خواص ‌آب جوانه گندم در شفافیت ‌پوست

آلودگی ‌هوا و بروز آب سیاه، تفاوت آنفلوآنزا با ‌سرماخوردگی، راهکار متفاوت طب ‌سنتی ‌برای کاهش ‌عوارض ‌آلودگی ‌هوا، نکات تغذیه‌ای ‌برای زنان ‌مبتلا به ایدز و خواص آب ‌جوانه ‌گندم در شفافیت ‌پوست را در بسته ‌خبری ‌سلامت ‌ایمنا ‌بخوانید.

به گزارش ‌خبرنگار ایمنا؛ عضو کمیته کشوری ‌آنفلوانزا با اشاره ‌به تفاوت بین ‌بیماری آنفلوآنزا با سرماخوردگی، اظهار کرد:‌ دو بیماری ‌سرماخوردگی ‌و آنفلوآنزا یکسری ‌علائم دارند که باعث ‌همپوشانی‌شان ‌می‌شود، اما یکسری ‌موارد هم در این ‌دو بیماری وجود دارد که می‌توان آن‌ها را از یکدیگر متمایز کرد.

مسعود مردانی، افزود: معمولا ‌در آنفلوآنزا با بروز ناگهانی ‌تب، همراه با بدن‌ درد مواجه می‌شویم. به ‌طوری که تب بیمار گاهی ‌تا ۴۰ درجه هم می‌رسد. بروز تب ‌در آنفلوآنزا بسیار ناگهانی است؛ به‌طوری ‌که ساعت و زمان دقیق بروز آن ممکن است در ذهن بیمار بماند. در حالی ‌که تب در بیماری سرماخوردگی به صورت تدریجی ‌و با درجات ‌پایین رخ می‌دهد و به ندرت به ۳۸ درجه می‌رسد.

وی ادامه داد: شاه‌ علامت ‌سرماخوردگی آبریزش بینی، عطسه و سرفه است. درحالی ‌که شاه علامت آنفلوآنزا، تب و درد و کوفتگی ‌بدن ‌است. البته هر دو ممکن ‌است سرفه و عطسه را داشته باشند. بدن درد علامت بیماری آنفلوآنزا است. باید توجه کرد که حال بیمار آنفلوآنزا بسیار بد است ‌و فرد نمی‌تواند بدون کمک ‌کسی از جایش ‌بلند شود و ‌در موارد شدید در بیمارستان بستری می‌شود. شدت علائم بسیار بارز است، اما در سرماخوردگی ‌اینطور نیست.

مردانی ‌درباره تفاوت ‌درمان‌های بیماری آنفلوآنزا با سرماخوردگی، گفت: در بیماری آنفلوآنزا یک داروی ضدویروسی ‌تجویز می‌شود که اگر بیمار در سه روز ابتدایی ‌بیماری مصرف کند، بهتر پاسخ می‌گیرد، اما فرد در سرماخوردگی اصلا ‌به مصرف آنتی‌بیوتیک ‌و داروی ضد ویروسی نیاز ندارد. مگر اینکه گلو چرکی ‌باشد.

مردانی ‌با بیان اینکه ‌به طور کلی آنفلوآنزا سه ‌موج دارد، اظهار کرد: زمان ‌بروز موج‌های آنفلوآنزا غیرقابل پیش‌بینی ‌است و هر چه هوا سردتر شود و بروز موارد بیماری ‌شدیدتر شود، ‌شدت امواج بیماری هم افزایش می‌یابد. امسال موج اول آنفلوآنزا تقریبا یک ماه زودتر از موعد معمول و مورد انتظار آغاز شد ‌و از آنجایی که آنفلوآنزای H۱N۱ بیشترین موارد را به خود اختصاص داد، شاهد علائم بالینی سخت ‌و شدید بودیم.

وی ‌تاکید کرد: حال هر چه در جامعه بیشتر مسائل بهداشتی را رعایت کنیم مانند شست‌وشوی مداوم دست‌ها، تزریق واکسن در افراد در معرض خطر، پرهیز از دست دادن ‌و روبوسی، جدا بودن از جمع در صورت ابتلا به بیماری و... اصلا ممکن است موج دوم اتفاق نیفتاد، اما اگر این موارد رعایت نشوند، موج دوم بیماری آنفلوآنزا با شدت بیشتری ‌اتفاق می‌افتد. البته با سرما و سردتر شدن هوا هم این اتفاق ‌می‌افتد.

