چگونه کمر درد خود را تسکین دهیم؟

راهکارهایی مانند خوابیدن صحیح، درست نشستن، انجام فیزیوتراپی، ماساژ، استفاده از کمپرس سرد و گرم، ورزش کردن و استفاده از مسکن می‌تواند کمر درد را تسکین دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فردی که از کمر درد رنج می‌برد، خواب راحتی را تجربه نمی‌کند و همانطور که مشخص است، زمانی که فردی نتواند به میزان کافی بخوابد، کمر درد او وخیم‌تر می‌شود. وضعیت خوابیدن نامناسب نیز می‌تواند باعث تشدید کمر درد شود. بهتر است این افراد به پهلو دراز بکشند و یک بالشت را بین زانوهای خود قرار دارند تا ستون فقرات آن‌ها در یک وضعیت خنثی قرار بگیرد و فشار از روی آن برداشته شود. اگر فرد مبتلا به کمر درد تمایل دارد به پشت بخوابد، باید یک بالشت را زیر زانوهای خود قرار دهد و از تشک سفت و راحت استفاده کند. در ادامه به بررسی دیگر روش‌های تسکین کمر درد می‌پردازیم:

درست نشستن

طرز نشستن نادرست می‌تواند باعث بروز کمردرد و حتی تشدید آن شود، به خصوص اگر لازم باشد فرد به مدت طولانی بنشینید. برای بهبود کمر درد توصیه می‌شود هنگام کار با کامپیوتر روی صفحه کلید خم نشوید، صاف بنشینید و بدنتان را به صندلی تکیه بدهید. بهتر است یک بالشت یا یک پارچه رول شده روی صندلی قرار دهید و سپس روی آن بنشینید همچنین توصیه شده است که هنگام نشستن پاها را روی زمین قرار دهید.

چگونه کمر درد خود را تسکین دهیم؟

فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست به منظور کاهش درد کمر و قرار دادن ستون فقرات در وضعیت مناسب، نحوه صحیح نشستن، ایستادن و راه رفتن را به شما آموزش می‌دهد. علاوه بر این فیزیوتراپیست ورزش‌های مخصوصی برای تقویت عضلات اصلی کمر به شما آموزش می‌دهد. نتایج مطالعات نشان می‌دهد زمانی که قدرت، انعطاف پذیری و استقامت خود را افزایش دهید، کمر دردتان تسکین پیدا می‌کند؛ البته ممکن است این روند زمان‌بر باشد.

ماساژ

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که انجام ماساژ یک بار در هفته به مدت ۱۰ هفته می‌تواند باعث کاهش کمر درد شود بنابراین افرادی که از کمر درد مزمن رنج می‌برند می‌توانند از ماساژ درمانی استفاده کنند. روش دیگر کاهش کمر درد، درمان دستی یا مانیپولیشن (Manipulation) ستون فقرات است که باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. مانیپولیشن برای کاهش درد و افزایش توانایی حرکت بیماران مبتلا به کمر درد بسیار مؤثر است.

چگونه کمر درد خود را تسکین دهیم؟

استفاده از کمپرس سرد و گرم

استفاده منظم از کمپرس یخ روی مناطقی از کمر که درد می‌کند می‌تواند درد و التهاب ناشی از آسیب را کاهش دهد. لازم است این کار را چندین بار در روز هر بار حداکثر ۲۰ دقیقه انجام دهید، برای این که یخ پوستتان را اذیت نکند می‌توانید آن را داخل یک حوله نازک قرار دهید. پس از چند روز استفاده از کمپرس سرد، به منظور افزایش جریان خون در منطقه آسیب دیده و شل شدن عضلات از کمپرس گرم استفاده کنید. علاوه بر این، به منظور تسکین درد می‌توان حمام آب گرم را نیز امتحان کرد.

ورزش کردن

دراز کشیدن به مدت طولانی می‌تواند کمر درد را تشدید کند و عوارض دیگری نیز به دنبال داشته باشد. بنابراین هرگز به منظور کاهش درد خود در تخت‌خواب نمانید و فعالیت فیزیکی داشته باشید. ورزش کردن، مؤثرترین راه برای تسکین سریع کمر درد در نظر گرفته شده است. شنا کردن، پیاده‌روی یا یوگا می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر واقع شود.

چگونه کمر درد خود را تسکین دهیم؟

مصرف مسکن

برخی افراد برای تسکین کمر درد خود از داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAID) یا اپیوئیدها استفاده می‌کنند. در صورتی که آنها داروهای دیگری نیز مصرف می‌کنند باید با پزشک خود مشورت کنند تا تداخل دارویی ایجاد نشود. علاوه بر این ممکن است پزشک برای کاهش اسپاسم عضلانی دردناک، داروهای شل کننده عضلانی تجویز کند.

کد خبر 445394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.