۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
جزئیات بازگشایی آموزشگاه‌های هنری

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: آموزشگاه‌های هنری که با یک هنرجو و یک استاد کلاس برگزار می‌کنند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت‌های خود را آغاز کنند

محمدعلی جعفری درباره بازگشایی آموزشگاه‌های هنری به خبرنگار ایمنا گفت: بخشنامه‌ای مبنی بر ادامه فعالیت آموزش های هنری که به صورت تک نفره به هنرجویان آموزش می‌دهند ارسال شده است‌. براساس این این بخشنامه آموزشگاه‌هایی که پروتکل‌های ارسالی از وزارت بهداشت را رعایت کنند، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کند. این بخشنامه اختیار برگزاری کلاس‌ها و بازگشایی را به هنرجویان و آموزشگاه‌ها داده و اجباری برای ادامه فعالیت در کار نیست.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در پروتکل بهداشتی به ضدعفونی کردن متداول آموزشگاه و اطمینان از سلامت هنرجو پیش از حضور در کلاس تاکید شده است. مدیران آموزشگاه نیز باید به شکلی برنامه ریزی کنند که حداقل افراد در آموزشگاه حضور یابند و از تجمع خودداری کنند. آموزش‌ها هم باید به صورت تک نفره بین یک استاد و یک شاگرد در یک کلاس باشد. اجازه فعال شدن آموزش مجازی برای آموزشگاه‌های هنری با استفاده از نرم‌افزارهای داخلی صادر شده است.

وی درباره دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: در این باره چیزی به دست ما نرسیده و بخشنامه مذکور تنها به آموزشگاه‌های تجسمی، موسیقی و مد و لباس محدود می‌شود. حتی در مورد رشته‌های سینمایی هم چیزی ارسال نشده است. در طی تماس‌هایی که با سازمان سینمایی برقرار شد، اعلام کردند که هنوز برای بازگشایی آموزشگاه‌های این حوزه به نتیجه نرسیدند.

جعفری با اشاره به صدور مجوز جهت برگزاری کنسرت‌های آنلاین، توضیح داد: برای بخش موسیقی اجرای بدون تماشاگر و آنلاین مشکلی ندارد و مجوز نیز صادر می‌شود، اما تاکنون تنها یک‌ درخواست به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اصفهان ارسال شده است. حتی از گروه‌ها دعوت‌ شده تا با همکاری شبکه‌های تعاملی به صورت زنده اجرا داشته باشند. برای گروه‌های تئاتری بخشنامه یا دستورالعملی نرسیده، اما اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اصفهان آمادگی صدور مجوز برای برگزاری آنلاین تئاتر را دارد. 

معاون هنری و سینمایی استان اصفهان در پایان به لزوم حمایت از هنرمندان تاکید کرد و گفت: اگرچه شرایط برای گروه‌های مختلف هنری دشوار است، اما هنوز آثار این مشکلات خود را نشان نداده. باید آمادگی حمایت هنرمندان و گروه‌های هنری در آینده نزدیک وجود داشته باشد. برخی از فعالان عرصه هنر آسیب‌های جدی از شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های گسترده دیدند. نیاز است که علاوه بر کمک‌های دولتی که مداوم پیگیری می‌شوند، خیرین هم با خرید و آثار و مطالبه اجراهای هنری از هنرمندان حمایت کنند. 

کد خبر 419464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.