ارتباط بین سردرد مزمن و کمردرد چیست؟

نتایج بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد که رابطه مستقیمی بین سردرد مزمن و کمردرد وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سردردهای مزمن و کمر درد مداوم، دو مشکل طاقت‌فرسا در میان مردمان جهان محسوب می‌شود. متخصصان مراقبت‌های بهداشت اغلب این دو بیماری را به طور جداگانه درمان می‌کنند، اما ثابت شده است که در برخی افراد این دو مشکل به طور همزمان رخ می‌دهد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که چهار درصد کل بزرگسالان دنیا ماهانه به مدت ۱۵ روز یا بیشتر به سردرد مبتلا می‌شوند و تقریبا ۸۰ درصد بزرگسالان حداقل یک بار در طول زندگی خود کمر درد خفیف را تجربه می‌کنند.

نتایج یک مطالعه‌ که در سال ۲۰۱۳ انجام شد نیز به رابطه بین کمر درد خفیف و میگرن مزمن و همچنین سردردهای مزمن تنشی اشاره کرد. گروهی از محققان انگلیسی به منظور پی‌بردن به رابطه بین سردرد مزمن و کمر درد داده‌های ۱۴ تحقیق را مورد بررسی قرار دادند. منظور از سردرد در این مطالعات، سردردی است که حداقل سه ماه در سال افراد از آن رنج می‌برند و منظور از کمردرد نیز دردی است که از پایین دنده‌های قفسه سینه تا بالای باسن کشیده شده و به مدت حداقل سه ماه در سال احساس می‌شود.

نتایج بررسی‌های جدید نشان داد رابطه مستقیمی بین سردرد و کمردرد وجود دارد؛ این رابطه برای میگرن که سومین بیماری رایج در دنیا محسوب می‌شود، شدیدتر است. محققان انگلیسی دریافتند افرادی که به یکی از این مشکلات مبتلا هستند، به طور میانگین دو برابر بیشتر از سایرین ممکن است به بیماری دوم مبتلا شوند. بنابراین شاید یک راهکار مشترک، بهترین گزینه برای درمان هر دو بیماری باشد. در حال حاضر پزشکان برای درمان سردردهای مزمن دارو تجویز می‌کنند.

بر اساس یافته‌های جدید یک روش درمانی مشترک برای این دو اختلال به بهبود کیفیت زندگی افراد کمک می‌کند و متعاقبا تعداد داروهای مصرفی را نیز کاهش می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Headache and Pain منتشر شده است.

کد خبر 391293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.