو بایدن در چهار ایالت ماساچوست، دلاویر، واشنگتن دی سی و ماریلند پیروز شد و ۲۷ رأی الکترال در این ایالت‌ها به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات رسید. در سال ۲۰۱۶ نیز هیلاری کلینتون در این چهار ایالت پیروز شده بود.

پیروزی جو بایدن در ۴ ایالت آمریکا


بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده و نتایج اعلام شده توسط سی ان ان، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا تاکنون با پیروزی در ایالت‌های ورمت، دلاویر، واشنگتن دی سی، ماریلند و ماسا چوست توانسته ۳۰ رأی الکترال برای خود کسب کند؛ در مقابل ترامپ با پیروزی ایالات ایندیانا، اوکلاهاما، کنتاکی و تنسی توانسته ۳۷ رأی الکترال را برای خود کسب کند و پیشتاز انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا باشد.

در این انتخابات هر نامزدی که بتواند ۲۷۰ رأی الکترال را کسب کند، پیروز انتخابات خواهد بود.


ایالت ویرجینیای جنوبی هم به ترامپ رسید

ترامپ برنده انتخابت در ایالت ویرجینیای جنوبی شده است و ۵ رأی الکترال آن را به دست آورده است. در سال ۲۰۱۶ نیز ترامپ در این ایالت پیروز شد.


بایدن در نیویورک و نیوجرسی پیروز شد

بایدن برنده انتخابت در ایالات نیویورک و نیوجرسی شده است و ۴۳ رأی الکترال آن را به دست آورده است. در سال ۲۰۱۶ نیز هیلاری کلینتون در این ایالات پیروز شد.


پیروزی ترامپ در آرکانزاس

ترامپ برنده انتخابت در ایالت آرکانزاس شده و ۶ رأی الکترال آن را به دست آورده است. در سال ۲۰۱۶ نیز ترامپ در این ایالت پیروز شد.


ایالت داکوتا جنوبی هم به ترامپ رسید

ترامپ برنده انتخابت در ایالت داکوتای جنوبی شد و ۳ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ نیز ترامپ در این ایالت پیروز شد.


پیروزی بایدن در ایالت کنتیکت

جو بایدن برنده انتخابت در ایالت کنتیکت شد و ۷ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ نیز هیلاری کلینتون در این ایالت پیروز شد.


بایدن در ایالت کلرادو پیروز شد

جو بایدن در ایالت کلرادو برنده انتخابات شد و ۹ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ هم هیلاری کلینتون در این ایالت پیروز شد.


ترامپ در ایالت داکوتای شمالی پیروز شد

ترامپ برنده انتخابت در ایالت داکوتای شمالی شد و ۳ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ نیز ترامپ در این ایالت پیروز شد.


ترامپ در ایالات کارولینای جنوبی و آلاباما پیروز شد

ترامپ برنده انتخابت در ایالات کارولینای جنوبی و آلاباما شد و ۱۸ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ خود ترامپ در این ایالات پیروز شد.


بایدن در برنده انتخابات در ایالت مهم ویرجینیا شد

بایدن برنده انتخابت در ایالت مهم ویرجینیا شد و ۱۳ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینون در این ایالات پیروز شد.


ترامپ در آیداهو و اوهایو پیروز شد

ترامپ برنده انتخابت در ایالات آیداهو و اوهایو شد و ۲۲ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ خود ترامپ در این ایالات پیروز شد.


بایدن در ایالت مینستوتا پیروز شد

بایدن برنده انتخابت در ایالت مینستوتا شد و ۱۰ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینون در این ایالت پیروز شد.


ترامپ در فلوریدا و آیووا برنده شد

دونالد ترامپ برنده انتخابت در دو ایالت فلوریدا و آیووا شد و ۳۵ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ خودش در این ایالات پیروز شد.


بایدن در ایالت رود آیلند پیروز شد

بایدن برنده انتخابت در ایالت مینستوتا شد و ۴ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینون در این ایالت پیروز شد.


برنده ایالت مهم تگزاس مشخص شد

ترامپ برنده ایالت تگزاس شد و ۳۸ رأی الکترال آن را به دست آورد. این منطقه از ایالت‌های سنتی جمهوری خواهان است و همیشه در آن پیروز می‌شوند.


ترامپ به تأخیر در شمارش آرا اعتراض کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی صبح امروز خود با اعلام پیروزی در انتخابت این کشور گفت که تأخیر در شمارش آرا به دلیل وجود آرا پستی را قبول ندارد و آن را به دادگاه می‌برد.


بایدن پیروز ایالت هاوایی شد

جو بایدن برنده انتخابت در ایالت هاوایی شد و ۴ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون در این ایالات پیروز شد.


شمارش آرا در نوادا و میشیگان تا صبح جمعه طول می‌کشد

فرماندار ایالت پنسیلوانیا گفت: شمارش آرای پستی ممکن است تا روز جمعه طول بکشد. حدود یک میلیون رأی پستی شمرده نشده وجود دارد.

