۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
درمان تنگی نفس با عناب

میوه عناب دارای خواص زیادی مانند بهبود سیستم گوارش، کاهش اضطراب، درمان سرماخوردگی، تنگی نفس و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عناب درختی کوچک با گلبرگ‌های زرد مایل به سبز بوده که میوه آن به اندازه خرما و به رنگ قهوه‌ای و یا سیاه مایل به بنفش است. این میوه سرشار از آنتیاکسیدان‌های قوی و ترکیبات ارگانیک است که نقش موثری در حفظ سلامت بدن دارد. در ادامه به بررسی بعضی از خواص این میوه شگفت‌انگیز می‌پردازیم:

 بهبود سیستم گوارش

فیبر موجود در عناب نقش مهمی در بهینه‌سازی مواد مغذی دریافتی و تسریع حرکت غذا در روده‌ها دارد. بررسی‌های محققان نشان داده است که مصرف ۴۰ میلی گرم عناب در روز از آسیب وارد شدن به مخاط روده توسط ترکیبات مضر مانند آمونیاک جلوگیری و به دفع و پاکسازی مواد سمی در بدن کمک می‌کند. در نتیجه این میوه نقش موثری در بهبود عملکرد سیستم گوارش دارد. علاوه بر این، مصرف عناب مانع بروز مشکلاتی مانند یبوست، نفخ، ورم معده و سرطان روده می‌شود.

کاهش اضطراب

عناب حاوی مقدار زیادی آنکسیولیتیک است که مقدار هورمون استرس کورتیزول را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد؛ بنابراین فرد پس از مصرف این میوه احساس آرامش می‌کند. مصرف عناب به افرادی که دچار ضعف اعصاب، استرس و اضطراب هستند، توصیه می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

عناب سرشار از آنتیاکسیدان‌های طبیعی مانند ویتامین A، ویتامین C و انواع ترکیبات و اسیدهای ارگانیک است که با رادیکال‌های آزاد بدن مقابله می‌کند. ویتامین C موجود در عناب به تولید نوتروفیل که مسئول حفاظت از سیستم ایمنی بدن است، کمک می‌کند. علاوه بر این، ساپونین و آلکالوئید این میوه به پاکسازی خون از مواد سمی کمک کرده و مانع بروز بیماری‌های خطرناک می‌شود.

درمان سرماخوردگی و تنگی نفس

مصرف جوشانده عناب برای درمان سرماخوردگی، آنفلوآنزا، سرفه و گلودرد بسیار موثر است، گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و آسم و تنگی نفس را بهبود می‌بخشد. عناب به دلیل داشتن لعاب فراوان، نرم کننده سینه و ضد سرفه است. به منظور تهیه کردن جوشانده عناب، ۵۰ گرم از این میوه را در یک لیتر آب ریخته و بجوشانید تا حجم آن به دو سوم برسد.

کد خبر 402025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.