گیاهان گرمسیری خواص ضد سرطانی دارد

محققان آسیایی چندین گیاه گرمسیری را شناسایی کردند که خواص ضد سرطانی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دانشمندان انگلیسی از حدود شصت سال قبل در حال بررسی تأثیرات ضد سرطانی گیاهان هستند و به تازگی دریافته‌اند که بعضی از گونه‌های گیاهی موجود در جزایر موریس دارای ترکیبات شیمیایی و خواص مفید برای درمان مبتلایان به سرطان است.

اما محققان گروه داروسازی دانشگاه ملی سنگاپور پس از سه سال تحقیق بر خواص گیاهان دارویی موفق به شناسایی چند نوع گیاه گرمسیری شدند که می‌تواند در درمان هفت نوع سرطان مؤثر واقع شود. این تیم با تمرکز بر هفت گونه گیاهی که معمولا مردم به طور سنتی برای درمان سرطان از آن‌ها استفاده می‌کردند و بررسی اثر عصاره حاصل از برگ‌های بالغ و کامل این گیاهان بر سلول‌های سرطانی سینه، تخمدان، رحم، دهانه رحم، لوسمی، کبد و روده دریافتند که سه گیاه Bandicoot Berry،South African Leaf  و Simpleleaf Chastetree دارای خواص ضدسرطانی کامل در برابر هر هفت نوع سرطان است.

تیم تحقیق همچنین دریافتند که Fool's Curry برگ وBlack Face General  خواص محافظتی در برابر گسترش سلول‌های سرطانی دارد. البته استفاده از این گیاهان در مسیر درمان سرطان حتما باید با مشورت و تحت نظارت پزشک انجام گیرد چرا که تضمین قطعی این نتایج در دست بررسی است.

به علاوه  تحقیقات نشان می‌دهد که هرچند Sabah Snake Grass به عنوان درمان سرطان در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی هیچ نقشی در نابودی و جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی ندارد و تنها برای کاهش علائم تعداد کمی از افراد مبتلا مؤثر واقع می‌شود. به هر حال با وجود نیاز به تحقیقات بیشتر برای شناسایی ترکیبات فعالی که باعث ایجاد اثرات ضد سرطانی در این گیاهان می‌شود، مطالعات حاکی است که حفظ تنوع زیستی جهانی، کلید تضمین کشف و توسعه درمان‌های پیشرفته امروزی و آینده به حساب می‌آید.

نتایج این مطالعه در  مجلهEthnopharmacology  منتشر شده است.