فرشاد: شوراهای قوی‌تر مشارکت مردم را جلب می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: امیدواریم در آینده نقش شوراها پررنگ‌تر و مردم به عملکرد نمایندگان خود در شورا امیدوارتر باشند و با ابهام‌زدایی از حیطه وظایف موجود در شهر، شوراها قوی‌تر شود.

محمد فرشاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا با این تفکر که امور مردم باید به دست مردم توسط نمایندگان مردم دنبال شود، شکل گرفت، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف قانون شوراها به کمی تغییر و بازنگری احتیاج دارد چون زمانی که به مرحله اجرا می‌رسد، تعارض‌ها و موازی‌کاری‌ها با سایر دستگاه را شاهدیم.

وی افزود: برای رفع این مشکل به مدیریت یکپارچه‌تر و هماهنگ‌تری نیاز داریم چون شوراها پارلمان شهری هستند و برای آنکه بتوانند به نحو مطلوبی تصمیم‌سازی کنند، نیاز به هماهنگی‌های بیشتری دارند تا چنین مشکلاتی پیش نیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: امیدواریم در آینده نقش شوراها پررنگ‌تر و مردم به عملکرد نمایندگان خود در شورا امیدوارتر باشند و با ابهام‌زدایی از حیطه وظایف موجود در شهر، شوراها قوی‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه دستیابی به شوراهای قوی باید توسط شورای عالی استان‌ها و مجلس شورای اسلامی بتدریج انجام شود، ادامه داد: مانند مجلس که وقتی قوی‌تر شود دولت نیز قوی خواهد شد، شوراهای قوی نیز شهرداری قوی‌تری را می‌سازند و بدین سبب مردم نیز مشارکت و نقش‌آفرینی موثرتری خواهند داشت.

فرشاد با تاکید بر نقش مشارکت مردمی در پیشبرد اهداف شهرداری، اضافه کرد: شهرداری‌ها به‌ویژه در مراکز استان‌ها باید توسط مردم و به واسطه درآمدی که در قالب عوارض محقق می‌شود اداره شوند چون دولت کمک چندانی به آن‌ها نمی‌کند و اعتبارات دولتی بیشتر به شهرداری‌های کوچک اختصاص می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: گاهی پروژه‌های خاص شهری اعتبارات دولتی دریافت می‌کنند به‌طور مثال در کرمان سیستم پایش تصویری برای رفع مشکلات ترافیکی و بالا بردن سطح ایمنی شهروندان درحال اجراست که سازمان برنامه و بودجه موافقت کرده درصد بسیار کمی از هزینه این پروژه با اعتبارات دولتی تأمین شود.

بیشتر بخوانید:

 

کد خبر 420950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.