چرا آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد؟

بر اساس آخرین آمار، ویروس کرونا به سرعت در جهان غرب و بخصوص آمریکا در حال گسترش است، به گونه‌ای که این کشور در صدر جدول آمار مبتلایان به بیماری کرونا قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا تا کنون ۸۶۰ هزار و ۹۲۷ نفر را در سراسر دنیا مبتلا کرده و از این تعداد ۴۲ هزار و ۳۶۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به آمار منتشر شده، آمریکا با ۱۸۸ هزار و ۵۹۲ نفر مبتلا به کرونا ویروس، در صدر جدول آمار مبتلایان قرار گرفته است؛ از این تعداد چهار هزار و ۵۵ نفر در اثر این بیماری فوت کرده‌اند. کارشناسان بهداشت عمومی هشدار می‌دهند که شیوع این ویروس همه گیر در آمریکا هنوز به اوج خود نرسیده است. عوامل زیادی در مبتلا شدن این تعداد افراد و افزایش بیماران کرونایی در آمریکا نقش دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

تأخیر در گرفتن تست کرونا

اکثر کارشناسان بهداشت عمومی در ایالات متحده اعلام کرده‌اند که تأخیر در آزمایش برای تشخیص ویروس کرونا، بزرگ‌ترین مانع برای مقابله با شیوع آن است. به گفته متخصصان بیماری‌های عفونی در این کشور، آمریکا از نظر تست کروناویروس از بسیاری از کشورهای درگیر شیوع این ویروس عقب‌تر است. دلیل اصلی تاخیر در گرفتن تست کرونای افراد این است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) به جای استفاده از کیت‌های توصیه شده سازمان جهانی بهداشت، تصمیم گرفت کیت مخصوص خود را تولید کنند؛ این کار مدت زمان بیشتری طول کشید و زمانی که کیت‌های تولید شده مورد آزمایش CDC قرار گرفت، مشخص شد که نقص داشته‌اند.

نبود قانون مرخصی برای ایام شیوع بیماری کرونا

عامل دیگر شیوع بیشتر این ویروس در آمریکا، نبود پوشش بیمه همگانی و قانون دادن مرخصی در زمان بیماری کارمندان و کارگران بود. بسیاری از کارمندان و کارگران آمریکا از مزیت مرخصی با حقوق در زمان بیماری برخوردار نبودند، به همین دلیل بسیاری از آن‌ها با مخفی نگه داشتن بیماری خود سرکار رفتند و همین موضوع به شیوع بیشتر این بیماری دامن زد. بیش از ۲۰ میلیون شهروند آمریکایی هیچ نوع پوشش بیمه درمانی ندارند، این افراد برای هر بار مراجعه به مطب پزشکان مجبور هستند حدود ۱۰۰ دلار هزینه پرداخت کنند. این مورد ممکن است مانع افراد زیادی برای رفتن پیش پزشک شده و احتمال مرگ و میر و شیوع این ویروس را افزایش داده باشد.

کمبود دستگاه تنفس مصنوعی

در پی افزایش شیوع ویروس کووید _۱۹ در آمریکا، این کشور با مشکل کمبود دستگاه‌های تنفس مصنوعی مواجه شده است. این دستگاه برای زنده نگهداشتن مبتلایان به ویروس کرونا بسیار ضروری و لازم است؛ بنابراین کمبود آن شرایط را برای آمریکایی‌ها بحرانی‌تر کرد. به گفته متخصصان و کارشناسان، اگر پیش بینی‌ها به واقعیت نزدیک شود، ممکن است صدها هزار آمریکایی که به علت ابتلای بیماری کرونا نیاز فوری به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی دارند، نتوانند بموقع آن را دریافت کنند؛ در نتیجه پزشکان و پرستاران باید برای گزینش بیماران ویژه دریافت دستگاه تنفس مصنوعی، تصمیمی سرنوشت‌ساز بگیرند.

کد خبر 417088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.