چگونه اضطراب ناشی از شیوع بیماری کرونا را کنترل کنیم؟

با بعضی اقدامات می‌توان اضطراب ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ را کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از افراد احساس تنهایی، انزوا، استرس و اضطراب داشته باشند. قطعاً برقراری روابط اجتماعی به بهبود سلامت روحی افراد کمک شایانی می‌کند. با توجه به گسترش وسیع ویروس کرونا، باید فاصله اجتماعی خود را با دیگران حفظ کنیم، اما این موضوع بدان معنا نیست که ارتباط ما با دیگران قطع شده است، بلکه می‌توان به صورت آنلاین یا از طریق مکالمه تلفنی با اعضای خانواده و دوستان ارتباط برقرار کرد. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن‌ها به صورت تصویری با دیگران صحبت کرد و احساسات خود را با آن‌ها به اشتراک گذاشت. در ادامه به بررسی دیگر اقداماتی که به کنترل این نوع اضطراب کمک می‌کند، می‌پردازیم:

در طبیعت وقت بگذرانید

استنشاق هوای تازه و ورزش کردن می‌تواند با آزاد کردن هورمون شادی‌آور در مغز باعث کاهش استرس و اضطراب افراد شود. در صورت امکان پیاده‌روی کنید، اما فاصله فیزیکی خود را از دیگران را حفظ کنید. اگر در مکانی هستید که نمی‌توانید حداقل دو متر از دیگران فاصله بگیرید حتماً از ماسک استفاده کنید.

از خودتان مراقبت کنید

خواب کافی، رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن می‌تواند استرس و اضطراب افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. بنابراین تا جایی که ممکن است مواد غذایی مناسب مصرف کنید، پیاده روی کنید و هر شب ۶ تا هشت ساعت بخوابید. نفس عمیق بکشید، حرکات کششی انجام دهید، مدیتیشن و یوگا انجام دهید. یک برنامه روزانه اصولی و موفق داشته باشید، راس ساعت منظم بیدار شوید و بخوابید، برای ورزش کردن زمان مناسبی در نظر بگیرید.

با اعضای خانواده وقت بگذرانید

از آنجایی که دانش‌آموزان و دانشجویان به صورت آنلاین آموزش می‌بینند و برخی بزرگسالان نیز وظایف خود را به صورت دورکاری انجام می‌دهند، اعضای خانواده زمان بیشتری برای گذراندن با یکدیگر دارند و می‌توانند فعالیت‌هایی را که برای انجام دادن آن‌ها وقت کافی نداشتند انجام دهند. به عنوان مثال اعضای خانواده می‌توانند به صورت گروهی، آشپزی کنند، بازی کنند، پازل درست کنند یا با یکدیگر صحبت کنند.

زمان خواندن اخبار را محدود کنید

مرور کردن اخبار به صورت مداوم باعث افزایش اضطراب می‌شود. بنابراین توصیه شده است که زمان محدود ۳۰ تا ۶۰ دقیقه را در طول روز به خواندن اخبار مهم اختصاص دهید، فقط مطالب منتشر شده در یک یا دو منبع خبری معتبر را بخوانید، به سرعت از روی عناوین و عکس‌ها بگذرید و مطالب مرتبط به خود را مطالعه کنید.

استرس خود را مدیریت کنید

اگر به استرس و اضطراب مبتلا هستید، با یک مشاور حرفه‌ای به صورت آنلاین یا حضوری صحبت کنید. علاوه بر این می‌توانید به یک گروه پشتیبانی آنلاین نیز بپیوندید. اگر قبل از شیوع ویروس کرونا دچار اضطراب بوده‌اید و با شروع این دوران میزان استرس و اضطراب شما افزایش پیدا کرده است باید حتماً با پزشک یا روانپزشک خود ارتباط برقرار کنید.

طرز فکر خود را تغییر دهید

سعی کنید در مورد آینده یا بدترین اتفاق‌هایی که ممکن است رخ دهد فکر نکنید. پیش بینی کردن وقایع بد ممکن است باعث افزایش استرس و اضطراب شود. به عنوان مثال به جای اینکه بگویید "من هرگز بهبود پیدا نمی‌کنم" به خودتان بگویید "از پس آن بر می‌آیم". سعی کنید ویدئوهایی در مورد مدیتیشن و یوگا مشاهده کنید و آن‌ها را امتحان کنید، برنامه‌های زیادی وجود دارد که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند. علاوه بر این نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که شکرگزاری در مورد داشته‌های خود می‌تواند به بهبود روحیه افراد کمک شایانی کند.

خود را سرگرم کنید

از وقت آزاد خود استفاده کنید، یک سرگرمی جدید را امتحان کنید یا یک زبان جدید یاد بگیرید. این دوران بهترین زمان برای انجام دادن کارهای عقب افتاده است. فعالیت‌هایی انجام دهید که به شما حس خوبی القا می‌کند. علاوه بر این برای بهبود روحیه خود می‌توانید موسیقی نشاط‌آوری پخش کنید یا برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی که حواس‌تان را از وقایع بد دور می‌کند تماشا کنید.

به دیگران کمک کنید

کمک کردن به دیگران می‌تواند شامل برقراری تماس یا پیام دادن به آن‌ها شود. ارسال پیام‌هایی مانند "حالت چطور است؟ " نشان دهنده این است که به فکر دیگران هستید. اینکه بدانید کسی به شما فکر می‌کند، به بهبود روحیه کمک بسیاری می‌کند. اگر فردی را می‌شناسید که نمی‌تواند برای تهیه غذا یا دارو، خانه را ترک کند، به او کمک کنید و برایش غذا و دارو ارسال کنید.

کد خبر 452608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.