آشنایی با بهترین تولید کننده شاسی‌بلند دنیا

لندرور یک شرکت خودروسازی بریتانیایی است که به عنوان یکی از بهترین سازندگان ماشین‌های شاسی بلند در سراسر دنیا شناخته شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت لندرور از سال ۱۹۴۷ اولین خودروهای مکعبی شکل خود را ساخت؛ این ماشین‌ها بیشتر مورد توجه افرادی قرار گرفت که به طبیعت‌گردی در مسیرهای سخت علاقه داشتند، زیرا به راحتی مسیرهای دشوار را پشت سر می‌گذاشت. توانایی منحصر به فرد خودروهای لندرور به تدریج توجه بازارهای جهانی را به خود جلب کرد و این محبوبیت به قدری گسترش یافت که حتی هنوز هم میلیون‌ها لندرور قدیمی در سراسر دنیا در حال استفاده است. در ادامه شما را با شکل‌گیری شرکت خودروسازی لندرور و وضعیت کنونی آن بیشتر آشنا می‌کنیم:

تولید نخستین خودروی لندرور

شرکت "روور" (Rover) فعالیت خود را از سال ۱۸۷۸ و در زمینه تولید موتور سیکلت و دوچرخه زنجیردار آغاز کرد؛ این شرکت موفق شد در سال ۱۹۱۲ اولین خودروی خود را تولید کند و به زودی به یک شرکت بزرگ و موفق تبدیل شود. پس از جنگ جهانی دوم قیمت محصولات شرکت روور نیز همانند محصولات دیگر خودروسازان افزایش پیدا کرد و نیاز به تولید یک خودروی ارزان‌تر به شدت احساس می‌شد. پس از آن"موریس ویلکس"، رئیس هیئت مدیره شرکت روور به همراه برادر خود تصمیم گرفت یک اتومبیل چند منظوره و دو دیفرانسیل تولید کنند که جایگزین اتومبیل دو دیفرانسیل آمریکایی جیپ ویلیز شود.

بعد از گذشت پنج ماه، اولین نمونه لندرور آماده شد؛ هدف ویلکس از تولید این خودرو تامین نیاز کشاورزان بود. این دو برادر به منظور کاهش وزن خودرو و همچنین کاهش قیمت آن، برای ساخت بدنه لندرور از ورقه‌های آلومینیومی نازک استفاده کردند، در حالی که خودروی جیپ از فولاد ساخته شده بود. بنابراین لندرور مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت و فروش آن از دیگر محصولات شرکت بیشتر شد. کمتر از یک سال بعد، اولین شاسی بلند اروپا به ۷۰ کشور در سراسر دنیا صادر شد و ظرفیت تولید کارخانه‌های روور به لندرور اختصاص یافت.

مشخصات لندرور سری اول

این خودرو دارای موتور چهار سیلندر بود که توسط گیربکس چهار سرعته، نیرو را به چهار چرخ ماشین منتقل می‌کرد، علاوه بر این نخستین نمونه لندرور از گیربکس کمک  استفاده می‌کرد. بنابراین می‌توان گفت که لندرور سری اول دارای چهار دنده سبک و چهار دنده سنگین بود؛ این خودرو سقف نداشت و افراد باید خودروی مورد علاقه خود را با سقف پارچه‌ای یا فلزی سفارش می‌دادند.

مشخصات سری دوم خودرو لندرور

سری دوم خودروی لندرور که در سال ۱۹۵۸ تولید شد از نظر ابعاد بزرگ‌تر از مدل قبلی خود بود؛ تفاوت دیگر مدل جدید این نوع خودرو با مدل قدیمی آن استفاده از صفحات تخت به جای حالت بشکه‌ای در نمای جانبی خودرو بود. در سال ۱۹۶۰ تنوع محصولات لندرور افزایش پیدا کرد و مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار گرفت. بعضی از محصولاتشرکت لندرور نیز برای استفاده نیروهای آتش‌نشانی، نیروهای نظامی و باربری عمومی تولید شد.

پیدایش رنجرور در دهه ۷۰ میلادی

رور در سال ۱۹۵۱ تصمیم گرفت خودرویی لوکس‌تر و راحت‌تر تولید کند؛ نام این پروژه در ابتدا "رودروور" (Road Rover) بود. سپس به نام "رنجرور" تغییر نام داد و شرکتی به نام ولار (Velar)، وظیفه بهینه‌سازی این نوع خودرو را به عهده گرفت. رونمایی نهایی از خودروی رنجرور در سال ۱۹۷۰ انجام شد؛ رنجرور بسیار جذاب‌تر از لندرور به نظر می‌رسید و توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرد.

وضعیت کنونی لندرور

در حال حاضر لندرور با شرکت "تاتا موتورز" هندوستان همکاری می‌کند. مدل‌های تولید شده رنجرور نیز از سال ۱۹۷۰ در خط تولید شرکت لندرور قرار گرفت. اکنون  خودروهای جدید لندرور در اوج قدرت و کیفیت مناسب به فروش می‌رسد و طرفداران بسیاری برای خود  پیدا کرده‌ است.  

کد خبر 395364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.