۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
خواص درمانی گیاه دم اسب چیست؟

گیاه دم اسب دارای خواص بیشماری مانند بهبود سلامت کلیه، تقویت استخوان‌ها، درمان اختلالات تنفسی و کاهش قند خون است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دم اسب یک گیاه دارویی بدون بذر با ساقه سبز یا قرمز است که به وسیله قارچ‌ها رشد می‌کند. این گیاه ریشه‌های سبز و نازکی دارد که شبیه دم اسب است. گیاه دم اسب دارای ترکیبات مفید متعددی از جمله ویتامین‌های C ،B، E و K، فولات، پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، آهن، روی، مس و کلروفیل است. در ادامه به بررسی بعضی از خواص درمانی گیاه دم اسب می‌پردازیم:

بهبود سلامت کلیه

گیاه دم اسب به درمان اختلالات کلیوی و رفع مشکل احتباس مایع در بدن کمک می‌کند. دیورتیک طبیعی موجود در این گیاه، سنگ کلیه را دفع می‌کند. دمنوش یا چای این گیاه در رفع مشکلات شایع کلیوی مانند عفونت مثانه و ادرار، بی اختیاری ادرار و سنگ مثانه و کلیه موثر است. این گیاه با توجه به خاصیت پاکسازی قوی که دارد می‌تواند مجاری ادرار و کلیه‌ها را تمیز کند.

تقویت استخوان‌ها

گیاه دم اسب حاوی مقدار زیادی سیلیسیوم است که به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. مصرف گیاه دم اسب برای افراد سالمند که از مشکل شکستگی استخوان رنج می‌برند، مفید است. همچنین این گیاه برای تقویت تاندون‌ها نیز موثر است، در نتیجه باعث کاهش آسیب‌های ورزشی می‌شود. مصرف گیاه دم اسب از بروز پوکی استخوان در زنان جلوگیری می‌کند.

درمان اختلالات تنفسی

استنشاق بخار دم کرده گیاه دم اسب، گرفتگی مجاری تنفسی را از بین می‌برد. علاوه بر این توصیه شده است به منظور رفع سرفه خشک، برونشیت، گرفتگی مجاری تنفسی و تب مربوط به سرماخوردگی و آنفلوآنزا، روزی دو لیوان دمنوش این گیاه را بنوشید.

کاهش قند خون

نتایج مطالعات زیادی نشان داده است میزان قند خون بیماران مبتلا به دیابت نوع دو که دوز خوراکی عصاره گیاه دم اسب را یک بار در روز دریافت می‌کنند، در مدت دو ساعت پس از مصرف آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از هر وعده غذایی، کپسول گیاه دم اسب را مصرف کنید تا سطح قند خون خود را کنترل کنید. البته لازم است قبل از مصرف این گیاه با پزشک خود مشورت کنید.

کد خبر 450301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.