آلودگی ‌هوا و بروز آب سیاه

بر اساس ‌نتایج ‌تحقیقات ‌پژوهشگران انگلیسی، آلودگی زیاد هوا در افزایش ‌احتمال ابتلا به گلوکوما یا آب‌سیاه از بیماری‌های خطرناک چشم که منجر به کوری می‌شود، مؤثر است.

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد که آلودگی زیاد هوا احتمال ابتلا به گلوکوما را افزایش می‌دهد. این یافته بر اساس ‌تجزیه‌وتحلیل آزمایش‌های چشم بیش از ۱۱۱ هزار نفر از مردم انگلستان بین سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی ‌به دست آمده است که توسط پژوهشگران ‌این کشور انجام شد.

عارضه گلوکوما یا آب‌سیاه که در بسیاری از موارد می‌تواند منجر به کوری ‌فرد شود، در حال حاضر یکی از معضلات اصلی چشم‌پزشکی در سراسر دنیا است. شایع‌ترین علت ‌ایجاد این بیماری فشار داخلی مایع زلالیه درون چشم است که به عصب بینایی که چشم را به مغز وصل می‌کند، صدمه می‌زند.

آلودگی ‌هوا ممکن است به دلیل ایجاد تنگی رگ‌های خونی باعث ‌بروز گلوکوما شود که درواقع می‌تواند ‌با پیوندهای مربوط به آلودگی هوا با افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی ارتباط داشته باشد.

محققان ‌این ‌تیم تحقیقاتی دریافتند که خطر ابتلا ‌به گلوکوما در بین افرادی که در مناطقی با بالاترین سطح ذرات ریز (PM۲.۵) زندگی می‌کردند، حداقلشش درصد ‌بیشتر است. بر اساس آمارهای رسمی، در حدود ۶۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند.

یکی ‌از نشانه‌ها و تغییراتی که در افراد مبتلا به گلوکوما دیده می‌شود، نازک شدن شبکیه چشم است. دکتر پاول فاستر (Paul Foster) از محققان این ‌تیم پژوهشی و از انستیتوی چشم‌پزشکی در دانشگاه کالج لندن و بیمارستان چشم مورفیلدز (Moorfields) در لندن در این رابطه گفت: «ما دلیل اینکه چرا آلودگی هوا باید به‌عنوان یک اولویت بهداشت عمومی موردتوجه قرار گیرد را با این مشکل مرتبط می‌دانیم و می‌دانیم جلوگیری از منابع آلودگی هوا می‌تواند برای سلامت چشم در کنار سایر نگرانی‌های بهداشتی مهم و ارزشمند باشد.»

خواص ‌آب ‌جوانه گندم در شفافیت پوست

آب ‌جوانه گندم بهترین داروی طبیعی ‌برای بدن است علاوه بر این که بدن را با دوز بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان، انزیم ها و فیتومغذی ها آبیاری می ‌کند، یک سم زدای ‌بسیار قدرتمند است.

پوست ‌بزرگترین اندام بدن است. اگر اندام های داخلی ‌بدن به اندازه کافی ‌تغذیه نشوند ‌و سموم مختلف در آن ها تجمع پیدا کند امکان ندارد ظاهر بدن ما یا همان ‌پوست ما ‌سالم و زیبا به نظر برسد. مهم نیست از چه مراقبت های موضعی ای استفاده کنیم تا موقعی که داخل بدن را پاکسازی نکنیم استفاده از از هر درمان موضعی موقت ‌و ناپایدار خواهد بود. بنابراین ‌داشتن یک رژیم غذایی مغذی روزانه و سم زدایی بدن ‌ضروری است.

یکی ‌از شگفت انگیزترین و موثر ترین نوشیدنی ‌های دتوکس یا سم زدا برای بدن آب جوانه گندم است. اشخاص می ‌توانند از این سوپر فود مغذی هر روز صبح به عنوان ‌اسموتی استفاده کنند. مصرف آب جوانه گندم منجر به بهبود سطح انرژی، بهبود تفکر و قدرت مغز و درخشان شدن ‌پوست می شود. آب ‌جوانه گندم بهترین داروی طبیعی ‌است. علاوه بر این که بدن را با دوز بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان، انزیم ها ‌و فیتومغذی ها آبیاری می کند، یک سم زدای بسیار قدرتمند است.

