درمان جوش های هورمونی با گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت دارای خواص بی‌شماری مانند مقابله با سرطان، درمان ناباروری، بهبود عملکرد سیستم گوارش و درمان جوش و آکنه‌های هورمونی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گیاه پنج انگشت که به فلفل بیابانی معروف است، به شکل درختچه‌ای به ارتفاع یک تا ۱.۵ متر بوده و گل‌هایی به رنگ آبی یا زرد به شکل سنبله دارد. این گیاه که در اواخر تابستان رشد می‌کند، میوه‌های کوچکی به اندازه دانه فلفل سیاه و به شکل توت دارد؛ قسمت مورد استفاده این گیاه، برگ و گل آن است. در ادامه به بررسی بعضی خواص دارویی گیاه پنج انگشت می‌پردازیم:

گیاه پنج انگشت و مقابله با سرطان

یکی از مهم‌ترین خواص گیاه پنج انگشت، کاهش خطر ابتلا به سرطان است. عصاره میوه این گیاه از رشد سلول‌های بدخیم جلوگیری می‌کند. نوشیدن منظم دمنوش گیاه پنج انگشت می‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان تخمدان را کاهش دهد.

درمان ناباروری با گیاه پنج انگشت

نوشیدن دمنوش گیاه پنج انگشت، سطح پروژسترون را در میان زنانی که دچار مشکل ناباروری هستند، افزایش می‌دهد. همچنین این گیاه با توجه به سطح "پرولاکتین" بالا (Prolactin) در بهبود تخمک‌گذاری موثر است. بنابراین، به زنانی که دچار ناباروری هستند، توصیه می‌شود دمنوش گیاه پنج انگشت و چای سبز را به طور منظم بنوشند. یکی از مشکلات شایعی که باعث بروز ناباروری در میان زنان می‌شود، بیماری تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک است؛ مصرف این گیاه به درمان این مشکل نیز کمک بسیار می‌کند.

گیاه پنج انگشت و دستگاه گوارش

مصرف گیاه پنج انگشت به بهبود مشکلات مربوط به سیستم گوارش مانند یبوست و بواسیر کمک زیادی می‌کند. همچنین میوه این گیاه قابض بوده و نقش موثری در بهبود عملکرد دستگاه گوارش دارد. نوشیدن یک فنجان دمنوش گیاه پنج انگشت، باعث کاهش ولع شدید و میل کاذب به غذاهای شیرین شده و بدین ترتیب به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند.

درمان جوش های هورمونی با گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت دارای خاصیت متعادل کنندگی هورمون‌های استروژن و پروژسترون است؛ بنابراین استفاده از دمنوش گیاه پنج انگشت می‌تواند مانع بروز آکنه‌هایی شود که به دلیل تغییرات هورمونی به وجود می‌آید. علاوه بر این، استفاده از دم کرده این گیاه به عنوان لوسیون برای پاکسازی پوست بسیار مفید است.

کد خبر 409979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.