همچنین مرکز تحقیقات ادیسون اعلام کرد شمارش آرا ایالت نوادا تا ساعت ۹:۰۰ صبح روز پنج شنبه پنجم نوامبر به وقت آمریکا یعنی ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر پنج شنبه ۱۵ آبان از سر گرفته نمی‌شود.


بایدن در ایالت مین پیروز شد

جو بایدن برنده انتخابت در ایالت مین شد و ۴ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ هیلاری کلینتون در این ایالات پیروز شد.


۳ میلیون رأی پستی شمرده نشده در پنسیلوانیا

کیتی بووکوار، مشاور فرماندار پنسیلوانیا گفت: "ما دقیقاً همان جایی هستیم که گفته بودیم باید باشیم. اگرچه تقریباً نیمی از آرای پست الکترونیکی جدول بندی شده است، اما هنوز میلیون‌ها آرا برای شمارش وجود دارد."

بووکوار ادامه داد: "من نمی‌دانم که مجموع رای‌ها در نهایت به چه رقمی خواهد بود، اما چیزی در حدود ۲.۵ میلیون تا ۳ میلیون برگه رأی‌گیری. شمرده نشده داریم. ما می‌خواهیم همه آرا را به طور دقیق بشماریم."


ستاد انتخاباتی ترامپ درخواست بازشماری آرا در ویسکانسین را دارد

ستاد انتخاباتی ترامپ می‌گوید که "بلافاصله" تقاضای بازشماری در میدان نبرد ویسکانسین را خواهد داد.

گفتنی است، طبق قانون ویسکانسین، یک کمپین نمی‌تواند برای بازشماری مجدد آرا درخواست کند تا زمانی که کمیسیون انتخابات ویسکانسین هیئت‌های انتخاباتی ایالت را کامل کند.


ایالت بسیار کلیدی ویسکانسین به بایدن رسید

جو بایدن برنده انتخابت در ایالت بسیار تأثیرگذار ویسکانسین شد و ۱۰ رأی الکترال آن را به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ در این ایالات پیروز شد.


جو بایدن، نازمد حزب دموکرت آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: به روند کار و به یکدیگر ایمان داشته باشید. با هم، برنده خواهیم شد.


آرا نوادا امشب اعلام نمی‌شود

فاکس نیوز نوشت: ایالت نوادا بعید است امشب ارقام جدیدی را در مورد میزان آرا اعلام کند. انتظار می‌رود مقامات و دست‌اندرکاران انتخابات در منطقه کلارک و واشو، دو کانتی بزرگت ایالت نوادا، نتایج شمارش بخش دیگری از آرا را صبح پنجشنبه، ۱۰ صبح به وقت محلی منتشر کنند. نوادا شش رأی الکترال دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است.


بر خلاف خبر فاکس نیوز، ‏سی ان ان اعلام کرده انتظار می‌رود نتایج شمارش آرا در آریزونا و جورجیا امشب اعلام شود.


سی ان ان بر خلاف اعلام شده قبلی، اعلام کرد تنها آمار ایالات آریزونا و جورجیا را اعلام خواهد کرد.


‏‎ترامپ تواستار توقف سمارش آرا در جورجیا شد

بعد از طرح شکایت در ۳ ایالت شمالی، کارزار ‎ترامپ ساعتی پیش شکایتی هم برای توقف شمارش آرا در ایالت جورجیا تحویل دادگاه داد. گفته‌اند ۵۳ عدد رأی پستی که بعد از روز انتخابات (امروز) رسیده برای شمارش پذیرفته شده است.


شبکه خبری سی ان بی سی نوشته است که دادگاه ایالتی پنسیلوانیا شکایت کمپین ترامپ در مورد نحوه برگزاری و شمارش آرای انتخاباتی در این ایالت را رد کرده است.


سی ان ان به نقل ازبرد رافنسپرگر، مشاور فرماندار ایالت جورجیا نوشته است که ۱۴۹ هزار رأی هنوز در این ایالت شمرده نشده است.

اختلاف آرا جو بایدن و ترامپ در این ایالت نزدیک به یک درصد است.


مشاور فرماندار ایالت نوادا گفته است که روند شمارش آرا با سرعت پیش بینی شده پیش می‌رود و مقامات نوادا روز پنجشنبه به‌روزرسانی بعدی نتایج غیررسمی را ارائه می‌دهند.


سی ان ان به نقل از یک مقام ایالتی در جورجیا می‌گوید که ۱۲۲ هزار و ۵۳۵ رأی هنوز در این ایالات شمرده نشده است.


‏به گفته مقامات آریزونا، شمارش کامل آرای این ایالت تا فردا یا حتی روز جمعه طول خواهد کشید.


