چرا نتیجه انتخابات آمریکا روز چهارشنبه مشخص نمی‌شود؟

رسانه آلمانی با اشاره به تفاوت‌هایی که این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با دوره‌های پیشین دارد، از احتمال به طول انجامیدن شمارش آرا و اعلام نهایی برنده انتخابات خبر داد.

به گزارش ایمنا، خبرگزاری د. پ. آ. آلمان امروز (دوشنبه) در مطلبی نوشت: در حالت ایده آل، رئیس جمهوری جدید آمریکا روز چهارشنبه تعیین خواهد شد و پس از آن منتخب برای تصدی پست خود در ژانویه آماده می‌شود. این اتفاق زمانی عملی خواهد شد که نامزدی اکثریت آرا را کسب کند، اما اگر شمارش آرا بیش از حد معمول طولانی شود، اعلام نتایج انتخابات مدت زمان زیادی (شاید چندین روز) به تعویق خواهد افتاد.

این در حالی است که ایالات متحده چندین منطقه زمانی را در بر می‌گیرد. اولین مراکز اخذ رأی در ایالت ورمونت در شمال شرقی روز سه شنبه ساعت پنج صبح (۱۱ صبح به وقت اروپای مرکزی) آغاز به کار خواهند کرد.

از ساعت ۶ صبح، حوزه‌های انتخاباتی بسیاری از ایالات در سواحل شرقی کار رأی‌گیری را آغاز می‌کنند و پس از آن روند انتخابات در مرکز کشور شروع می‌شود. در ایالت ساحل غربی کالیفرنیا نیز شعب اخذ رأی در ساعت هفت صبح (چهار عصر به وقت اروپای مرکزی) گشایش می‌یابد.

هاوایی و آلاسکا در انتهای خط طولانی ایالت‌ها قرار دارند. ساکنان این جزیره می‌توانند رأی خود را تا ساعت ۶ صبح چهارشنبه به صندوق بیاندازند. در بخش‌های وسیعی از آلاسکا نیز مراکز رأی دهی تا ساعت ۶ صبح و در برخی مناطق یک ساعت بیشتر یعنی تا ۷ صبح باز هستند. به این ترتیب با بسته شدن مراکز رأی‌گیری در شمالی‌ترین ایالت، انتخابات ایالات متحده به پایان می‌رسد.

در این میان رأی دهندگان پستی اجازه داشته‌اند هفته‌ها قبل از انتخابات رأی دهند. بیشتر ایالت‌ها همچنین گزینه رأی‌گیری در مراکز رأی دهی ویژه را پیش از شروع رسمی انتخابات ارائه می‌دهند. در سال ۲۰۱۶، حدود ۴۰ درصد آرا به این ۲ روش قبل از روز انتخابات به صندوق انداخته شده بود. امسال این میزان بیش از ۲ برابر است به طوری که ۲ روز قبل از انتخابات، شمار رأی دهندگان به ۹۰ میلیون نفر رسیده است.

چه زمانی می‌توان انتظار اعلام نتیجه را داشت؟

در انتخابات ریاست جمهوری گذشته، برنده معمولاً در شب انتخابات مشخص می‌شد. با این حال، کارشناسان تصور می‌کنند که امسال، به دلیل همه‌گیری کرونا، به طور قابل توجهی افراد بیشتری با شیوه پستی رأی خواهند داد. بنابراین، شمارش آرا می‌تواند به میزان قابل توجهی به تأخیر بیفتد.

قانون انتخابات ایالات متحده در درجه اول توسط ایالت‌ها تعیین می‌شود. در بعضی مناطق برگه‌های پستی ارسال شده در روز انتخابات قابل شمارش است که این کار هم به دلیل نیاز به مطابقت امضاهای رأی دهندگان پیچیده‌تر است. اما چند هزار رأی می‌تواند نتیجه انتخابات در یک ایالت را تعیین کند. مقامات در چندین ایالت، از جمله ایالت‌های پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین، هشدار داده‌اند که شمارش آرا ممکن است تا جمعه ۶ نوامبر ادامه داشته باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 453252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    2 3
    چ فرقی داره کی باشه