 مصرف روزانه آب جوانه گندم به خنثی کردن سموم و آلاینده های محیطی که وارد بدن شده اند کمک می کند. آب جوانه گندم مقدار زیادی کلروفیل دارد، کلروفیل اولین محصول مستقیم تولید شده با نور خورشید است. فقط گیاهان سبز در جریان فرایند فتوسنتز توانایی تبدیل نور خورشید به کلروفیل را دارند. مقدار بسیار بالای اکسیژن موجود در کلروفیل اکسیژن رسانی به سلول های خونی را تقویت می کند. این مده مغذی قدرتمند در مقابل اثرات پیری زودرس از افراد محافظت می کند. مصرف روزانه ۲۸ گرم آب جوانه گندم برای کودکان و ۶۰ گرم برای بزرگسالان به صورت ناشتا می تواند به اندازه مصرف یک فنجان قهوه روزانه برای انرژی بخش باشید.

راهکار متفاوت طب سنتی ‌برای کاهش ‌عوارض آلودگی ‌هوا

یک ‌متخصص ‌طب سنتی ‌با اشاره به اینکه ‌بوییدن مواد خوشبو یکی ‌از راهکارهای کاهش ‌عوارض آلودگی هوا اس، اظهار کرد:  در این خصوص بوییدن برخی از گلها توصیه می ‌شود. بوییدن مواد خوشبو یکی از راهکارهای کاهش عوارض آلودگی هوا است و برای این منظور، کافور، نیلوفر، بنفشه و صندل در افراد گرم‌مزاج و مشک، عنبر، لادن، میخک (قرنفل) و جوز بوا در افراد سردمزاج توصیه می شود.

ناصر رضایی پور، افزود: هموطنان باید در این روزهای آلوده بوهای خوشی چون لیمو، پرتقال، سیب، به، زعفران، هل، دارچین، بهارنارنج، خیار، گل سرخ، گلاب و... را نیز مد نظر داشته باشند. بوهای خوش، اعضای رئیسه (قلب، مغز و کبد) را تقویت می‌کنند، شادی‌بخش‌بوده و توان عمومی بدن را افزایش می دهند.

این متخصص ‌طی سنتی تاکید کرد: از سوی دیگر پرهیز از کارهای کاهنده قوا مانند خواب ناکافی و شب‌زنده‌داری، مواجهه با هوای بسیار سرد، مواجه درازمدت با امواج الکترومغناطیس به‌ویژه رایانه و تلفن همراه، حمام سنگین، گرسنگی طولانی نیز توصیه می شود. همچنین پرهیز از فعالیت‌های بدنی و ورزش سنگین و همچنین پرهیز از بی‌تحرکی نیز لازم است.

رضایی پور افزود: از ورود مواد زاید و سمّی دیگر، پرهیز از مصرف سیگار و قلیان، استفاده نکردن از حشره‌کش در محیط، پرهیز از پخت‌وپز بدون تهویۀ مناسب در آشپزخانه پرهیز شود.

وی در خصوص ‌تدابیر غذایی ‌در زمان آلودگی، اظهار کرد: کاهش مصرف غذا و نوشیدنی و پرهیز از پرخوری و برهم‌خوری، کاهش رطوبات بدن با مصرف بیشتر غذاهای خشک‌تری چون خشکبار، مغزها پرهیز از خوردن غذاها و میوه‌های تر (آبدار) سریع‌العفونت مانند غذاهای حاوی گوشت و روغن زیاد، شیرینی، ماهی، شیر، و در میوه‌هانیز انگور، آلو، شفتالو، هندوانه، خربزه، خیار، و برخی از سبزی‌ها توصیه می شود.

وی گفت: پرهیز از خوراکی‌های افزاینده غلظت خون مانند گوشت گاو، عدس، بادنجان به‌ویژه میرزاقاسمی، گوشت‌های صنعتی (سوسیس و کالباس)، کنسروها، غذاهای خمیری چون ماکارونی و لازانیا، غذاهای چرب و سنگین چون کلّه‌پاچه نیز ضرورت دارد.

