مصرف نان و غلات در طول روز برای بدن ضروری است

کارشناس مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بدن انسان برای اعمال حیاتی نیازمند وجود کربوهیدرات‌ها است و بهتر است افراد در برنامه غذایی روزانه بیشتر از کربوهیدرات‌های پیچیده مثل غلات و نان‌های سبوس‌دار استفاده کنند.

سکینه جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت وجود کربوهیدرات‌ها برای اعمال حیاتی بدن انسان اظهار کرد: در خصوص کاهش وزن یکی از باورهایی که بین اشخاص وجود دارد حذف کربوهیدرات‌ها از سبد غذایی است که باور صحیحی نیست.

وی با تاکید بر اینکه بدن انسان برای اعمال حیاتی نیازمند وجود کربوهیدرات‌هاست گفت: در واقع در برنامه غذایی نکته حائز اهمیت تعادل در مصرف مواد غذایی و استفاده از کربوهیدارت‌هاست.

کارشناس مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: توصیه می‌کنیم که افراد در برنامه غذایی روزانه بیشتر از کربوهیدرات‌های پیچیده مثل غلات و نان‌های سبوس‌دار استفاده کنند.

وی ادامه داد: قندهای ساده مثل شکر، قند سفید، مربا، نوشابه، شیرینی و شکلات را در رژیم غذایی کمتر استفاده کنند و سعی کنند به جای استفاده از قندهای ساده بیشتر مصرف خرما و توت خشک را در برنامه غذایی جایگزین کنند.

جعفری گفت: توجه به اطلاعات برچسب مواد غذایی مهم است که میزان شکر روی آن ثبت شده و و در کنترل مصرف قند روزانه به اشخاص کمک زیادی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای گرفتن رژیم لاغری مراجعه به کارشناسان و متخصصان تغذیه ضروری است اظهار کرد: توصیه می‌شود افرادی که قصد کنترل و کاهش وزنشان را دارند حتماً به کارشناس تغذیه و متخصص این حوزه مراجعه کنند. کارشناسان تغذیه در مرکز جامع خدمات سلامت استان به صورت رایگان این خدمات را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

کارشناس مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: اشخاص با اصلاح رژیم و برنامه غذایی می‌توانند سلامت خود و خانواده را تأمین کنند؛ به دلیل اینکه امروز ثابت شده است که تغذیه نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دارد و حتی می‌توان از بروز یک سوم سرطان‌ها با رعایت تغذیه صحیح و برنامه غذایی مناسب جلوگیری کرد.

کد خبر 372296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.