دستگیری بزرگ‌ترین باند سرقت اطلاعات اینترتنی در کرمان

مرگ معمایی پزشک خانم تهرانی، مرگ شش نفر بر اثر رانش زمین در علی آباد کتول، سقوط مرگبار دختر نوجوان از ساختمانی در تهران، دستگیری سارقان پمپ آب در آبادان، ریزش هولناک ساختمان در بجنورد، حمله خرس به جوان ایذه‌ای و دستگیری بزرگ‌ترین باند سرقت اطلاعات اینترنتی در کرمان را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مأموران کلانتری ۱۳۵ آزادی در جریان مرگ مرموز پزشک خانم جوانی قرار گرفتند و تیمی از مأموران برای بررسی موضوع به بیمارستان اعزام شدند.

مأموران با حضور در بیمارستان پی بردند که این زن جوان پزشک عمومی است و در یک درمانگاه مشغول به کار بوده و وقتی به خانه می‌رود عنوان می‌کند که حال خوبی ندارد و با رفتن به اتاق خود استراحت می‌کند، اما صبح روز بعد وقتی خانواده به سراغ وی می‌روند متوجه حال وخیم دخترشان شده و وی را به بیمارستان منتقل می‌کنند اما وی فوت می‌کند. بدین ترتیب بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا تیمی از مأموران برای تحقیقات ویژه وارد عمل شوند.

یکی از دوستان پزشک جوان به مأموران گفت: شب قبل از حادثه با هم در واتساپ چت می‌کردیم و دوستم حال خوبی نداشت و به خاطر سردرد و احساس سرما خوردگی یک آمپول تقویتی و مسکن به خودش می‌زند، اما سرنگی که با آن قصد تزریق داشته در کنار سرنگ داروی فردی بود که سرطان داشته و همین موضوع باعث شده تا به صورت اشتباهی آمپول او را به خودش تزریق کند.

وی افزود: حتی به او پیشنهاد دادم که به یک پزشک مراجعه کند، اما وی قبول نکرد و گفت" پس از یک استراحت کوتاه حالش بهتر می‌شود و فردا صبح هم شیفت درمانگاه است. "

بازپرس پرونده در این مرحله دستور داد جسد زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شود و تحقیقات در خصوص مرگ پزشک تهرانی ادامه دارد.

رانش زمین در علی آباد کتول شش نفر را بلعید

معاون امداد و نجات هلال احمر گلستان اظهار کرد: یک مورد حادثه رانش زمین و ریزش کوه در حوالی آبشار کبود وال علی آباد کتول به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان گلستان گزارش شد و مأموران امداد و نجات هلال احمر برای کمک وارد عمل شدند.

وی افزود: در این حادثه شش نفر مصدوم شدند که نیروهای اورژانس چهار مصدوم و نیروهای هلال احمر دو مصدوم را به بیمارستان بقیه الله اعظم علی آباد کتول انتقال دادند.

سقوط مرگبار دختر ۱۴ ساله از طبقه پنجم ساختمانی در تهران

دختر ۱۴ ساله‌ای از طبقه پنجم ساختمانی به پایین افتاده و خیلی زود به بیمارستان منتقل شد و تلاش پزشکان برای نجات جان این دختر نوجوان ادامه داشت اما وی روی تخت بیمارستان جان باخت.

بدین ترتیب بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا تیمی از مأموران دایره جنایی پلیس آگاهی تهران برای بررسی موضوع وارد عمل شوند.

مأموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند دختر نوجوان برای انجام کاری به پشت بام ساختمان رفته و بعد از آن صدای افتادن او به گوش می‌رسد.

تحقیقات پلیسی برای افشای راز این سقوط مرگبار در دستور کار مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

دستگیری سارقان پمپ آب در آبادان

دو سارق حرفه‌ای که به تازگی از زندان آزاد شده بودند برای تأمین هزینه‌های زندگی اقدام به سرقت پمپ آب خانه‌های آبادانی‌ها کردند.

