قولنج گیری، روش موثر برای درمان افسردگی

پژوهشگر طب سنتی گفت: اکثر افراد در بعضی مواقع احساس ناراحتی، افسردگی و غم می‌کنند؛ افسردگی یک بیماری روانی است که موجب احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست دادن علاقه افراد می‌شود.

عضو هیئت علمی پژوهشکده طب الصادق (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: احساس افسرده بودن، واکنش طبیعی بدن نسبت به مشکلات زندگی و از دست دادن چیزها و کسانی است که به آن‌ها علاقه داریم، اما زمانی که این احساس بیش از چند روز یا چند هفته طول بکشد، فرد دچار بیماری افسردگی می‌شود.

وی افزود: افسردگی می‌تواند موجب ابتلا به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود، به طوری که افراد افسرده ممکن است در انجام وظایف روزانه خود ناتوان شوند.

یوسفیان با اشاره به اینکه افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی‌توان آن را به سادگی نادیده گرفت، گفت: اکثر افراد مبتلا به بیماری افسردگی بعد ازمصرف دارو، جلسات مشاوره و یا سایر اشکال درمان، بهبود پیدا می کنند و قولنج‌گیری یکی از روش های موثر طب سنتی در درمان این بیماری است.

مولف کتاب دستان درمانگر پرتوان(روش کاربردی قولنج‌درمانی در طب ایرانی)، قولنج‌گیری افسردگی را شامل موارد زیر دانست:

  • روش اول: کف دست را روی کبد و انگشت کوچک روی دنده کور قرار دهید. سپس به حال چرخشی، نیم دور از پایین به سمت بالا ماساژ داده و این را ۱۰ تا ۱۵ مرتبه انجام دهید.
  •  روش دوم: روی بستر ناخن انگشت میانی سمت انگشت اشاره، طوری که انگشت میانی شما روی همین نقطه و انگشت شست طرف دیگر قرار گیرد، در جهت عکس حرکت عقربه ساعت، به صورت دورانی ماساژ داده و این کار را پنج تا ۱۰مرتبه و سه تا پنج دفعه در روز انجام دهید.
  • روش سوم: از وسط خط آرنج یک نقطه به طرف راست و یک نقطه به طرف چپ در نظر بگیرید. سپس این دو نقطه را به وسیله انگشت میانی و اشاره جهت عکس عقربه ساعت ماساژ داده و این کار را ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید.
  •  روش چهارم: یک نقطه بالاتر از مچ دست، به وسیله انگشت میانی جهت عکس حرکت عقربه ساعت ماساژ داده و این کار را به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه و دو تا سه دفعه در روز انجام دهید.
  • روش پنجم: برای افرادی که ناراحتی قلبی دارند، بهتر است ماساژ را روی پشت انجام دهید. از آن‌ها بخواهید خم شده و در گودی کنار کتف به وسیله چهار انگشت، جهت عکس حرکت عقربه ساعت ماساژ دهید.؛ این کار را به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه و دو تا سه دفعه در روز انجام دهید.
کد خبر 403740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.