۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
سامانه کارمند ایران چیست؟

شرط پرداخت حقوق کارمندان در سال ۱۳۹۹ ثبت اطلاعات آن‌ها اعلام شد

به گزارش ایمنا ثبت اطلاعات کارمندان در سامانه کارمند ایران الزامی شد و این اطلاعات باید تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در سامانه کارمند ایران ثبت شود و حقوق کارکنان از تیر ۹۹ صرفا براساس این اطلاعات پرداخت خواهد شد.

سامانه کارمند ایران چیست؟

سامانه کارمند ایران یک سیستم یکپارچه جهت ثبت آمار و اطلاعات کارکنان اداری، ثبت حقوق ومزایای کارکنام، رسیدگی به تخلفات اداری، آمار نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی و استخدام و استعلام نیروی انسانی است.

آدرس سامانه کارمند ایران چیست؟

آدرس سامانه کارمند ایران http://www.karmandiran.ir/ است. پس از ورود به سایت سامانه کارمند ایران گزینه هایی شامل: آمار و اطلاعات کارکنان نظام اداری، استخدام و بکارگیری نیروی انسانی، ثبت حقوق و مزایای کارکنان، مدیریت ساختار دستگاههای اجرایی کشور، استعلام نیروی انسانی، رسیدگی به تخلفات اداری، مدیریت بورسهای خارج از کشور، مدیریت مشاغل دستگاه های اجرایی کشور، ارزیابی و توسعه شایستگی های عمومی مدیران حرفه ای، آموزش کارکنان دولت، نظارت، پایش و تجمیع اطلاعات کارکنان قابل مشاهده است.

سامانه کارمند ایران

کدام کارمندان باید در سامانه کارمند ایران ثبت‌نام کنند؟

کلیه کارکنان رسمی، پیمانی و قرارداد کارمعین (مشخص) و کارگری دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند.

چه زمانی باید در سامانه کارمند ایران ثبت‌نام کرد؟

یک ماه پس از تصویب بودجه سال ۱۳۹۹ و لوایح آن، دستورالعمل‌های لازم با همکاری سازمانهای مختلف تهیه وبه آن‌ها ابلاغ خواهد شد وتا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ این اطلاعات باید ثبت شوند.

چرا لایحه ثبت اطلاعات در سامانه کارمند ایران ارائه شده است؟

 به منظور ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت و ایجاد انضباط مالی این لایحه ارائه شده است.

تبصره ۲۱ لایجه بودجه سال ۹۹ چیست؟

بند الف تبصره ۲۱ لایحه بودجه ۹۱ به ساماندهی نیروی انسانی و کارکنان دولت اشاره دارد و در آن دستگاه‌های اجرایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مکلف شدند تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ اطلاعات کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین و کارگری را در سامانه کارمند ایران ثبت کنند و از ماه بعد (تیرماه) اختصاص اعتبار براساس اطلاعات این سامانه خواهد بود.
در بند دیگر تبصره ۲۱ به استخدام جدید کارکنان دولت می‌پردازد. و طبق آن هرگونه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی در تمام دستگاه‌ها تنها بر اساس مجوز صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و اخذ تاییدیه سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر پیش بینی مالی در قانون است.

کد خبر 400178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 0
    آیاقرار داد کاری محدود موقت کارگری مشمول ماده 5خدمات کشوری هست در شرکت دولتی
  • صادق IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
    0 0
    شرکت زغالسنگ کرمان دولتی هست ولی اطلاعات کارکنان رو در سامانه ثبت نمیکنه.از کجا باید پیگیری کنم؟