این متخصص طب سنتی تاکید کرد: همچنین از مصرف خوراکی‌های یبوست‌آور مانند گوشت گاو و گوساله، سوسیس و کالباس، غذاهای خشک، عدس‌پلو، موز سفت، خرمالوی نارس و گس، میوه‌های ترش، سنجد نیز پرهیز شود.

نکات تغذیه‌ای برای زنان مبتلا به ایدز

تاکنون آمار ۴۰ هزار و ۵۷۳ نفر مبتلا به ایدز ثبت شده که ۱۸ درصد سهم زنان و ۸۲ درصد سهم مردان استامسال هم «صفحه سلامت» مانند گذشته اول دسامبر روز جهانی مبارزه ایدز با شعار «آگاهی و پیشگیری، آزمایش و درمان اچ آی وی، همه در یک کشتی نشسته ایم» درباره آخرین وضعیت بروز و درمان این بیماری سعی در اطلاع رسانی برای همه مردم دنیا را دارد.

همان ‌طور که همه کم و بیش می دانیم بیماری ایدز یک بیماری ویروسی است که سیستم ایمنی ‌بدن را ضعیف می‌کند بنابراین بدن شما نیاز به غذاهایی دارد که بتواند قدرت خود را حفظ کند داشتن یک بدن قوی می تواند به شما برای مبارزه با این بیماری کمک کند. در ادامه باید و نبایدهای غذایی را که برای بانوان مبتلا به ایدز مفید است پیشنهاد می‌کنیم.

به مقدار کافی میوه و سبزیجات بخورید

به ‌طور کلی خوردن میوه ‌و سبزیجات به علت داشتن آنتی اکسیدان برای همه خانم‌هایی که به زیبایی پوست و موی خود اهمیت می‌دهند توصیه می‌شود و البته همین آنتی اکسیدان موجود در میوه نیز باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن قوی‌تر شود و برای خانم‌های مبتلا به ایدز هم مفیدتر است بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در هر وعده غذایی خود میوه و سبزیجات مصرف کنید.

پروتئین‌ها

بدن شما از پروتئین‌ها برای ساخت عضلات استفاده می‌کند معمولا بدن خانم‌ها میزان قابل توجهی کمبود عضله دارد همچنین پروتئین ها به قوی شدن سیستم ایمنی بدن هم کمک خواهد کرد. اگر شما خانم هستید و کمبود عضله دارید برای جذب پروتئین بیشتر خوردن ماهی تخم مرغ و گوشت گوساله را پیشنهاد می کنیم همچنین اگر مبتلا به بیماری ایدز هستید و کمبود وزن دارید بدن شما نیاز به پروتئین بیشتری دارد که برای جذب بیشتر آن باید با پزشک خود مشورت کنید.

میزان شکر و نمک را محدود کنید

داشتن اچ آی وی در بانوان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد بنابراین میزان زیاد شکر و نمک در برنامه غذایی روزانه شما می‌تواند به قلب شما نیز آسیب برساند. بهتر است روزانه بیشتر از ۳/۲میلی گرم نمک مصرف نکنید و میزان شکر را در برنامه غذایی خود به شدت کاهش دهید.

چربی ها را متعادل مصرف کنید

مصرف چربی‌ها موجب انرژی در بدن می شود اما متاسفانه کالری زیادی دارد اگر قصد اضافه وزن ندارید و میزان توده بدنی شما طبیعی است میزان چربی‌ها را محدود کنید و چربی‌های سالم مثل مغز روغن‌های گیاهی و آووکادو مصرف کنید. در این دو مورد با پزشک خود مشورت کنید.

وزن کم کردن

شاید هر خانمی با دیدن کاهش وزن خوشحال شود اما در خانم‌های مبتلا به بیماری اچ آی وی بهتر است با کاهش قابل‌ توجهی از وزن با پزشک خود مشورت کنند. کاهش وزن به طور ناخودآگاه بدن را ضعیف و کارکرد سیستم ایمنی را هم مختل می کند پس بسیار مهم است که در این باره با پزشک خود مشورت کنید و کالری مورد نیاز بدن تان را تامین کنید. مشکلات دهانی اگر در بلع غذا مشکل داشتید بهتر است رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از سبزیجات نرم استفاده کنید و غذاهای ترد و تند نخورید و قطعاً زمانی را برای معاینه با پزشک خود هماهنگ کنید.

کد خبر 398999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.