سیادتی: تشکیل شوراها یکی از افتخارات دولت اصلاحات است

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان یکی از افتخارات دولت‌های هفتم و هشتم را شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ سیدمسعود سیادتی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها، شورای شهر پنجم را شورایی موفق و کارآمد دانست و اظهار کرد: یکی از مهمترین دلایل این کارآمدی در شورای شهر سمنان، بهره‌مندی شورای پنجم از تخصص‌های مختلف است.

وی یکی از افتخارات دولت‌های هفتم و هشتم را شکلگیری شوراهای اسلامی شهر و روستا برشمرد و درخصوص بارزترین ویژگی شورای شهر سمنان، افزود: وجود دیدگاه‌های متفاوت در شورا و طرح نظرگاه‌های مختلف در آن است و همین ویژگی شورای پنجم را به کارآمدترین شورای شهر در بین ادوار پنجگانه تبدیل کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان تصریح کرد: در سال ۹۸، بودجه شهرداری سمنان ۵۰۷ میلیارد تومان بود که از این مبلغ، بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی از برپایی ۲۶۳ جلسه شورای پنجم سمنان خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۸۸۰ مصوبه به تصویب شورای شهر رسیده و دو هزار ساعت جلسه از سوی کمیسیون‌ها برگزار شده است.

سیادتی با اشاره به افزایش کمیسیون‌های شورای شهر سمنان در دوره پنجم، از آن به عنوان نمودی از بلوغ پارلمان شهری در مرکز استان نام برد و خاطرنشان کرد: در دوره پنجم شورای شهر در سمنان متناسب با نیازهایی که احساس می‌شد کمیسیون‌های شورا از چهار کمیسیون در ادوار قبلی به ۹ کمیسیون افزایش یافته است.

وی افزودن یک منطقه به مناطق شهرداری سمنان را از دیگر دستاوردهای دوره پنجم شورای شهر سمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: با تاکید بر بازآفرینی شهری و توجه ویژه به آثار و ابنیه تاریخی در منطقه یک شهرداری که تقریباً محدود به بخش قدیمی‌تر و عمده بافت تاریخی و قدیمی شهر می‌شود، تلاش بسیاری صورت گرفت تا زمینه استفاده بهتر از ظرفیت‌های گردشگری در این شهر تاریخی بیش از پیش فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به اینکه در این دوره از شورا به جلب و جذب گردشگر توجه ویژه شده است، افزود: در همین راستا هر شش استخر آبی شهر سمنان که از آثار تاریخی شهر محسوب می‌شوند، همگی به مراکز تفریحی و گردشگری تبدیل شدند و با لایروبی سیستم آب پخش کن و توجه ویژه به باغ راه‌ها و کوچه باغ‌ها، ظرفیت خوبی در بخش گردشگری و فضای تفریحی و تفرجگاهی سمنان ایجاد شده است.

وی از مرمت و بازآفرینی تعداد زیادی از خانه‌های سنتی و تاریخی سطح شهر سمنان خبر داد و گفت: نمای بخش‌های مختلفی از معابر تاریخی و باغ راه‌های سمنان در همین راستا بازآفرینی شده است.

سیادتی از پیاده راه خیابان امام به عنوان یکی از طرح‌های ماندگار شهرداری سمنان برای احیا و بازآفرینی این معبر تاریخی ارزشمند نام برد و تصریح کرد: در همین راستا تملک‌های زیادی با هدف اجرایی شدن این پروژه صورت گرفته است، که یکی از کارهای اساسی، ماندگار و بنیادی در شهر سمنان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزیهای به عمل آمده در خصوص احداث سه فرهنگسرا در شهر سمنان، اضافه کرد: عملیات اجرایی یکی از این فرهنگ سراها در مساحتی به وسعت تقریبی یک هکتار آغاز شده است که در این راستا پنج هزار مترمربع زمین به منظور ایجاد این فرهنگسرا خریداری و یک باغ بیش از چهار هزار مترمربعی نیز ضمیمه آن شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان بازآفرینی و احیای پارک کومش را یکی دیگر از دستاوردهای خوب شورا و شهرداری سمنان دانست و خاطرنشان کرد: این پارک که در گذشته فضای متروکه‌ای از شهر بوده است، امروز به عنوان فضای تفریحی و تفرجگاهی بسیار خوبی برای شهروندان سمنانی مبدل شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه شورای پنجم شهر سمنان به مناطق محروم شهر و مسکن مهر، اضافه کرد: در همین راستا سه بوستان و پارک در مسکن مهر سمنان با امکانات و فضاهای تفرجگاهی و ورزشی که شامل زمین فوتسال، والیبال، دوچرخه‌سواری و.. در زمینه ایجاد نشاط بیشتر در شهروندان ایجاد شده است.

سیادتی پارک موزه دفاع مقدس سمنان را یکی از بزرگترین پارک موزه‌های دفاع مقدس کشور دانست و خاطرنشان کرد: پارک موزه دفاع مقدس سمنان دارای ردیف و بودجه دولتی است اما شهرداری در محوطه‌سازی، دیوارکشی و توسعه فضای سبز آن فعالیت‌های بسیار شایانی داشته و مبلغی بیش از ۷۰ میلیارد ریال طی دو سال اخیر برای مشارکت در ساخت و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس هزینه شده است.

وی از شهرک ۵۲ هکتاری آسیا در سمنان به عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار در آینده شهر نام برد و گفت: فرآیند ساخت و تکمیل فضاهای خدماتی تجاری در این شهرک، حدود هفت تا هشت سال به طول می‌انجامد اما فرآیند کار آغاز شده و می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدی پایدار برای شهرداری، در آینده منشأ خدمات شایانی به شهروندان سمنانی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از پیش‌بینی بودجه ۵۱۵ میلیارد تومانی شهرداری سمنان در سال ۹۹ خبر داد و افزود: یکی از کارهای خوبی که در دوره پنجم شورای شهر سمنان رخ داد، تلاش برای وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های مختلف و تعیین تکلیف آنهاست که خوشبختانه به تدریج در حال به بار نشستن است.

وی از توافق با دستگاه‌های دولتی در خصوص وصول ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری خبر داد و اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی دستگاه‌های دولتی در سال‌های اخیر، خوشبختانه سال قبل نیز ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری وصول شد که تلاش ما بر این است تا در سال جاری بخش زیادی از مطالبات شورا و شهرداری را وصول نمائیم.

سیادتی ادامه داد: کمک به اقتصاد شهر از بازار تا خیابان یک حلقه متصل در جهت هموارسازی و بسترسازی برای فعالیت‌های اقتصادی است و شهرداری به عنوان دستگاهی معین در این راستا می‌کوشد.

بیشتر بخوانید:

 

کد خبر 421038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.