چه تفاوتی بین کیفیت ویتامین‌های ایرانی و خارجی وجود دارد؟

سازندگان داروهای داخلی در زمان تولید ویتامین‌های ایرانی، نیازها، کمبودها، نوع تغذیه، ژنتیک و نژاد ایرانی را در نظر می‌گیرند و با توجه به این موارد آن‌ها را طراحی و فرموله می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با بالا رفتن سطح دانش در جامعه، افراد هر روز بیشتر از قبل نسبت به نیازهای بدن خون آگاهی پیدا می‌کنند؛ آن‌ها بیشتر متوجه کمبودهای مواد معدنی و سایر عناصر مورد نیاز بدن خود هستند و با مصرف مکمل‌های غذایی تلاش می‌کنند تا این کمبودها را برطرف کنند. در مورد کیفیت ویتامین‌های ایرانی و خارجی و زمان مصرف آن‌ها با دکتر فائزه دوستی، داروساز گفت و گویی انجام داده‌ایم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

چه تفاوتی بین کیفیت ویتامین‌های ایرانی و خارجی وجود دارد؟

طبق بازخوردی که از مصرف کنندگان این داروها داشته‌ایم میزان رضایت‌مندی در مصرف بسیاری از ویتامین‌های ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی بالا بوده است. دلیل اصلی این مسئله این است که در زمان طراحی و تولید ویتامین‌ها نیازهای منطقه‌ایی، نژادی و ژنتیکی افراد یک جامعه در نظر گرفته می‌شود، به طوری‌که سازندگان دارو زمان تولید ویتامین‌های ایرانی، نیازها، کمبودها، نوع تغذیه، ژنتیک و نژاد ایرانی را در نظر می‌گیرند و با توجه به این موارد ویتامین‌ها را طراحی و فرموله می‌کنند. ترکیب مناسب ویتامین‌ها با یکدیگر و بررسی کمبود نوع خاصی از ویتامین در کشور نیز از عوامل مهم دیگر است که در زمان ساخت دارو مورد توجه قرار می‌گیرد.

مزیت قطره آهن ایرانی بر نوع خارجی آن چیست؟

از آنجایی که در کشور ما بانوان یا دچار کم‌خونی هستند یا میزان آهن خون آن‌ها کفایت لازم را ندارد، در زمانی که نوزادی به دنیا می‌آید، نیاز به مصرف مکمل آهن دارند. در بسیاری از موارد میزان آهن موجود در قطره‌های آهن خارجی در حد نیاز روزانه نوزاد نیست. به دلیل اینکه قطره آهن ایرانی آهن نوزاد ایرانی را به میزان کافی تأمین می‌کند، پزشکان بر مصرف داروی آهن ایرانی تاکید بیشتری دارند.

بهترین زمان مصرف داروی آهن و زینک چه زمانی از شبانه روز است؟

مصرف داروی آهن بهتر است در شب و با معده خالی باشد، اگر فردی با مصرف آن دچار درد معده شود، باید مکمل آهن را همراه با غذا مصرف کند. همچنین مصرف همزمان مکمل آهن با ویتامین C و یا فولیک اسید به جذب بهتر آهن کمک می‌کند، اما لبنیات، کلسیم و چای در جذب آهن تداخل ایجاد می‌کنند. جذب زینک نیز با معده خالی بهتر صورت می‌گیرد و مصرف آن باید با فاصله زیادی از سایر داروها به خصوص آهن باشد.

زمان مناسب برای مصرف کلیسم چه موقع است؟

جذب کلسیم در شب باعث بهبود خواب می‌شود. از آن جایی که در هر بار مصرف کلسیم بیشتر از٥٠٠ میلی گرم جذب نمی‌شود، بهتر است این مکمل در دو نوبت صبح و شب مصرف شود. مصرف لبنیات، آهن و چای باعث کاهش جذب کلسیم می‌شوند، در صورتی که مصرف منیزیم باعث افزایش جذب کلسیم می‌شود. توصیه می‌شود در زمان مصرف کلسیم آب فراوان نوشیده شود.

برای مصرف مولتی ویتامین‌ها چه زمانی را توصیه می‌کنید؟

مولتی ویتامین‌ها به دلیل داشتن انواع ویتامین در افزایش انرژی و شادابی افراد نقش مهمی دارند. به همین دلیل بهتر است بعد از صبحانه مصرف شوند. ویتامین C محلول در آب بوده و زمان زیادی در بدن باقی نمی‌ماند، به همین دلیل بهتر است مصرف آن به سه وعده در روز تقسیم شود، توصیه می‌شود ویتامین C قبل از خواب استفاده نشود، زیرا باعث بی خوابی می‌شود. بهترین زمان مصرف ویتامین‌های گروه B ،A ،K ،E ،D و امگا ٣ همراه غذا اصلی است. اگر افراد به دلیل رفع یبوست و یا کاهش وزن فیبر استفاده می‌کنند، بهتر است آن را صبح‌ها مصرف کنند.

کد خبر 440602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.