دانش‌آموزان اسپانیایی سال تحصیلی را با رژیم سالم آغاز می‌کنند

مقامات رسمی اسپانیا در نظر دارند که به‌منظور ترویج فرهنگ رژیم غذایی مدیترانه‌ای در میان دانش‌آموزان، با آغاز سال تحصیلی جدید مصرف میوه، شیر و سبزیجات را در زمان حضور کودکان در مدارس اجباری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی و تداوم شیوع بیماری کووید -۱۹، مقامات رسمی کشورهای گوناگون سراسر جهان با نگرانی‌هایی مبنی بر بازگشایی ایمن مدارس و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا مواجه هستند. در این میان بسیاری از مسئولان بر ادامه آموزش‌ها به‌صورت مجازی تاکید دارند، برخی حضور دانش‌آموزان با فاصله ایمن از هم در کلاس‌ها را اجباری می‌دانند و در بعضی از کشورها آموزش مجازی و حضوری دانش‌آموزان به‌طور هم‌زمان مورد توجه قرار گرفته است. نکته جالب توجه این است که دولت اسپانیا، در کنار رعایت تمامی موارد ایمنی تعیین‌شده برای مهار ویروس کرونا در میان مردم خصوصاً دانش‌آموزان، همچنین بحث درباره چگونگی برگزاری کلاس‌ها به‌صورت ایمن، پیروی از رژیم غذایی مدیترانیه‌ای را بسیار حائز اهمیت دانسته است.

مقامات رسمی اسپانیایی پس از برگزاری جلسات متعدد به‌منظور برنامه‌ریزی کردن برای آغاز سال تحصیلی جدید، از سرمایه‌گذاری کلان خود در بخش تغذیه دانش‌آموزان خبر دادند. در این برنامه قرار است بودجه‌ای بالغ بر چهار میلیون یورو صرف تهیه میوه‌های تازه، سبزیجات و شیر برای تمامی دانش‌آموزان سراسر کشور شود. به‌طور دقیق‌تر حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو از این مبلغ برای تهیه میوه و سبزیجات تازه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بقیه هزینه نیز صرف خرید شیر خواهد شد. دولت همچنین در نظر دارد که در راستای آگاه کردن دانش‌آموزان از مضرات نوشابه و فواید تغذیه‌های جدید در مدارس، بودجه مجزایی را نیز به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه اختصاص دهد.

در طول چند سال اخیر، در بسیاری از کشورهای اطراف دریای مدیترانه که قرن‌ها به واسطه مصرف مواد دریایی و میوه‌های تازه به تغذیه سالم شهرت داشته‌اند، چاقی کودکان و نوجوانان به‌دلیل مصرف بی‌رویه نوشابه‌ها و تنقلات مضر به امری طبیعی تبدیل شده است که این امر خود تهدید و مانعی جدی در مواجهه با ویروس کرونا به حساب می‌آید چرا که ابتلای کودکان چاق به کووید -۱۹ می‌تواند به بدترین شکل ممکن سلامت و حتی جان آن‌ها را تهدید کند. به همین دلیل است که دولت اسپانیا تصمیم گرفته است بازگشت به تغذیه سالم، به خصوص در بحران سخت کرونا را در میان این گروه‌های سنی ترویج دهد که مصرف این مواد غذایی سالم در مدارس بهترین فرصت برای دستیابی به هدف محسوب می‌شود.

کد خبر 441427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.