میوه‌ای برای تسکین درد میگرن

گیلاس، یکی از میوه‌های شیرین فصل تابستان است که با وجود کالری پایین، فواید بسیاری برای سلامت بدن دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این میوه دوست‌داشتنی دارای مقادیر بالایی از ویتامین‌ها و عناصر معدنی شامل پروتئین، کربوهیدرات، کلسیم، آهن، فسفر و پتاسیم است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گیلاس با پیری زودرس پوست مقابله می‌کند و "آنتی‌سیانین" آن ترکیبی مفید در برابر حمله رادیکال‌های آزاد و سرطان پوست محسوب می‌شود.

برخورداری از ویتامین‌های A، C، E، K و عناصری همچون منیزیم، فلوئور، روی، مس، کبالت، منگنز، اسید فولیک و قند لولوز، گیلاس را به میوه‌ای مفید برای سلامت افراد تبدیل کرده است. همچنین آنتی‌سیانین این میوه، منبعی ارزشمند برای محافظت از سلول‌های عصبی و سلامت مغزی جنین است و کلسیم موجود در آن نیز به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

گیلاس سرشار از خواص ضدباکتریایی است که منجر به پاکسازی خون از مواد سمی می‌شود و نقش موثری در پیشگیری از بروز آکنه دارد. علاوه بر این وجود ویتامین C در این میوه به داشتن پوستی روشن، شفاف و لطیف کمک می‌کند و در درمان سرماخوردگی نیز مفید واقع می‌شود.

یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گیلاس، ملاتونین است که در داشتن احساس آرامش و کاهش تحریکات عصبی و استرس نقش مؤثری دارد. بنابراین خوردن این میوه جادویی به داشتن خوابی آرام کمک  می‌کند و در درمان سردردهای عصبی تاثیرگذار است.

علاوه بر این آنتی‌سیانین و فلانوئیدهای گیلاس، نقش چشمگیری در درمان دردهای ناشی از میگرن دارند و مصرف روزانه چند عدد گیلاس می‌تواند در کاهش این قبیل دردها بسیار مفید واقع شود. سایر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در این میوه باعث بهبود سلامت قلب و عروق، تنظیم ضربان قلب، پیشگیری از تصلب شرایین، بهبود عملکرد حافظه، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و درمان دردهای عضلانی ناشی از ورزش می‌شود.

از دیگر مزایای مصرف این میوه می‌توان به کاهش فشار خون بالا ، کاهش قند خون، افزایش تولید انسولین، بهبود بینایی، محافظت از چشم‌ها در برابر خشکی، پیشگیری از عفونت و التهاب به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها، کاهش علائم آرتروز و نقرس به علت اثرات ضدالتهابی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و درمان سوء هاضمه اشاره کرد.

کد خبر 380652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.