آخرین نتایج انتخابات آمریکا

فاصله بایدن و ترامپ در ایالت کلیدی جورجیا در حالی که تا عصر امروز بیش از ۶۰۰ هزار رأی بود، به کمتر از ۴۰ هزار رأی رسیده و بایدن مدام در حال کاهش فاصله با ترامپ است و با پیروزی که در میشیگان به دست آورده تنها به پیروزی در این ایالت نیاز دارد.

بایدن در صورت پیروزی در پنسیلوانیا نیز مسیر بسیار همواری به سوی کاخ سفید خواهد داشت. این ایالت می‌توانند ۲۰ رأی الکترال به سبد آرای خود اضافه کنند و وی را به رقم ۲۸۴ رأی الکترال برساند.

نوادا دیگر ایالات کلیدی است که بایدن با پیش افتادن در آن توانسته امیدها را به هواداران خود برگرداند. اگر بایدن بتواند در یکی از ایالات پنسیلوانیا، جورجیا، نوادا یا کارولینای شمالی به پیروزی برسد، بدون اعتنا به نتایج سایر ایالت‌ها، راهی کاخ سفید خواهد شد.

بایدن تا کنون در ایالات نیو مکزیکو، کلورادو، کالیفرنیا، اورگان، ایلینوی، مینستوتا، ورمونت، مین، نیویورک، نیو همپشایر، ماساچوست، کنتیکت، رود آیلند، نیوجرسی، دلوار، ماریلند، ویرجینیا، واشنگتون ۲ دی سیف، هاوایی، ویسکانسین و میشیگان پیروز شده و ۲۶۵ رأی الکترال را به دست آورده است.

ترامپ نیز تاکنون در ایالات، مونتانا، آِداهو، یوتا، اوهایو، تگزاس، فلوریدا، ویومینگ، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، نبراسکا، کانزاس، اوکلاهاما، لوئیزیانا، آرکانزاس، میزوری، آیووا، میسیسیپی، تنسی، کنتاکی، ایندیانا، ویزجینیای غربی، آلاباما و کارولینای جنوبی پیروز شده و ۲۱۴ رأی الکترال به دست آورده است.

در زیر وضعیت هر کاندیدا در ایالات مختلف را می‌بینید.


به گفته سی ان ان، هنوز ۶۰۰ هزار رأی شمرده نشده در ایالت آریزونا وحود که دارند که ردند شمارش آنها در حال انجام است


سی ان ان به نقل از دادستان نوادا نوشت که ترامپ نمی‌تواند نسبت به نتایج انتخابات در این ایالت اعتراضی کند.


از آمریکا خبرهای خوبی می‌رسد

‏وزیر خارجه فرانسه گفته که مطمئن است از انتخابات آمریکا خبرهای خوبی می‌رسد و ارزش‌های مستحکم دموکراتیک این کشور، به دست آمدن نتایج صحیح را تضمین می‌کند


کاهش اختلاف آرا ترامپ و بایدن در جورجیا

طی چند ساعت گذشته برتری دونالد ترامپ در جورجیا کاهش یافته و این فقط یک بار در تاریخ ایالات متحده اتفاق افتاده است.

این به دلیل دسته دیگری از آرا است که به تازگی از شهرستان فولتون - بزرگترین شهرستان در این ایالت- به دست آمده است.

شهرستان فولتون بیش از ۸۰۰۰ رأی پس از انتخاباتی دارد. اختلاف ترامپ با بایدن در این ایالت از ۳۰،۰۰۰ در نیمه شب به ۱۸،۵۰۰ کاهش یافت.


توئیتر ترامپ بسته شود

وکلای حزب دموکرات آمریکا از توئیتر خواستند تا حساب کاربری دونالد ترامپ را به حالت تعلیق درآورد و تا زمان شمارش همه آرا آن را برنگرداند.


طبق گفته والتر جونز، سخنگوی دفتر وزیر ایالت جورجیا، تقریباً ۵۰،۰۰۰ رأی برای شمارش در جورجیا باقی مانده است.


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در اعتراض به شمارش آرا پستی نوشت: شمارش را متوقف کنید.


ترامپ باز دیگر در واکنش با آرای اخذ شده در روزهای بعد از انتخابات در صفحه توئیتر خود نوشت: هیچ رأیی که بعد از روز انتخابات اخذ شده باشد، شمارش نمی‌شود!


مقامات ایالت جورجیا می‌گویند که تنها ده هزار رأی بدون شمارش در این ایالت باقی مانده است.


ستاد انتخاباتی جو بایدن می‌گوید که انتظار می‌رود وی با اختلاف قابل توجهی ریاست جمهوری را به دست آورد.


ترامپ می‌گوید در ایالت پنسیلوانیا پیروز شده است. وی در صفحه توئیتر خود نوشت: پیروزی بزرگ قانونی در پنسیلوانیا.


ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: تمام آرای ایالت‌هایی که ترامپ در آنها پیروز شده توسط تیم قضائی ما مورد چالش قرار خواهد گرفت که مدارک زیادی هم برای اثبات تقلب در آنها در اختیار داریم؛ فقط رسانه‌ها را چک کنید. ما پیروزیم.


‏اختلاف آرا در ایالت جورجیا به کمتر از ۱۴۰۰۰ رأی رسیده است، در حالی که بیش از ۶۰۰۰۰ رأی هنوز شمرده نشده و ترامپ همچنان پیشتاز است.


سی ان ان می‌گوید که دادگاه پنسیلوانیا حکم داد که ناظران ستاد انتخاباتی ترامپ می‌توانند برای روند شمارش آرا در فیلادلفیا را از نزدیک تماشا کنند.


فاصله بایدن و ترامپ در نوادا بیشتر شد

فاکس نیوز نوشت: وزارت ایالت نوادا آرای شمارش شده جدید در این ایالت را اعلام کرد که طی آن فاصله جو بایدن با ترامپ به ۱۲ هزار ۴۲ رأی رسید. هم اکنون بایدن ۴۹.۵ درصد و ترامپ ۴۸.۵ درصد آرا در این ایالت را در دست دارند.


دادگاه عالی پنسیلوانیا درخواست ستاد انتخاباتی ترامپ برای نظارت دقیق‌تر بر شمارش آرا را رد کرد.


‏ترامپ: با شمارش آرای غیرقانونی و معوقه انتخابات سرقت خواهد شد


ترامپ: من برنده خواهم بود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه گفت اگر آرای قانونی شمارش شوند، آنگاه وی پیروز نهایی انتخابات خواهد شد.

وی این مطلب را نه در یک توئیت بلکه در یک بیانیه عنوان کرد و گفت که اگر شما آرای قانونی را بشمارید، من به راحتی برنده انتخابات خواهم بود. اگر شما آرای غیرقانونی و معوقه را بشمارید، آنها می‌توانند انتخابات را از ما بدزدند.


۵۰ هزار رأی شمرده نشده در جورجیا

شمارش آرا در کانتی فانتون ایالت جورجیا به پایان رسیده است. ۵۰۰۰۰ رأی شمارش نشده دیگر در ایالت جوریا باقی مانده است.


دادگاه ایالتی جورجیا درخواست ستاد انتخاباتی ترامپ برای جلوگیری از شمارش آرا غیابی را رد کرد.


مقامات ایالت نوادا اعلام کردند که امیدوارند بتوانند تا روز شنبه یا یکشنبه بازشماری آرا را تمام کنند.


دادگاه ایلالتی مسشیگان درخواست ستاد انتخاباتی ترامپ مبنی بر توفق شمارش آرا در این ایالت را رد کر


‏نتایج در جورجیا اعلام می‌شود

با شمارش ۷ هزار رأی باقیمانده در بزرگترین بخش ‎جورجیا، نتیجه به زودی اعلام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات فولتون کانتی در ایالت جورجیا ظهر پنجشنبه اعلام کرد پردازش آرای پستی در آنجا به پایان رسیده و نتیجه به زودی اعلام خواهد شد.


وزیر دفاع ترامپ استعفا داد

ان بی سی اعلام کرده است که مارک اسپر وزیر دفاع دولت ترامپ نامه استعفایش را آماده کرده است

بنا به نوشته این رسانه آمریکایی چنین استعفایی در زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری «غیرمعمول نیست» و این فرصت را به رئیس‌جمهور می‌دهد که برای بار دوم، وزیر را برای این پست انتخاب کند

از سوی دیگر، مقامات دفاعی در آمریکا نیز گفته‌اند، وی نامه استعفای خود را به این دلیل که مدتهاست احتمال برکناری‌اش از این سمت می‌رود، آماده کرده است


اریک ترامپ، فرزند دونالد ترامپ، در توییتی نوشت: «چرا حزب جمهوری‌خواه ساکت است، رای‌دهندگان ما هرگز این سکوت را فراموش نخواهند کرد.


جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: از مردم می‌خواهم که آرامش خودشان را حفظ کنند. فرآیند در حال اجرا هست. شمارش در حال تکمیل است.


با ادامه شمارش آرا، برتری رئیس جمهور ترامپ در ایالت جورجیا به کمتر از ۱۰ هزار رأی کاهش یافته است.


جو بایدن، کاندید حزب دموکرات آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم ساکت نمی‌شوند، زورگویی را نمی‌پذیرند و تسلیم نمی‌شوند. همه آرا باید شمرده شود.


بایدن: ما برنده می‌شویم

جو بایدن در مورد نتایج انتخابات و شمارش آرا ابراز خوش بینی کرد و گفت: "روند شمارش آرا در حال انجام است."

بایدن از هوادارانش خواست صبر و بردبتری داشته باشند و دوباره تأکید کرد که "همه آرا باید شمرده شود".

