نوشیدن روغن زیتون چه فوایدی دارد؟

برخی افراد معتقدند که نوشیدن روغن زیتون می‌تواند بدن را سم‌زدایی کند، درد معده را تسکین دهد و حتی منجر به کاهش وزن شود.

به گزارش ایمنا، روغن زیتون به واسطه فواید مختلف خود برای سلامت از محبوبیت بسیاری در جهان برخوردار است. این محصول از خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی بهره می‌برد و از بدن افراد در برابر بعضی بیماری‌های مزمن محافظت می‌کند. در   .ادامه به بیان فواید نوشیدن روغن زیتون برای سلامت بدن می‌پردازیم

چرا مردم روغن زیتون می‌نوشند؟

برخی افراد در منطقه مدیترانه هر صبح یک چهارم فنجان روغن زیتون می نوشند. ممکن است این کار  روشی برای بهره‌مندی از بسیاری از فواید ضد التهابی و محافظت در برابر بیماری روغن زیتون باشد. برخی افراد بر این باورند که نوشیدن روغن زیتون حتی فواید بیشتری نسبت به استفاده از آن در یک وعده غذایی دارد اما پژوهشی که پشتیبان این ادعا باشد وجود ندارد.

 یبوست را بهبود می‌بخشد

نوشیدن روغن زیتون ممکن است به بهبود یبوست کمک کند.  در یک مطالعه چهار هفته ای به ۵۰ بیماری همودیالیزی مبتلا به یبوست روزانه یک قاشق چایخوری (۴ میلی لیتر) روغن زیتون داده شد که نرم شدن چشمگیر مدفوع آن ها را در پی داشت. افزون بر این، مصرف روغن زیتون  به اندازه روغن معدنی، یک نرم کننده رایج مدفوع در تسکین یبوست موثر بوده است. مطالعه  دیگر با حضور ۴۱۴ نفر که بیش از ۵۰ سال سن داشتند، نشان داد که ۹۷.۷ درصد افرادی که بیش از سه بار اجابت مزاج در هفته داشته اند، به میزان زیاد روغن زیتون مصرف می کردند. اگرچه این یافته ها امیدوارکننده است، اما به انجام مطالعات بیشتر برای درک بهتر چگونگی تاثیر نوشیدن روغن زیتون بر بهبود یبوست نیاز است.

برای سلامت قلب مفید است

روغن زیتون به عنوان یک چربی دوستدار قلب شناخته می شود. اسید اولئیک یکی از ترکیباتی است که به نظر می رسد در پشتیبانی از سلامت قلب نقش دارد. اسید اولئیک یک چربی تک غیراشباع است که به میزان زیاد در روغن زیتون وجود دارد. زمانی که به جای منابع چربی دیگر استفاده می شود، این ترکیب ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. به گفته سازمان غذا و داروی آمریکا، جایگزینی چربی ها و روغن هایی با محتوای چربی اشباع زیاد با ۱.۵ قاشق غذاخوری (۲۲ میلی لیتر) از روغن های سرشار از اسید اولئیک در روز ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. با این وجود، برای دستیابی به این مزیت، کالری های ناشی از اسید اولئیک نباید میزان کلی کالری های مصرفی شما در روز را افزایش دهد.

کمک به تثبیت قند خون

مطالعه ای که با حضور ۲۵ شرکت کننده سالم انجام شد، ۲۲ درصد کاهش قند خون دو ساعت پس از مصرف یک وعده غذایی حاوی روغن زیتون را در مقایسه با گروه کنترل نشان داد. مطالعه دیگر با حضور ۵۲۳ زن، افزایش چشمگیر در تراکم استخوان افرادی که روزانه ۱۸ گرم (۲۰ میلی لیتر) روغن زیتون مصرف کرده بودند به نسبت به افرادی که مقدار کمتری مصرف می کردند را نشان داد.

منبع: عصر ایران

کد خبر 381175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.