رای گیری پستی در آمریکا چگونه انجام می‌شود؟

یک کارشناس روابط بین الملل گفت: تبصره‌ای به قانون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه شد که بر اساس آن رأی‌گیری به صورت دور از خانه و با در خواست شخصی و همچنین دلایل روشن برای عدم حضور پای صندوق‌های محلی صورت می‌گیرد.

مهدی مطهرنیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون مکانیسم آرا پستی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: آرا پستی در انتخابات آمریکا از زمان جنگ جهانی در جهت مشارکت نیروهای آمریکایی در انتخابات شکل گرفت؛ زیرا در آن زمان نیروهای آمریکایی می‌خواستند در انتخابات شرکت کنند اما توانایی حضور در پای صندوق‌های رأی را نداشتند و با خواست شخصی به صورتی پستی در انتخابات شرکت می‌کردند.

وی افزود: اکنون طبق قانون آمریکا، شهروندان باید در ایالت خود رأی دهد و این یعنی فردی که ساکن کالیفرنیا است نمی‌تواند در ایالت تگزاس در انتخابات شرکت کند. تبصره‌ای به قانون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اضافه شد که بر اساس آن رأی‌گیری به صورت دور از خانه و با در خواست شخصی و همچنین دلایل روشن برای عدم حضور پای صندوق‌های محلی صورت می‌گیرد.

این کارشناس روابط بین‌الملل تاکید کرد: در حال حاضر رأی پستی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با در خواست شخصی قانونی است، اما بعد از مدت‌ها رایج شد کمپین‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری تعرفه‌هایی را به صورت پستی به منازل ارسال کردند که این موضوع می‌تواند زمینه ساز سو استفاده کاندیداها در جهت اختلال در روند رأی‌گیری محسوب شود.

مطهرنیا خاطرنشان کرد: وال‌استریت ژورنال روز گذشته مدعی شد که با توجه به انبوه تعرفه‌های انتخاباتی که توسط کمپین انتخاباتی بایدن به منازل ارسال شده است، احتمال وقوع خطاهای بسیار وجود دارد؛ به همین دلیل احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد.

وی در پایان افزود: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه حجم گسترده‌ای از آرا حزب دمکرات به صورت پستی است، اگر ادعای تقلب که بارها توسط ترامپ مطرح شده، ثابت شود، برگ برنده‌ای برای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری اوکتبر است.

کد خبر 448504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.