استرس، خطر نارسایی قلبی را افزایش می‌دهد

بر اساس نتایج مطالعات، در صورتی که فردی از نارسایی قلب رنج می‌برد بهتر است آرامش خود را حفظ کند زیرا داشتن استرس ممکن است شرایط او را وخیم‌تر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شواهد نشان می‌دهد استرس مزمن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد و باعث کاهش کیفیت زندگی افراد می‌شود. گروهی از محققان به منظور بررسی این موضوع، مطالعه جدیدی انجام دادند و داده‌های سلامت ۲۴ بیمار مبتلا به نارسایی قلب را ارزیابی کردند. از این افراد خواسته شد به سوالات یک پرسشنامه در مورد استرس، عصبانیت و احساسات منفی پاسخ دهند.

سپس این افراد در آزمون استرس ذهنی شرکت کردند. محققان به منظور بررسی عملکرد دیاستولیک قلب در حالت استراحت و استرس، از روش بی‌خطر اکوکاردیوگرافی قلب استفاده کردند. عملکرد دیاستولیک به معنای توانایی قلب برای استراحت و پر کردن مجدد بین ضربان‌های قلب است. یک قلب آسیب دیده یا ضعیف نمی‌تواند خون را به اندازه مورد نیاز بدن پمپاژ کند، این شرایط می‌تواند تهدید کننده زندگی افراد باشد.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد فشار دیاستولیک در حالت استراحت بیمارانی که یک هفته پیش از تست استرس ذهنی، عصبانی بودند، افزایش پیدا کرد. به گفته محققان فاکتورهایی مانند استرس ذهنی و عصبانیت اغلب ناشناخته است و مورد توجه قرار نمی‌گیرد اما لازم است بدانیم که این عوامل ممکن است بر عملکرد قلب افراد تاثیرگذار باشد و خطر ابتلا به نارسایی مزمن قلب را که شامل بیماری ایسکمیک قلبی و اختلال ریتم قلبی می‌شود، افزایش دهد.

محققان معتقد هستند کنترل استرس و عصبانیت می‌تواند به بهبود بیماران مبتلا به نارسایی قلب کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله Cardiac Failure منتشر شده است.

کد خبر 441365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.