وی گفت: "من و هریس احساس خوبی نسبت به وضعیت موجود داریم. شک نداریم که وقتی شمارش آرا پایان یافت، من و سناتور هریس به عنوان برنده معرفی می‌شویم؛ بنابراین از همه می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کنند.


ترامپ: به دادگاه عالی شکایت می‌کنم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کاندید حزب جمهئری خواه در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید از تلاش‌ها برای حفاظت از تمامیت انتخابات آمریکا تقدیر کرد و گفت که اجازه نمی‌دهیم آرا توسط دموکرات‌ها دزدیده شود.

‏وی با اشاره به اینکه در آرای قانونی جلو بود و با شمارش آرای تقلبی عقب افتاد، گفت: رسانه‌های جریان اصلی در این انتخابات دخالت کردند. نظرسنجی‌ها به طور عمدی اشتباه کردند. خبری از موج آبی نبود که آمریکا را فرا بگیرد. موج قرمز بود.

رئیس‬ جمهور‬ آمریکا‬ با اشاره به هشدارهای قبلی خود درباره آرای پستی و امکان دستکاری و تقلب در آنها، گفت: به سادگی امکان پیروز شدن ما وجود داشت و دارد. پرونده‌ای را از طریق فرایند قانونی به دیوان عالی ارجاع می‌دهیم. ‏‎


تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه در حمایت از دونالد ترامپ و درباره شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت: چیزی که شب گذشته و در چند شب اخیر شاهدش بودیم، بسیار ظالمانه است.


‏دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: من به راحتی انتخابات آمریکا را با رای‌های قانونی برنده می‌شوم. به ناظران به هیچ روش، شکل یا فرمی اجازه انجام کارشان را ندادند و بنابراین رای‌هایی که در این مدت پذیرفته شده باید رأی غیرقانونی تلقی شود. دیوان عالی آمریکا باید تصمیم بگیرد.


جو بایدن در ایالت جورجیا از دونالد ترامپ با ۹۴۱ رأی پیشی گرفت.


‏استعفا وزیر دفاع ترامپ تکذیب شد

پنتاگون گزارش ان‌بی‌سی در مورد آمادگی مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا برای استعفا را رد کرد. ان‌بی‌سی مدعی شده بود، وزیر دفاع آمریکا در حال استعفا است.


قاضی فدرال درخواست ترامپ برای متوقف کردن شمارش آرا در فیلادلفیا که از کانتی های ایالت پنسیلوانیا است را را رد کرد.


جو بایدت در پنسیلوانیا پیش افتاد

جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا ظهر دیروز با اختلافی نزدیک به ۶۰۰ هزار رأی از رقیب خود دونالد ترامپ عقب بود، با اختلاف ۵۵۹۴ رأی پیش افتاد؛ بنابراین تاکنون جو بایدن ۴۹.۵ و ترامپ ۴۹.۴ درصد آرا را به دست آورده است.


جو بایدن اعلام پیروزی می‌کند

واشینگتن پست به نقل از دو نفر آگاه نوشت: این احتمال وجود دارد که جو بایدن به زودی اعلام پیروزی کند و به همین دلیل سرویس مخفی این کشور امروز و همزمان با آمادگی کمپین بایدن برای اعلام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، نیروهای امنیتی را به ویلمینگتون، شهر محل زندگی بایدن اعزام می‌کند.


یک مقام آگاه از حوزه شمارش آرا، تعداد باقی مانده آرا در فیلادلفیا ۲۵۰۰۰ عدد است.

شمارش این موارد بیشتر طول می‌کشد؛ زیرا آرا موقت هستند و همچنین رأی هایی که به دلیل موضوعاتی مانند تاریخ و امضا نیاز به بازبینی دارند.


‏‎دونالد ترامپ در واکنش به پیش افتادن بایدن در ‎ایالت پنسیلوانیا از قول فردی در شبکه فاکس نیوز در صفحه توئیتر خود نوشت: شهر فیلادلفیا سابقه طولانی فساد در انتخابات دارد.


بایدن برای اعلام پیروزی آماده شد

دانیل استراس، خبرنگار ارشد سیاسی گاردین در ویلمینگتون دلاور خبر از آماده شدن بایدن برای اعلام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری داد.


‏معاون اجرایی فرماندار جورجیا اعلام کرد تفاوت اندکی در حد چند هزار رأی بین دو نامزد در این ایالت وجود دارد و با چنین تفاوت اندکی، آرا بازشماری می‌شود.


آرای پنسیلوانیا بازشماری می‌شود؟

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داده که ممکن است آرا در ایالت پنسیلوانیا بازشماری شود.


