۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
راههای طبیعی برای آرامش اعصاب

اضطراب مشکلی است که همه افراد در زندگی تجربه می‌کنند اما راههای ساده‌ای برای کنترل آن وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اضطراب واکنش طبیعی بدن نسبت به شرایط سخت و تهدید کننده است که شدت بروز آن در افراد متفاوت است. ممکن است بروز اضطراب تنها شامل یک نگرانی ساده باشد یا علائم شدید جسمی و روحی به همراه داشته باشد. در این گزارش شما را با راهکارهای طبیعی برای دستیابی به آرامش اعصاب آشنا می‌کنیم:

 ورزش کنید

گاهی یک پیاده روی ۱۰ دقیقه‌ای به اندازه یک تمرین ۴۵ دقیقه‌ای تاثیرگذار است و  احساس خوشایندتری در افراد ایجاد می‌کند. یکی از راهکارهای کاهش اضطراب، انجام تمرینات ورزشی منظم برای مدت حداقل سه بار در هفته است.

به طبیعت بروید

حتی وجود یک گیاه در اتاق و یا مشاهده تصاویر طبیعت نیز می‌تواند میزان اضطراب، خشم و یا فشارهای عصبی را کاهش دهد اما خارج شدن از منزل و رفتن به دل طبیعت، گزینه بهتری است. این کار  نقش موثری در تقویت روحیه افراد، کاهش فشار خون، تنظیم ضربان قلب، کاستن تنش‌های عضلانی و هورمون‌های استرس‌زا دارد و باعث آرامش اعصاب می‌شود. باغبانی کردن و تماس فیزیکی با خاک نیز راهکار دیگری است که موجب می‌شود مغز فرمان آزادسازی هورمون‌های نشاط‌آور را صادر کند و میزان اضطراب افراد کاهش یابد.

مراقبه کنید

مراقبه، تمرینی برای کاهش میزان نگرانی های روزمره است که در آن افراد با تمرکز بر فرآیند نفس کشیدن، ذهن خود را از افکار رها می‌کنند. از دیگر روش‌های آرامش اعصاب، انجام تمرینات یوگاست؛ در اینگونه تمرینات که با حبس کردن آرام نفس همراه است، افراد با روش‌های خاصی حرکات کشش بدنی انجام می‌دهند و به این ترتیب از میزان استرس‌های روزانه آن‌ها کاسته می‌شود.

طب سوزنی

طب سوزنی به ایجاد آرامش در افراد کمک می‌کند، البته تا زمانی که فکر کردن به سوزن‌ها باعث ایجاد اضطراب نشود! در این روش متخصص طب سوزنی، سوزن‌های بسیار نازکی را در نقاط خاص بدن فرو می‌کند و گاهی اوقات از تحریک الکتریکی برای کاهش تنش ‌های عضلانی و عصبی استفاده می‌کند.

کد خبر 376475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.