بهترین غذاها برای درمان اسید معده

فودمپ‌ها به کربوهیدرات‌های کوچک موجود در بعضی مواد غذایی خاص مانند گندم و لوبیا گفته می‌شود؛ مطالعات جدید نشان می‌دهد ارتباط قوی بین فودمپ‌ها و علائم گوارشی مانند نفخ، درد معده، اسهال و یبوست وجود دارد.

به گزارش ایمنا، این کربوهیدرات‌ها هضم سختی دارد، از این رو کاهش مصرف غذاهایی که حاوی فودمپ است به بهبود هضم و از بین‌بردن مشکلات دستگاه گوارش کمک خواهد کرد. در ادامه شما را با بهترین غذاها برای درمان اسید معده و از بین بردن ریفلاکس معده، آشنا می‌کنیم:

ماست: انواع ماست کم چرب یا بدون چربی، منجر به کاهش فشار در "اسنفکتر" تحتانی مری و بالا رفتن سرعت هضم غذا می‌شود.

خربزه: این گروه از میوه‌ها هم برای کاهش علائم سوزش سر دل مفید است، اما ممکن است در معدودی افراد، برعکس عمل نموده و علائم را تشدید کنند. به همین خاطر در صورت بروز مشکل باید از مصرف آن‌ها پرهیز شود.

سبزیجات تیره رنگ: این سبزیجات از قبیل مارچوبه، کلم بروکسل، کلم پیچ و اسفناج خاصیت قلیایی دارد و در هضم مؤثر غذا و کاهش اسید معده موثر است.

بلغور جو: جو دو سر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای وعده صبحانه و میان وعده در طی روز است. این ماده غذایی، هم سیر کننده است و هم از بالا رفتن اسید معده در داخل مری، جلوگیری می‌کند.

آدامس: منجر به افزایش تولید بزاق و کاهش میزان اسید در مری می‌شود. به منظور درمان اسید معده باید توجه داشته باشید که در انتخاب آدامس‌ها، نوع حاوی نعناع و بدون شکر آن‌ها را انتخاب کنید.

زنجبیل: اگر در حد متعادل مصرف شود، یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای مبارزه با سوزش سر دل است. در طول تاریخ از زنجبیل به منظور از بین‌بردن التهاب و مشکلات گوارشی استفاده شده است.

موز: این میوه یک میان وعده فوق‌العاده برای مبتلایان به سوزش سر دل محسوب می‌شود. خاصیت قلیایی موز منجر به خنثی‌کردن اسید معده و کمک به تخفیف علائم ریفلاکس می‌شود. البته در معدودی از افراد همانطور که مصرف انواع توت‌ها، پرتقال و گریپ فروت منجر به تولید اسید در معده می‌شود، مصرف موز نیز می‌تواند همین علامت را ایجاد کند.

منبع: آوای سلامت

کد خبر 388829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.