ترامپ: ار جنگ خسته نمی‌شوم

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما معتقدیم که مردم آمریکا سزاوار شفافیت کامل در مورد شمارش آرا و تأیید صلاحیت انتخابات هستند. این تنها برای نتیجه انتخابات نیست، این مربوط به یکپارچگی کل روند نظام انتخاباتی ما است. از ابتدا گفتیم که همه آرا قانونی باید شمارش شوند و جلو همه آرا غیرقانونی گرفته شود. با این حال در هر مرحله مقاومت دموکرات‌ها برای این اصل اساسی را داشته‌ایم. ما این فرایند را از طریق هر جنبه‌ای از قانون پیگیری خواهیم کرد تا اطمینان حاصل شود که مردم آمریکا به دولت ما اعتماد دارند. من هرگز از جنگ برای شما و ملت ما دست بر نخواهم داشت.


برنی سندرز، عضو حزب دموکرات آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: من می‌خواهم از سازمان‌های مردمی پیشرو به خاطر تلاش‌های خارق‌العاده شأن در کمک به امکان پیروزی بایدن تشکر کنم. با هم، حمایت گسترده‌ای از بایدن در میان جوانان، رنگین پوستان و طبقه کارگر ایجاد کردید. تبریک می‌گویم. بیایید جلو برویم.


مقامات ایالت نوادا می‌گویند که ۱۲۰ هزار رأی غیابی شمرده نشده در شهر کلارک این ایالت وجود دارد که باید شمرده شود.


وضعیت آرا بایدن و ترامپ تا ساعت ۰۰:۴۵


‏دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در صفحه توئیتر خود نوشت: بایدن نباید به غلط ادعای ریاست‌جمهوری بکند. من هم می‌توانم این ادعا رو بکنم. روند قانونی تازه آغاز شده است.


ساموئل آلیتو، قاضی دیوان عالی آمریکا شامگاه جمعه به حوزه‌های انتخاباتی در شهرستان‌های ایالت پنسیلوانیا دستور داد از مقررات ایالتی برای جدا کردن آرا پستی که بعد از ساعت هشت شب روز انتخابات به این مراکز رسیده‌اند، پیروی کنند.


رسانه‌های آمریکا می‌گویند آزمایش کرونای مارک مدوز، رئیس دفتر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا مثبت اعلام شده است.


لورا اینگراهام، مجری مورد علاقه دونالد ترامپ در فاکس نیوز در سخنانی که به نظر می‌رسد به شکل غیر مستقیم او را خطاب قرار داده است، گفت: امیدوارم که این اتفاق نیافتد اما اگر بالاخره نتیجه‌ای اعلام شود که مطلوب رئیس‌جمهور ترامپ نباشد، چه بهتر که او با متانت و آرامش آن را بپذیر.


اریک ترامپ، پسر دونالد ترامپ در جمع هواداران پدرش گفت: آیا کسی باور می‌کند بایدن، نامزدی که به سختی می‌توانست یک اتاق را پر کند، ۸.۸۹ میلیون رأی بیشتر از اوباما در سال ۲۰۱۲ بیاورد؟ این در حالی است که ترامپ رکورد حزب جمهوری‌خواه را با ۷.۵ میلیون رأی بیشتر در سال ۲۰۱۶ زده بود و حالا عقب است؟


تراپ بازهم از تقلب گفت

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا امروز بار دیگر با انتشار پیام‌هایی در توئیتر از وقوع تقلب گسترده در شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به نفع رقیب انتخاباتی خود نوشت: در طول ساعاتی که به شکلی بی‌رحمانه و خبیثانه‌ای اجازه ورود تیم نظارت داده نشد، اتفاقات خیلی بدی اتفاق افتاد.

همه درها و پنجره‌های اتاقهای شمارش آرا با مقواهای ضخیم پوشانده بودند، بنابراین ناظران نمی‌توانستند ببینند در موقع شمارش آرا چه اتفاقی می‌افتد. چیزهای خیلی بدی در آن اتاق‌ها اتفاق افتاد. تغییرات بسیار بزرگی رخ داده است.

این شیوه شمارش نتایج انتخابات را در بسیاری از ایالت‌ها از جمله پنسیلوانیا تغییر داده است؛ همه آن ایالت‌هایی که شب انتخابات تصور می‌شد به راحتی ما پیروز می‌شویم، به یک‌باره همه آنها ناپدید شدند، بدون اینکه به کسی اجازه نظارت داده شود


جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شد

جو بایدن با کسب ۲۷۳ رأی الکترال و پیروزی در ایالت پنسیلوانیا، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد.


بایدن: رئیس جمهور همه آمریکا خواهم بود

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در اولین توئیت خود بعد از پیروزی خطاب به مردم آمریکا نوشت: من مفتخرم که مرا برای رهبری این کشور بزرگ برگزیدید. کاری که پیش روی ماست سخت خواهد بود، اما من به شما این قول را می‌دهم: من رئیس جمهور تمام آمریکایی‌ها خواهم بود - چه به من رأی داده باشید چه نه. من به اعتمادی که شما به من کردید ایمان دارم.


