هواپیمای سقوط کرده از نوع میگ 29 بوده است

هواپیمایی که صبح امروز در دامنه ارتفاعات سبلان در استان اردبیل سقوط کرد، از نوع میگ ۲۹ تک کابین آموزشی بود.

پرواز FCF  تست هواپیمای تازه اورهال شده است، این تست برای هواپیمایی که به دلیل جدید بودن و یا پس از تعمیرات و یا توقف پرواز در مدت طولانی به هر دلیل، انجام می‌شود و پس از انحام این تست‌ها هواپیما وارد خطوط هوایی می‌شود.

این هواپیما که به تازگی تعمیر (اورهال) شده بود، صبح امروز از پایگاه شهید فکوری تبریز برخواست و ساعت ۹ صبح در اردبیل سقوط کرد.

شاهدان عینی امروز چهارشنبه ۴ دی ماه ۹۸ از سقوط یک فروند هواپیمای در دامنه کوه سبلان اردبیل خبر دادند؛ اهالی سرعین گفتند که هواپیما را در ارتفاع کم دیده اند، ولی از سمت شهرستان مشگین شهر نیز صداهایی شنیده شده است. 

جنگنده میگ ۲۹ چیست؟

میگ ۲۹ (به روسی: МиГ-۲۹) - نام ناتو: فالکروم (Fulcrum) جت جنگنده دوموتوره و دو سکانه فرامانورپذیر است که در دهه ۱۹۷۰ در شرکت میگ اتحاد شوروی به عنوان یک جنگنده برتر هوایی طراحی سد. پیش نمونه این هواپیما در سال ۱۹۷۷ به پرواز درآمد و از سال ۱۹۸۳ به ارتش شوروی پیوست. میگ-۲۹ از بهترین محصولات صادراتی برای شوروی در زمان خود و برای روسیه در حال حاضر بوده است. این هواپیما همچنان توسط روسیه و بسیاری از کشورها استفاده می‌شود.
جت جنگنده دوموتوره و دو سکانه میگ-۲۹ شباهت زیادی به جنگنده بزرگتر سوخو-۲۷ دارد که همزمان با آن طراحی و تولید شد. این دو جنگنده به منظور رقابت با جنگنده‌های آمریکایی اف-۱۵ ایکل و اف-۱۶ فالکن ساخته سدند.

منبع: ایرنا

کد خبر 402769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.