مأموران کلانتری ۱۵ احمد آباد با توجه به سرقت پمپ آب چند خانه در منطقه احمد آباد آبادان و قطع شدن آب خانه‌ها تحقیقات خود را برای دستگیری عاملان این سرقت‌ها آغاز کردند.

مأموران در گام نخست تحقیقات به محل‌های سرقت رفته و با بررسی دوربین‌های مداربسته دو سارق حرفه‌ای که به تازگی از زندان آزاد شده‌اند را شناسایی کردند.

همین سرنخ کافی بود تا مأموران با اقدامات فنی و پلیسی مخفیگاه این دو سارق حرفه‌ای را ردیابی و در عملیاتی غافلگیرانه آنها را دستگیر کنند.

متهمان پس از دستگیری به هشت سرقت پمپ آب خانه‌ها در منطقه احمد آباد اعتراف کردند و متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

ریزش هولناک ساختمان در بجنورد

فروریختن سقف یک ساختمان در حال ساخت در خیابان فردوسی بجنورد منجر به گرفتاری پیمانکار، مجری و کارفرمای پروژه در زیر آوار شد و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در این زمینه گفت: استفاده از جک غیراستاندارد علت احتمالی وقوع این حادثه بوده است.

علی اکبر رمضانی اظهار کرد: به نظر می‌رسد پیمانکار از جک غیراستاندارد در بتن ریزی استفاده کرده است، جک تحمل وزن را نداشته و ریزش کرده است.

وی افزود: در این حادثه سه نفر شامل کارفرما، مجری و پیمانکار در محل ساختمان بودند زیر آوار ماندند، یکی از مصدومان حادثه به بیمارستان منتقل شده و حال عمومی وی خوب است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: پیش از این بارها درباره استفاده از تجهیزات ایمن در کارگاه‌های ساختمانی به مجریان تذکرات لازم داده شده است.

حمله خرس به جوان ایذه‌ای

بخشدار شهرستان ایذه گفت: یک جوان در منطقه کوه سفید ممبین مورد حمله خرس قرار گرفت.

مرادی افزود: پس از این حادثه بالگرد اورژانس برای رسیدگی به این جوان مجروح به پرواز درآمد که به دلیل صعب العبور بودن منطقه امکان فرود برای آن فراهم نشد.

وی خاطرنشان کرد: مجروح با کمک اهالی به ممبین و از آنجا با آمبولانس به بیمارستان ایذه منتقل شد و حال عمومی این جوان مجروح مساعد اعلام شده است.

دستگیری بزرگ‌ترین باند سرقت اطلاعات اینترنتی در کرمان

رئیس پلیس فتا کرمان گفت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی تعدادی از شهروندان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

عبدالرضا ناظری افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مال باختگان از طریق دریافت پیامکی با این عنوان که "آگهی شما در سایت دیوار و شیپور ثبت شد لطفاً جهت دریافت خبرنامه سایت و یا تمدید اکانت خود در آن مبلغ ۱۰ هزار ریال از طریق لینک ارسالی واریز کنید"، افراد به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت و پس از سرقت اطلاعات بانکی آنها از حسابشان مبالغی به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش و اقدام ویژه افسران سایبری در پلیس فتا استان هفت نفر از اعضای این باند حرفه‌ای که سر کرده باند آن‌ها در این زمینه سابقه‌دار بود، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در فرآیند رسیدگی به این پرونده و با توجه به اسناد و مدارک کشف شده و بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص شد، متهمان با استفاده از ۸۳ سیم کارت و حساب‌های متعددی که برای جلوگیری از شناسایی اجاره کرده بودند اطلاعات بانکی یک هزار و ۲۶۵ فقره شماره کارت بانکی را از سراسر کشور به دست آورده و اقدام به برداشت بیش از ۱۰ میلیارد ریال به صورت غیرمجاز کرده‌اند.

کد خبر 441011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.