۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
زیتون، میوه لاغری!

یکی از خواص بی‌نظیر زیتون، احساس سیری است که پس از خوردن آن ایجاد می‌شود؛ بنابراین گزینه‌ای عالی برای علاقمندان به کاهش وزن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیتون، میوه سبز ‌رنگ کوچکی است که مزایای بسیاری برای سلامت افراد دارد؛ این میوه شگفت‌انگیز سرشار از آهن، کلسیم، سدیم، فیبر، مس، ویتامین‌هایE و K  است. مصرف زیتون نه تنها تضمین کننده سلامت بدن است بلکه با کاهش "استرس اکسیداتیو"،  وضعیت حافظه را بهبود می‌بخشد و بر عملکرد مغز، اختلالات نوروژنیک و روان‌شناختی تأثیر مثبت دارد. در ادامه به بررسی بعضی از خواص زیتون برای بدن می‌پردازیم.  

 کاهش وزن

زیتون حاوی فیبر و چربی‌های غیر اشباع است، به گونه‌ای که با خوردن آن احساس سیری ایجاد می‌شود و بدن کالری بیشتری برای هضم غذا به کار می‌گیرد. اسیدهای چرب آن نیز  پنج ساعت پس از صرف زیتون، فرآیند چربی‌سوزی را آغاز می‌کنند، بنابراین گزینه‌ای عالی برای علاقمندان به کاهش وزن محسوب می‌شود.

محافظت از قلب

اسیدهای چرب زیتون برای سلامت قلب مفید است و علاوه بر تنظیم سطح کلسترول خون از اکسیداسیون کلسترول بد در بدن پیشگیری می‌کند. این میوه جادویی برای کاهش فشار خون مفید است و احتمال بروز سکته مغزی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

تقویت سیستم ایمنی 

 آنتی‌اکسیدان موجود در زیتون با از بین بردن رادیکال‌های آزاد مضر، نقش مهمی در  درمان عفونت‌های ویروسی و بیماری‌ها دارد و به طور کلی سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. از سوی دیگر این میوه با محافظت از غشاء سلولی، توانایی بدن را برای مقابله با سرطان افزایش می‌دهد.

روغن زیتون، ضدپیری

روغن زیتون دارای دو عنصر اصلی ویتامین E و اسید اولئیک است که به کاهش چین و چروک‌های پوست کمک می‌کند. ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی محسوب می‌شود که از آسیب‌ رادیکال‌های آزاد پیشگیری می‌کند و دارای خواص ضد التهابی برای محافظت از پوست است. اسید اولئیک موجود در این روغن نیز نقش مهمی در سلامت و لطافت پوست دارد.

کد خبر 377964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.