نصراصفهانی: مردم خواهان افزایش اختیارات شورا هستند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتخاب اعضای شورا توسط مردم با این تفکر بوده که شورای شهر بر تمام امور استیلای کامل یافته، همه مسائل شهر را زیرنظر داشته باشد و مدیران شهر را امر و نهی کند.

علیرضا نصراصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه انقلاب اسلامی، یک انقلاب مردمی بود که با مشارکت قابل وصف مردم شهر و روستا تشکیل شد؛ اظهار کرد: از همان ابتدای انقلاب، شوراهای محلی به‌طور خودجوش تشکیل و وظیفه تهیه ارزاق مردم را دنبال کردند.

وی با بیان اینکه شش اصل از قانون اساسی در ارتباط با وظایف و اختیارات شوراها است، افزود: با وجود اینکه تا سال ۷۷ به دلایل مختلف به‌ویژه آغاز جنگ تحمیلی، تشکیل شوراها به تعویق افتاد، اما با همت دولت وقت در همان زمان ۱۰۰ هزار نفر به مدیریت شهر و روستا ورود پیدا کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نقش شوراها در اندیشه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: از زمان شکل‌گیری شوراها ظرفیت‌های قانونی موجود بیشتر نمایان شده و ظرفیت‌های مغفول مانده‌ای نیز بوده که اکنون شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون که نتیجه کارآمد تشکیل شوراها را می‌بینیم ضرورت وجود آن را بیشتر درک کرده و هرچه می‌گذرد به توانمندی‌های آن بیشتر پی می‌بریم.

نصراصفهانی ادامه داد: شوراها پیشتر در مرحله آزمایش و خطا بودند چون ساختار مناسبی برای نقش‌آفرینی آن‌ها وجود نداشت، اما به مرور خطاها کاهش یافته و با تصمیمات شوراها کارهای شهرهای کشور در سریع‌ترین زمان ممکن دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید به موضوع افزایش اختیارات شوراهای شهر ورود پیدا کند، اضافه کرد: منفعت افزایش اختیارات شورا بیش از آنکه به شهر و شوراهای شهر مربوط باشد، هدیه‌ای است که منافع آن به خود مجلس بازمی‌گردد چون نمایندگان وظیفه پرداختن به امور کلان کشور را دارند و اگر اختیارات بیشتری به شوراها بدهند با سهولت بیشتری می‌توانند وظایف خود را انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شوراها محلی و در دسترس مردم هستند، افزود: مراجعه مردم به شورای شهر نشان می‌دهد روزی که رأی خود را به صندوق انداختند، فهم و درک درستی از کارآیی شوراها داشتند و انتخاب اعضای شورا توسط آن‌ها با این تفکر بوده که شورای شهر بر تمام امور استیلای کامل یافته، همه مسائل شهر را زیر نظر داشته باشد و مدیران شهر را امر و نهی کند.

وی اظهار کرد: مردم انتظارات خود را در بسیاری از حوزه‌ها به شورای شهر می‌آورند بنابراین اگر اختیارات شوراها فراخ‌تر شود، این نهاد مردمی می‌تواند در جهت تسهیل امور مردم گام بردارد تا شاهد اتفاقات بهتری در شهرها باشیم.

نصراصفهانی گفت: در شرایطی که مشکلات اقتصادی گریبانگیر دولت شده است، آنچه در شهرها در حوزه‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی در حال انجام است می‌تواند آبروی نظام باشد زیرا مردم همه دستگاه‌ها را در یک جایگاه پنداشته و آن‌ها را به چشم کارگزاران حاکمیت می‌بینند.

بیشتر بخوانید: 

کد خبر 421073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.