ترامپ: انتخابات تمام نشده است

همه ما می‌دانیم جو بایدن شتابزده تلاش می‌کند تا به شکل غیرواقعی خود را برنده نشان دهد و می‌دانیم چرا رسانه‌های متحد او به سختی تلاش می‌کنند به او کمک کنند. آنها نمی‌خواهند حقیقت بر ملأ شود. واقعیت محض این است که راه درازی به پایان این انتخابات باقی مانده است.

جو بایدن در هیچ ایالتی رسماً برنده اعلام نشده، بگذریم از ایالت‌هایی که نتایجشان مناقشه برانگیز است و شامل بازشماری اجباری می‌شوند یا در ایالت‌هایی که کارزار ما چالش‌های حقوقی معتبر و مشروع مطرح کرده که می‌تواند باعث پیروزی نهایی ما شود.

برای نمونه در پنسیلوانیا، ناظران ما اجازه پیدا نکرده‌اند تا دسترسی معنی‌داری به فرایند شمارش آرا داشته باشند.

آرای قانونی رئیس جمهور را مشخص می‌کنند؛ نه رسانه‌ها.


پیام تبریک نخست‌وزیر بریتانیا به جو بایدن

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در پیامی به جو بایدن و کامالا هریس تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده است که "آمریکا مهم‌ترین متحد ماست. و من آماده هستم که از نزدیک برای اولویت‌های مشترکمان کار کنیم. از تغییرات آب و هوایی گرفته تا تجارت و امنیت."


میت رامنی، سنانور جمهوری خواه، پیروزی جو بایدن را به وی و یار انتخاباتی‌اش کامالا هریس تبریک گفته است. وی بایدن را رئیس جمهور منتخب خطاب کرده و گفته هم وی و هم خانم هریس شخصیت قابل ستایشی دارند.


برنی سندرز، سناتور دموکرات با تبریک پیروزی بایدن و کامیلا هریس در انتخابات آمریکا در صفحه توئیتر خو نوشت: من می‌خواهم به همه کسانی که برای ساختن این روز تاریخی سخت تلاش کردند تبریک بگویم. اکنون، با ادامه سازماندهی مردمی، اجازه دهید دولتی بسازیم که برای همه و نه برای افراد معدود کار کند. بیایید ملتی را بنا کنیم که بر پایه عدالت بنا شده باشد، نه طمع و تعصب.


نتیجه انتخابات چگونه شد؟

انتخابات آمریکا همانند هر سال، به شیوه الکترال برگزار شد؛ در روز انتخابات، مردم نمایندگان الکترال را انتخاب کرده تا این نمایندگان تصمیم گیرنده رئیس جمهور بعدی آمریکا باشند. آمریکا در مجموع ۵۳۸ الکترال در ۵۱ ایالت خود دارد که هر حزب برای پیروزی، به ۲۷۰ الکترال نیاز دارد؛ نتایج شمارش آرا به شرح زیر است:

نتایج اعلام شده به تفکیک هر ایالت

ایالت تعداد الکترال درصد آرای بایدن درصد آرای ترامپ
آلاباما ۹ ۳۶.۴ ۶۲.۲
آلاسکا ۳
آریزونا ۱۱
آرکانزاس ۶ ۳۴.۵ ۶۲.۷
کالیفرنیا ۵۵ ۶۵.۲ ۳۲.۹
کولورادو ۹ ۵۵.۸ ۴۱.۸
کنتیکت ۷ ۵۸.۳ ۴۰.۲
دلور ۷ ۵۵.۸ ۳۹.۸
کلمبیا ۳
فلوریدا ۲۹ ۴۷.۹ ۵۱.۳
جورجیا ۱۶
هاوایی ۴ ۶۳.۷ ۳۴.۲
آیداهو ۴ ۳۳.۸ ۶۳.۱
ایلینویز ۲۰ ۵۵.۹ ۴۲.۳
ایندیانا ۱۱ ۳۸.۳ ۵۹.۴
آیووا ۶ ۴۵ ۵۳.۲
کانزاس ۶ ۴۱.۶ ۵۵.۸
کنتاکی ۸ ۳۵.۶ ۶۲.۷
لوئیزیانا ۸ ۳۹.۸ ۵۸.۸
مین ۴ ۵۳.۹ ۴۳
مریلند ۱۰ ۶۳.۱ ۳۵.۱
ماساچوست ۱۱ ۶۶.۴ ۳۱.۱
میشیگان ۱۶ ۵۰.۳ ۴۸.۱
مینه‌سوتا ۱۰ ۵۲.۶ ۴۵.۴
میسیسیپی ۶ ۳۹.۲ ۵۹.۳
میزوری ۱۰ ۴۳.۱ ۵۶.۹
مونتانا ۳ ۴۱.۵ ۵۵.۷
نبراسکا ۵ ۴۰.۲ ۵۷.۷
نوادا ۶
نیو همشایر ۴ ۵۳ ۴۵
نیوجرزی ۱۴ ۶۰.۸ ۳۷.۸
نیومکزیکو ۵ ۵۴ ۴۳.۸
نیویورک ۲۹ ۵۸.۳ ۴۰.۴
کارولینای شمالی ۱۵
داکوتای شمالی ۳ ۳۱.۷ ۶۵
اوهایو ۱۸ ۴۶.۲ ۵۳.۴
اوکلاهوما ۷ ۳۲.۳ ۴۵.۴
اورگون ۷ ۵۷.۱ ۳۹.۹
پنسیلوانیا ۲۰
رود آیلند ۴ ۵۹.۲ ۳۹.۳
کارولینای جنوبی ۹ ۴۲.۹ ۵۵.۶
داکوتای جنوبی ۳ ۳۳.۳ ۶۴
تنسی ۱۱ ۳۷.۴ ۶۰.۶
تگزاس ۳۸ ۴۶.۳ ۵۲.۳
یوتا ۶ ۳۸.۳ ۵۸.۱
ورمانت ۳ ۶۴.۹ ۳۱.۷
ویرجینیا ۱۳ ۵۳.۷ ۴۴.۷
واشنگتون ۱۲ ۶۰.۹ ۳۶.۷
ویرجینیا غربی ۵ ۲۹.۶ ۶۸.۶
ویسکانسین ۱۰ ۴۹.۴ ۴۸.۸
وایومینگ ۳ ۲۶.۶ ۶۹.۹
کد خبر 453299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • ناشناس IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    96 34
    بنظر بنده دونالد ترامپ پیروز انتخابات
    • بایدن IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      64 33
      بایدن قهرمان
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      24 20
      خیر
  • US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    23 36
    تابه حال تودنیا هیچ رییس جمهوری 4سال نشده است همه 8 سال
    • ازاد GB ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      12 1
      چرا وقتی اطلاعات ندارید کامنت میگذارید ، در کوچه و خیابان هم جالبه این صحبت دوستمان زیاد به گوش میرسه. کسی که میانسال باشه باید بوش پدر که تک دوره رییس جمهور بود را به خاطر بیاره . امریکا بیشتر از 25 رییس جمهور تک دوره داره ،دقیقش را فکر کنم 27 یا 28 باشه .
    • سجاد IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      2 0
      بوش پدر زمان ریاست جمهوریش ۴ ساله بود
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      1 2
      چرا اتفاقا
  • پرهام IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    5 3
    خیلی نزدیکن به هم
  • ایمان IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    7 6
    بایدن
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    16 4
    کلا چه بایدن چه ترامپ همشون برای بلعیدن دنیا اومدن
  • ناشناس IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 1
    بنظرتون دست های پشت پرده آمریکا دراین حداحمق هستن که ترامپ.روباسرمایه هنگفتش کناربزنندوجو بایدن پیروز بشه.شایددولت مخفی آمریکا تصمیم گرفته کمرسرمایه داروبورس آمریکا وارزش دلار رو بشکنه وجو بایدن پیروز بشه.باپیروزی بایدن وخارج شدن سرمایه بزرگ ترامپ ازبورس آمریکا درحد یک جنگ داخلی ضررخواهد دید.
  • یاس IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    4 1
    سگ ززد برادره شغاله هر دو عوضی هستن
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 0
    مگه مهمه؟؟؟
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 0
    برای ما چه فرقی دار
  • اسماعیل IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    دوستان‌چرا وقتی اطلاعات دقیق ندارید نظر میدید کارتر و جورج‌بوش پدر هر کدام‌فقط یک‌دوره رای اوردند و چند تایی دیگر هم‌هستند
  • محمدملکشاهی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    1 1
    بنظرمن دموکراتهاخیلی انعطاف پذیرترازجمهوری خواه ها هستند
  • تبلی IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 0
    سگ زرد برادر شغاله
  • حمید رضا RO ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    2 0
    سلام چه بایدن در بیاید و چه ترامب در بیاید برای کشور ما جمهوری اسلامی ایران فرقی نمی کنند و بازار کشور ما مریض است و نیازمند درمان درد فقط درمان اقتصاد مریض کشورمان
  • Parvin IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 1
    من فکر میکنم دوره ریاست جمهوری بدلیل شرایط خاص خودش با گذشت چهار سال یک رای نظرسنجی هست که بدونه رئیس جمهور ایا هنوز محبوب اون ملت هست و خواسته اونها رو برآورده کرده اگر رای اورد یعنی محبوبیت داره واگر نیاورد یعنی حرفهایی که زده با عملش تطابق نداشته ومحبوبیتش رو از دست داده وترامپ هنوز محبوب ملتشه پس رای میاره برای دوره بعد
  • رامین IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    3 3
    ترامپ برنده میشه
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    3 0
    ترامپ دیوانه برنده است....