اگر حالت تهوع دارید، زنجبیل بخورید

زنجبیل یکی از گیاهان دارویی مهم است که به دلیل خواص فراوان و طعم بی‌نظیر خود، از دیرباز مورد توجه افراد بسیاری بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این گیاه نیروبخش سرشار از خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی، ضد سرطانی، ضدتوموری، ضدمیکروبی، ضدقارچی، ضد نفخ، ضد انعقاد و ضداسپاسم است. علاوه بر این زنجبیل، برطرف‌کننده سموم کبد، تنظیم‌کننده کلسترول، محرک گردش خون، محرک سیستم ایمنی و مسکن درد است که با کم‌اشتهایی، بی‌اشتهایی عصبی، مشکلات تنفسی، روماتیسم، اسپاسم روده، اسهال، تهوع و استفراغ مقابله می‌کند.

این گیاه با تحریک ترشح بزاق دهان و آنزیم‌های گوارشی به دستگاه گوارش در هضم و جذب غذا کمک کرده و از بروز سرطان روده بزرگ، پیشگیری می‌کند. همچنین زنجبیل در رفع تهوع ناشی از ماشین‌زدگی، بارداری و حالت تهوعی که پس از شیمی‌درمانی یا عمل جراحی ایجاد می‌شود، مؤثر است. این گیاه معجزه‌گر دارای خواص ضددرد است که نیاز به مصرف مسکن‌های شیمیایی را در افراد مبتلا به دردهای مفاصل، آرتروز و روماتیسم، پایین می‌آورد و حتی در رفع سردرد و دردهای مزمن معده بسیار مؤثر است.

از دیگر ویژگی‌های  مفید این گیاه می‌توان به افزایش دمای بدن و بالا بردن سوخت و ساز آن اشاره کرد؛ این ویژگی نقش بسزایی در کاهش وزن مبتلایان به چاقی دارد، چرا که با کنترل حرکات دستگاه‌ گوارشی و افزایش متابولیسم چربی‌های بدن، در افراد احساس سیری ایجاد می‌کند. بنابراین مصرف این گیاه علاوه بر پیشگیری از پرخوری به کاهش وزن سالم نیز کمک می‌کند، البته لازم است برای نیل به این هدف، افراد علاوه بر استفاده از زنجبیل، مصرف چربی‌ها را کم کنند و  سبزیجات، پروتئین‌ها و فیبرهای بیشتری در رژیم غذایی روزانه آن‌ها قرار گیرد.

این گیاه با مبارزه در برابر التهاب و استرس اکسیداتیو که از عوامل اصلی بروز بیماری‌های زوال عقل و آلزایمر محسوب می‌شود، عملکرد مغز و حافظه کوتاه‌مدت را بهبود می‌بخشد و در کاهش روند پیری نیز بسیار مؤثر است. مصرف زنجبیل از ایجاد چین و چروک‌های ناشی از پیری نیز پیشگیری و با باکتری‌های دهان و دندان که منجر به پیشگیری از عفونت‌های تنفسی می‌شود، مبارزه می‌کند.

کد خبر 383011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.