دولت از جاری بودن زایندرود در سال ۹۸ حمایت کند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به پایان یافتن فصل آبیاری مزارع و باغات استان، احتمال قطع شدن آب زاینده‌رود در خردادماه وجود دارد که نیاز است با صرفه جویی مردم و حمایت دولت حداقل همه سال ۹۸ یا بخش عمده آن شاهد جاری بودن زاینده‌رود باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان آن را ماه رحمت الهی نامید و اظهار کرد: لازم است در این ماه اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی خدمات خود را با سهولت بیشتر در اختیار مردم قرار داده و بر مراکز توزیع مواد غذایی و رستوران‌ها که خوراک مردم در آن بخش تامین می‌شود نظارت بیشتری شود.

وی افزود: جا دارد در این ماه مجموعه فروشگاه‌های کوثر و سازمان میادین میوه و تره‌بار در خصوص کنترل نرخ‌ها و اختصاص تخفیف‌های ویژه به مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: درخصوص بخش ورزشی برنامه‌های ماه رمضان اطلاع رسانی مناسب انجام شده و در آینده بخش  فرهنگی برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده مشخص می‌شود تا شهروندان به ویژه نوجوانانی که برای نخستین بار روزه داری می‌کنند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: شنیده‌ها از سوی مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان حاکی است که به دلیل پایان یافتن فصل آبیاری مزارع و باغات استان، احتمال قطع شدن آب زاینده‌رود در خردادماه وجود دارد که نیاز است با صرفه جویی مردم و حمایت دولت حداقل همه سال ۹۸ یا بخش عمده آن شاهد جاری بودن زاینده‌رود باشیم.

معین با اشاره به اینکه سیل اخیر نشان داد بسیاری از تحلیل‌ها درخصوص ساختار رودخانه زاینده‌رود چندان مبتنی بر واقعیت نبوده و مبنای آن بر دوره خشکسالی اخیر شکل گرفته، اضافه کرد: آب‌هایی که به خلیج فارس ریخت در استان خوزستان مشکلاتی را به وجود آورد که می‌توانست با انتقال آن به بخش مرکزی، مشکل تامین آب صنعت و آب شرب این بخش کشور را حل کرده و علاوه بر ایجاد ثبات در آن، مانع از ایجاد آسیب‌ به برخی استان‌ها شود.

وی با تاکید بر اینکه می‌توان از روان‌آب‌های بهاره که بلااستفاده هستند به نحوه مناسبتری استفاده کرد افزود: وزارت نیرو در مبنای خود تغییراتی ایجاد کرده و در دو استان از حقابه کشاورزان برای آب شرب شهری و تامین آب صنعت استفاده می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت به تعهدات خود عمل کرده و حقابه کشاورزان را به طور کامل تامین کند و روند اجرای سد و تونل سوم با وضعیت مطلوبی ادامه پیدا کند.

کد خبر 374990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.