وای بر آن روزی که منشاء ریزگردهای اصفهان گاوخونی باشد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وای بر آن روزی که منشا ریزگردهای اصفهان تالاب گاوخونی باشد، از همین الان باید اقدامی برای آیندگان انجام داد و باید دانست حیای زاینده رود احیای فلات مرکزی ایران و احیای آینده کشور است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پور محمد شریعتی‌نیا ظهر امروز(یکشنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت بحث محیط زیست در زندگی اظهار کرد: محیط زیست محل زندگی تمام موجودات کره زمین است و ما انسان‌ها هستیم که به این مهم دست درازی می‌کنیم، باید گفت محیط زیست نه تنها در ایران بلکه در کل جهان مظلوم است.

وی با بیان اینکه در امر تخصیص آب پشت سد زاینده رود باید به محیط زیست نیز نگاه شود، افزود: در موضوع زاینده رود کشاورزان، صنعت گران و محیط زیست به دنبال سهم خود هستند اما به واسطه مظلومیت محیط زیست کسی به آن توجهی نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بودجه کم حوزه محیط زیست اضافه کرد: اعتبار محیط زیست استان اصفهان ۱۸ میلیارد تومان است که این بودجه برای یک شهر کوچک نیز کافی نیست و اصفهان به عنوان یک استان بزرگ و مرکزی با تعداد زیستگاه‌های فراوان و صنایع فقط در امر محیط زیست فقط یک دهم اعتبارات استانی را دارد.

وی با تاکید بر کم بودن این بودجه تصریح کرد: این بودجه مظلومیت محیط زیست را نشان می‌دهد و معتقدم باید شعار "شهر ما، خانه ما" به شعار "محیط زیست، خانه ما" بدل شود تا محیط زیست را جا بیاندازیم و آن را در متن زندگی همه جامعه وارد کنیم.

شریعتی نیا با بیان اینکه همه مدیران کشوری به زاینده رود و مردم اصفهان ظلم می‌کنند، گفت: مدیران کشوری به محیط زیست کشور و اصفهان ظلم می‌کنند و در این بین مردم اصفهان مظلوم هستند زیرا ظلم در حق زاینده رود، ظلم به تک تک مردم اصفهان است و این در حالی است که اگر حقابه محیط زیست داده شود زاینده رود همیشه پر آب خواهد بود.

وی با اشاره به کمک همیشگی مردم اصفهان به کشور ادامه داد: مدیران کشوری باید بدانند  هر جا کشور نیازمند بود اصفهانی‌ در خط مقدم  قرار داشت اما با نادیده گرفتن این امر به مردم اصفهان ظلم می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مدیران باید بدانند که اصفهان فقط سی و سه پل و پل خواجو و میدان نقش جهان نیست بلکه این دیار دارای مردم زحمت کش در غرب و شرق آن است.

وی با بیان اینکه بزرگان در خصوص اصفهان سخنان ارزنده‌ای داشته اند، عنوان کرد: بزرگانی همچون امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نظام در خصوص اصفهان و اصفهانی سخنان ارزنده‌ای داشته اند اما مدیران عالی کشور توجهی به این سخنان نداشته اند.

شریعتی نیا با اشاره به اثرات مخرب بستن موقتی زاینده رود اظهار کرد: با این کار موجودات این رودخانه را به فنامی‌دهیم و متاسف هستم که در خصوص زاینده رود تصمیم درستی گرفته نمی‌شود، وای بر آن روزی که منشا ریزگردها تالاب گاوخونی باشد، از همین الان باید اقدامی برای آیندگان انجام داد و باید دانست حیای زاینده رود احیای فلات مرکزی ایران و احیای آینده کشور است

کد خبر 381646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.