اضطراب ناشی از کرونا چه تاثیری بر خواب مادران و نوزادان دارد؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد دلیل بی‌خوابی بسیاری از مادران، افزایش شدت اضطراب ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹ است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین بی‌خوابی مادران و اضطراب شدید ناشی از شیوع ویروس کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند. از مادران شرکت کننده در این مطالعه خواسته شد به سوالات یک پرسشنامه خودسنجی پاسخ دهند سوالات ان مربوط به دو زمان مختلف شامل یک تا دو ماه قبل از شیوع ویروس کرونا و هنگام قرنطینه در منزل بود؛ سپس محققان میزان تغییر کیفیت خواب این افراد را ارزیابی کردند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد مادرانی که مشکل بی‌خوابی پیدا کردند، بیشتر از دیگر مادران به اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا مبتلا شدند. علاوه بر این حدود ۳۰ درصد مادران اعلام کردند که کیفیت و مدت زمان خواب نوزادان آن‌ها کاهش یافته است. ۱۲ درصد مادران معتقد بودند که کیفیت خواب فرزندان آن‌ها بهبود یافته و ۲۵ درصد نیز اعلام کردند که مدت زمان خواب کودکان آن‌ها افزایش پیدا کرده است.

یافته‌های جدید نشان داد که در شرایط عادی ارتباط معناداری بین کیفیت خواب مادران و نوزادان آن‌ها وجود دارد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه بشود تا ارتباط بین کیفیت و مدت زمان خواب مادران و کودکان در شرایط بحرانی مشخص شود.

نتایج این مطالعه در مجله Sleep Research منتشر شده است.

کد خبر 449585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.